09192281337

 

بهترین روش ها برای مبارزه با مگس فاضلاب و جلوگیری از تکثیر آنها

 

بهترین روش ها برای مبارزه با مگس فاضلاب و جلوگیری از تکثیر آنها

همانطور که از نامشان پیداست این حشرات در مجاری فاضلاب زندگی میکنند.اولین روشی که برای مبارزه با این حشرات به فکر هر فردی میرسد استفاده از آفت کش ها یا سموم شیمیایی میباشد. اما همیشه این روش ها کار ساز نیست چون ممکن است حشرات نسبت به این سموم مقاوم شوند و هیچگونه تأثیری روی آنها نداشته باشد.  بنابراین برخی از آنها زنده میمانند و به تکثیر کردن خود ادامه میدهند.پس همیشه بهتر است از سموم و روش های طبیعی استفاده نمایید. در ادامه به برخی از این روش ها اشاره خواهیم کرد و آنها را مورد بررسی قرار میدهیم.

 

مگس های فاضلاب چه تفاوتی با سایر حشرات دارند؟

 

این حشرات معمولا در جاهای کثیف زندگی میکنند و از مواد ارگانیکی که درون لوله ها وجود دارند ، تغذیه میکنند. در این بین اگر بتوانند از طریق همین ل.له ها راهی به درون خانه پیدا کنند ، وارد محل زندگی شما میشوند. این حشرات نمیتوانند نیش بزنند ، به همین دلیل ضرری برای افراد ندارند. اما از آنجایی که میتوانند جمعیت خود را به سرعت افزایش دهند ، میتوانند باعث آلودگی محل شوند. شما به راحتی میتوانید این حشرات را روی دیوار دستشویی مشاهده کنید ، یا حتی اگر برای مدتی از حمام استفاده نکنید ، میتوانید این حشرات را در اطراف دوش حمام مشاهده نمایید.

 

اندازه مگس میوه چیزی در حدود یک هشتم اینچ میباشد و تقریبا هم اندازه مگس میوه میباشند. به همین دلیل به راحتی میتوان آنها را با هم اشتباه گرفت.  مگس های فاضلاب چند نشانه دارند. بدنی خزه ای ، بالهایی که با مو پوشیده شده اند و اگر آنها را له کنیم ، ماده ای پودری شکل از خود بجای میگذارند. اگر حشراتی از این دسته را در اطراف سینک ظرف شویی یا در دستشویی مشاهده نمودید ، ممکن است دچار مشکل فاضلاب شده باشید. قبل از هر تصمیمی سعی کنید میوه های خود را بررسی کنید تا گندیده نشده باشند ، زیرا ممکن است حشراتی که میبینید مگس میوه باشند.

 

برای مبارزه با این حشرات میتوانید محل ورود آنها به خانه را حدس بزنید ، سپس با استفاده از چسب هاب بیرنگ ، روی آنها را بپوشانید. با این روش میتوانید حشراتی که قصد ورود به خانه دارند را شکار کنید.

 

برای حشراتی نیز که از قبل به خانه وراد شده اند ، میتوانید تله بگذارید . برای مثال، مقداری آب و سرکه سفید و 10 قطره ماشین ظرف شویی با هم ترکیب کنید و به مدت یک هفته در کنار ظرفشویی قرار دهید. این کار باعث فراری دادن و از بین بردن مگس های فاضلاب و سایر حشرات میشود.

 

بعد از اینکه محل ورود حشرات پیدا کردید ، سعی کنید حتما آن قسمت را با چسب های بیرنگ بپوشانید. بعد از آن جهت اطمینان بیشتر ظرفی را پر از آب داغ کنید و روزی یک بار به مدت 1 هفته درون لوله فاضلاب بریزید. اگر ابن کار را به درستی انجام دهید ، بعد از یک هفته میتوانید اثرات آن را مشاهده نمایید.

 

چگونه میتوانیم از بوجود آمدن این حشرات جلوگیری نماییم ؟

 

همانطور که ذکر شد ، دلیل به وجود آمدن ، رشد و تکثیر این حشرات آلودگی هایی است که درون لوله های فاضلاب موجود میباشد. به همین دلیل باید با رعایت بهداشت ، همواره لوله های فاضلاب را با سرکه و آب گرم و مایع ظرف شویی بشویید.

 

عامل دیگری که در رشد و بوجود آمدن این حشرات موثر میباشند ، وجود آب راکد درون لوله ها میباشد.سعی کنید اجازه ندهید آبی راکد برای مدتی طولانی درون لوله ها باقی بماند. هفته ای یک بار مقداری جوش شیرین درون مجرای فاضلاب بریزید و آب را برای چند دقیقه به جریان بیندازید. همچنین میتوانید مانند سایر کارهای روتین ( ورزش ، جارو کردن و ...) این کار را انجام دهید . با این اقدامات پیشگیرانه ، به راحتی میتوانید در برابر حملات آنها در امان باشید.

بهترین روش ها برای مبارزه با مگس فاضلاب و جلوگیری از تکثیر آنها

 

 

 

 

 

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

      

مقالات مرتبط

مطالب مهم

در حال بارگذاری ...