09192281337

 

شیر سوسک مکمل غذایی آینده ورزش‌کاران !

 

 

 

نوع خاصی پروتئین در شیر سوسک‌ها توسط محققان کشف شده است که سه برابر بیش از شیر بوفالو انرژی دارد. آنان قصد دارند این ماده را تبدیل به یک مکمل غذایی تبدیل کنند و  در رژیم روزانه‌ی  ورزش‌کاران جای دهند.

 

شیر سوسک در مکمّل غذایی ورزش‌کاران

 

شیر سوسک در آینده می تواند به عنوان یک ماده غذایی برای مردم جهان استفاده شود. سوسک‌ها از جمله حشراتی به شمار می روند همه از آن ها تنفر دارند یا با دیدن آن ها دچار چندش می شوند. سوسک‌ها یکی از دغدغه های مردم در منازل‌شان است.

 

سوسک‌های خانگی یا همان «سوسری‌ها» مثل دیگر حشرات، انواع گوناگونی دارند . یک نوع خاص از سوسک‌ها  شیری دارد که حاوی مواد غذایی فراوان است و می تواند یک مکمل غذایی برای ورزش‌کاران باشد.

 

بسیاری از سوسک‌ها هستند که در منازل و ساختمان‌ها زندگی می کنند. سوسک‌ها پس از ورود به اماکن و مستقر شدن در محل مناسب شروع به تخم‌ریزی می کنند و با این کار نسل خود را زیاد می‌کنند

شیر سوسک مکمل غذایی آینده ورزش‌کاران !.

 

سوسک‌ها عاشق مواد شیرین و نشاسته‌ای هستند. آن‌ها شکر، شکلات‌های شیرین، پنیر، شیر، نان، گوشت و سایر غلات را خیلی دوست دارند. آن‌ها همچنین مقوا، جلد کتاب، چوب‌های روی سقف، کفی کفش، خون خشک شده، لاشه‌ی سوسک‌های مرده و فلج و تازه را هم می خورند و حتی از مدفوع، خلط، و حتی ناخن دست و پای افراد مریض و خوابیده هم نمی گذرند. سوسک‌ها هر نوع ماده‌ی کثیف و متعفنی را مورد استفاده قرار می دهند.

 

 

 

 

 

       یک گروه بین‌المللی از دانشمندان موفق شدند نوعی پروتئین در شیر نوع خاصی از سوسک پیدا کنند که سه برابر بیش از شیر بوفالو انرژی دارد. آن ها می خواهند این ماده را به عنوان یک مکمل غذایی در تغذیه ورزش‌کاران قرار دهند.

 

معمولا سوسک‌ها شیر ندارند، اما فقط یک نوع از آن ها چنین قابلیتی دارد. سوسک اقیانوس آرام، که نام علمی ‌اشDiploptera punctata  است و در محدوده ی آسیا و اقیانوسیه یافت می شود، تنها نمونه از سوسک‌های جهان است که زایمان می کند و مانند پستان‌داران به بچه های خود شیر می‌دهد.

 

       دانشمندان ساختمان پروتئین‌های موجود در این شیر را، بلوری شده بود، توسط بلورنگاری اشعه ی X بررسی کردند توانستند جایگاه هر اتم و پیوند آن را در بلور معین نمایند. آنان فهمیدند که این پروتئین‌ها دارای مجموعه مواد مفیدی برای انسان هستند.

 

یکی از این محققان به نام سانچاری بنرجی می گوید: این بلورهای موجود در شیر سوسک مانند یک غذای کامل به شمار می آیند و دارای پروتئین، چربی و قند هستند. شکل قرار گرفتن این پروتئین‌ها حاکی از آن است همه‌ی اجزای آن، اسید آمینه‌های مفید برای بدن هستند.

 

اکنون محققان با داشتن درک درستی از ترکیب موجود در این شیر، در پی راه‌هایی هستند که بتوانند بلورهای پروتئین موجود در این شیر را به مقدار زیاد بازتولید کنند تا برای هر وعده‌ی غذایی نخواهند به دنبال سوسک بگردند!

 

روش آنان مزیت دیگری هم دارد: چون این بلورها به کندی آزاد می‌شوند، بعد از بلعیده شدن پروتیئن، بلورهای موجود در آن در یک فرایند مشخص، پروتئین بیشتری را منتشر می کنند.

 

نتایج این تحقیق در نشریه‌ی International Union of Crystallography انتشار یافته است.

 

 

 

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط

مطالب مهم

در حال بارگذاری ...