09192281337

 

چگونه متوجه وجود ساس در خانه شویم؟

چگونه متوجه وجود ساس در خانه شویم؟

ساس‌ها حشراتی خون‌خوار هستند که وجود آنها در محیط زندگی انسان بسیار مصیبت‌بار و آزاردهنده می‌باشد. این حشرات موزی، اغلب در رختخواب و درزهای دیوار و وسایل چوبی همانند کمد و مبل یافت می شوند. یکی از نشانه‌های وجود ساس در خانه، اثر لکه‌های تیره روی ملحفه و بالش است.

ساس چیست؟

علایم هشدار دهنده که نشانه وجود ساس در محیط است

احتمالا بدترین تجربه وجود حشرات در خانه مربوط به ساس می باشد؛ حشراتی مخرب و مصیب بار که نمی‌توان به راحتی از شر آنها خلاص شد.

اگرچه تشخیص وجود ساس در محیط بسیار سخت است، اما غیرممکن نیست و با علایم و نشانه‌هایی که از خود برجای می‌گذارند قابل تشخیص هستند.در ادامه در مورد این نشانه‌ها مطالبی را ارائه می‌دهیم که با بررسی آنها می‌توانید مطمئن شوید منزل و محیط عاری از وجود ساس است.

دکتر ران هریسون دکترای حشره شناسی از موسسه اورکین و مدیر خدمات تخصصی در این باره می‌گوید: "در آمریکا بیشترین آمار شیوع ساس نسبت به گذشته وجود دارد و این میزان درگیری در آمریکا در ده سال گذشته بی سابقه بوده است."

اگر در اطرافیان خود کسی دچار ساس شده است، بسیار مراقب باشید تا این موجودات مزاحم،  وارد منزل و محیط زندگی شما نشوند.

روش های مبارزه با ساس

چه چیزی باعث جذب ساس ها میشود؟

سمپاشی منازل در تهران

آیا خودمان میتوانیم با ساس مبارزه کنیم؟

مبارزه با ساس‌ کتاب‌، کیف‌ و وسایل

روش درمان‌ نیش ساس

سمپاشی ساس در تهران

 مقابله با ساس در هتل

 

سوالات متداول در باره ی ساس ها

ساسها از خود جای گزیدگی ریز همراه با خارش شدید برجای می‌گذارند، به ویژه اگر جای گزیدگی به شکل خط‌های سه تایی باشد، باید به دنبال آنها در محیط بگردید. با این وجود، این نشانه نمی‌تواند قطعی و صد در صد باشد، زیرا گاهی جای گزیدگی روی بدن افراد برجای نمی ماند.

وجود لکه‌های تیره رنگ روی ملحفه یا رو بالشی

از آنجا که ساس‌ها، موجودات کثیفی هستند، ممکن است لکه‌های تیره رنگی در محل زندگی و رفت و آمدشان از خود برجای بگذارند. باید لکه‌های عجیب و غیرمعمول را روی ملحفه و رو بالشی به خوبی بررسی کرد. در صورت مشاهده این لکه‌ها می توانید ساس‌ها را نیز پیدا کنید.

اگر افراد مدام در هتل‌ها اقامت دارند بهتر است بدانند که اتاق‌های هتل، یکی از مکان‌های عمده انتقال ساس به شمار می‌رود.

پیشنهاد موسسه اورکین به افرادی که زیاد در هتل سکونت می‌کنند این است که از شیوه s.l.e.e.p استفاده نمایند. این روش به معنای بررسی هتل به منظور یافتن نشانه‌های وجود ساس، چک کردن رختخواب قبل از استفاده از آن و بررسی اسباب و وسایل چمدان هنگام جمع کردن وسایل و تخلیه اتاق می باشد.

وجود پوسته پوسته‌های بدن روی رختخواب یا لباس

بر اثر نیش ساس پوسته‌هایی روی بدن ایجاد می‌شود که ریز و قهوه‌ای و بیضی شکل هستند. این نشانه ی قطعی وجود ساس است که با مشاهده آن شکی برای وجود ساس در محیط باقی نمی‌ماند،با این حال از وجود ساس در خانه زیاد دلسرد نشوید، زیرا این حشرات ممکن است در تمیزترین خانه‌ها نیز وجود داشته باشند.

دکتر هریسون می‌گوید: ساس ها در هر کجا یافت می‌شوند و این اصلا به معنای کثیفی و تمیز نبودن نیست؛ ساس برای زنده ماندن به دنبال خون می‌گردد. ساس‌ها در هر جایی یافت شده‌اند، از خانه‌های چند میلیون دلاری گرفته تا مسافرخانه‌ها و اماکن عمومی می‌تواند دارای ساس باشد.

وجود ساس فقط در رختخواب

برخلاف تصور عموم، ساس تنها در رختخواب نیست بلکه در هر جایی از خانه و خارج از رختخواب نیز می‌تواند وجود داشته باشد، براساس مقاله‌ای به نام " سوسک‌ها بدون حاشیه امن" که در سال ۲۰۱۵ توسط انجمن ملی اداره طاعون، چاپ و منتشر شد، تقریبا همه متخصصین (حدود ۹۶٪) مجموعه طاعون در سراسر کشور در مدت زمان بین ۵ الی ۱۰ یا ۱۵ سال پیش تاکنون توسط ساس گزیده شده‌اند که بسیاری از این گزیدگی‌ها خارج از رختخواب اتفاق افتاده است.

ساس په شکلی است

برای یافتن ساس در محیط زندگی خود، درز صندلی و تخت‌ها، محل اتصال کشوها و محل شل شدگی کاغذ دیواری‌ها را جستجو نمایید. اثر رد قهوه‌ای مایل به قرمز رنگ روی ملحفه حتی با شستن با مواد شوینده همچنان ثابت می‌ماند. مدفوع ساس بدلیل اثر قهوه‌ای رنگ و خوشه‌ای که به جا می‌گذارد، نشانه خوبی برای وجود ساسدر محیط است..

هرگاه لکه‌های کوچکی را مشاهده کردید که با وجود شستن پاک نمی‌شود و رنگ کهنگی به خود گرفت، دلیل محکمی برای وجود ساس است. به ویژه اگر این لکه‌ها در درزهای جانبی تشک تخت یا لبه دوخت‌های مارپیچ کنار خوشخواب دیده شد، به وجود ساس در رختخواب مطمئن شوید.

در صورتی که اسباب و وسایل دست دوم خریداری و بدون شستشو به منزل آورده شده است، هرچند از نظر قیمت به صرفه باشد اما باید بدانیم این وسایل دست دوم ممکن است مشکلات بزرگی همانند وجود ساس را به همراه داشته باشد.

 

مقالات مرتبط

مطالب مهم

در حال بارگذاری ...