09192281337

مگس سفید چیست و روش های کنترل آن به چه صورت میباشد ؟

 

مگس سفید چیست و روش های کنترل آن به چه صورت میباشد ؟

 

این مگس ها معمولا به دلیل وجود گیاهان آپارتمانی در منازل ، رشد میکنند . معمولا این مگس ها در تعدادهای زیادی به قسمت زیرین گل ها میچسبند و زمانی که برگ گیاه از بین رفت و یا خشک شد ، به محل دیگری کوچ میکنند. این حشرات به عنوان یک مشکل برای گیاهان تلقی میشوند. با این حال این گیاهان نمیتوانند هوای سرد را تحمل کنند و برای بقا به مکان های معتدل و مرطوب نیاز دارند. اگر شما نیز نگران سلامتی گل و گیاه خود هستید ، باید هرچه سریعتر دست بکار شوید و آنها را از بین ببرید.

 

این حشرات همانند یک انگل به گیاه میچسبد و از آن تغذیه میکند و طی فعالیت خود در آن قسمت ، ماده ای عسل مانند تولید میکند که باعث ایجاد بیماری های قارچی و جذب سایر حشرات میشود. این حشرات از تخم های ریز مخروطی شکل تولید میشوند و در امداد ساقه گیاهان به حرکت در می آیند. طی چند مرحله رشد و نمو میتوانند به یک ملخ یا مگس تبدیل شوند. تمام این مراحل چیزی در حدود یک ماه زمان میبرد که این دوره نیز به دما بستگی دارد. این مگس ها در هوای گرم به شدت زاد و ولد میکنند اما در هوای سرد سرعت این کار کند میشود.

 

چه اقداماتی انجام دهیم تا هر چه زودتر از شر این حشرات خلاص شویم ؟

 

برای این کار میتوانید جاروبرقی خود را روی دور کند روشن کنید و در قسمت زیرین گیاه بگیرید. با این کار میتوانید همه مگس های سفید را جمع آوری کنید در حالی که هیچ آسیبی به گیاه وارد نمیشود. بعد از اتمام این کار کیسه جارو برقی را در پلاستیک زباله تخلیه کنید و آن را در جایی دور از خانه قرار دهید. از آنجایی که این حشرات نمیتوانند از جارو برقی خارج شوند ، میتوانید این کار را در سراسر خانه انجام دهید.

 

استفاده از چسب های زرد :

 

چسب های زرد را میتوان یکی از ساده ترین و کم خطر ترین ها عنوان کرد . روش کار نیز بسیار ساده است.  تنها کاری که باید بکنید این است که یک طناب کوچک از سوراخ چسب زرد رد کنید و در هر جایی که میخواهید ، آن را آویزان نمایید.

 

این چسب ها آغشته به موادی چسبناک میباشند که میتوانند حشرات را به سمت خود جذب نمایند. زمانی که حشره روی چسب قرار بگیرید همان جا می چسبد و از بین میرود.

 

مورد بعدی استفاده از صابون های حشره کش میباشد :

 

اگر مشاهده میکنید که حشراتی سفید رنگ در زیر برگ های گیاهان منزلتان وجود دارد ، میتوانید مقداری آب  و صابون را ترکیب کنید و روی قسمت های آلوده بمالید. سعی کنید از شوینده هایی استفاده کنید که عطر و بوی کمتری دارند تا حدالامکان از آسیب رساندن به گیاه جلوگیری نمایید. سعی کنید حتما از محلول رقیق استفاده کنید و برای رقیق کردن آن میتوانید از آب استفاده کنید. حتی میتوانید این محلول رقیق شده را درون یک افشانه بریزید و در محل های آلوده اسپری نمایید.

 

مورد دیگر استفاده از روغن درخت Cherish میباشد.

 

اگر میخواهید قارچ ها وحشرات کزاحم را با هم از بین ببرید ، میتوانید از این این روغن استفاده کنید. از آنجایی که این روغن دارای مزایایی سیستمیک نیز میباشد ،میتوانید با کمک آن ، با یک تیر 2 نشان را بزنید. این روغن برای گیاهان ضرری ندارد و تنها از بین برنده قارچ ها و حشرات مزاحم از روی گیاهان میباشد. دقت داشته باشید که این روغن تنها بخشی از حشرات و آفت ها را از بین میبرد . اما نمیتوانید با این روش به تنهایی از شر همه حشرات خلاص شوید.

 

اگر مشاهده میکنید که گیاهان شما به شدت آلوده شده اند و با این روش های ساده و ابتدایی نمیتوانید آنها را از بین ببرید ، باید از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید. شرکت سمپاشی تهران با کادری مجرب و تجهیزاتی به روز آماده خدمت رسانی به شما همشهریان عزیز میباشد. این شرکت دارای آزمایشگاه های مجهزی میباشد که همواره در حال ساختن و یا به روز رسانی سموم خود میباشد. هر گز بصورت خودسرانه و بدون آگاهی اقدام به آفت زدایی گیاهان نکنید. زیا ممکن است نه تنها حشرات از بین نروند ، بلکه باعث شوید گیاهان منزل نیز آسیب ببینند و از بین بروند.

مگس سفید چیست و روش های کنترل آن به چه صورت میباشد ؟

 

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

 

 

 

مقالات مرتبط

مطالب مهم

در حال بارگذاری ...