09192281337

 

 

مبارزه با ساس

این حشره در مقایسه با برخی از حشرات قدرت و استقامت بیشتری برخوردار میباشد. ممکن است خانه شما نیز در معرض حمله این حشرات قرار گیرد . زمانی که این حشرات وارد خانه شما شوند و محل زندگی شما را آلوده کنند ، بیرون راندن آنها کار دشواری است . در ادامه این مقاله به شما کمک میکنیم تا از بهترین روشها برای بیرون راندن ساس از منزل استفاده کنید.

مبارزه با ساس

برای سمپاشی ساس در تهران با شماره 09192281337 تماس بگیرید.

این حشرات کوچک فاقد بال میباشند و تنها از خون جانداران خونگرم تغذیه میکنند. پس به همین دلیل یکی از منابع الی غذای آنها خون انسان ها میباشد. زمانی که شما توسط این حشرات گزیده شوید ، جای نیش آنها به شدت خارش میگیرد و این به دلیل ورود زهر خود درون پوست شما میباشد. علاوه بر مقاوم بودن شدید این حشرات ، میتوان به سازگاری آنها نیز اشاره کرد. زیرا ساس ها به سادگی میتوانند خود را با شرایط موجود وفق دهند .

ساس هایی که به تازگی به دنیا می آیند ،در حالت عادی حدود شش میلیمتر میباشند و در هنگام غذا خوردن اندازه آنها افزایش می يابد و تا حدود دو برابر میشود.  تخم این حشرات و ساس های بالغ با چشم غیر مسلح قابل دیدن میباشند. ساس ها معمولا به دلیل داشتن جثه ای ریز ، میتوانند در هر جایی از خانه یا وسایل آن مخفی شوند. اگر هر چه زودتر فکری به حال آنها نکنید شرایط بسیار وخیم میشود. معمولا این حشرات درون کوزه ها ، سربازخانه ها ، کشتی ها و سایر نقاطی که ازدحام جمعیت وجود داشته باشد ، وجود دارند.رنگ این حشرات سفید ، مایل به قهوه ای روشنم میباشد.

چند نمونه از ویژگی های ساس ها

اوج فعالیت این حشرات نیمه شب تا پنج صبح میباشد پس همانگونه که مشاهده میکنید اوج فعالیت این حشرات زمانی است که شما در خواب خوش به سر میبرید. همانطور که گفته شد این حشرات علاقه شدیدی به خون جانداران خونگرم از جمله انسان ها دارند.  جای نیش این حشرات سریعا ظاهر میشود و ممکن است تا چهارده روز روی پوست شما قرار بگیرد. اگر شما شرایط غذای آنها را فراهم کنید ، شروع به تخم گذاری کرده و جعمیت خود را به شدت افزایش میدهند. حال اگر قصد دارید تا این حشرات را پیدا کنید  ابتدا بگردید و با چشم رد آنها را پیدا کنید. دنبال لکه های قهوه ای یا سفید بگردید. فضولات  این حشرات معمولا روی پرده ، تشک ها ، گوشهای میز و دیوار جمع میشوند و به شکل دانه های قهوه ای روی این مکان ها باقی میمانند. این لکه ها معمولا ادرار یا مدفوع این حشرات میباشد.اگر بویی همانند بوی گشنیز به مشام شما خورد ممکن است جمعی از این ساس ها در اطراف شما جمع شده باشند.

مطالب مرتبط:

ساس چیست؟

مقابله با ساس در هتل

 سوالات متداول در باره ی ساس ها

چگونه تشخیص دهیم مبتلا به ساس شده ایم یا کک| تفاوت ساس و کک

چه چیزی باعث جذب ساس ها میشود؟

 آیا خودمان میتوانیم با ساس مبارزه کنیم؟

مبارزه با ساس‌ کتاب‌، کیف‌ و وسایل

روش درمان‌ نیش ساس

سمپاشی ساس در تهران

نحوه مبارزه با ساس ها

حال که با نحوه زندگی ، غذا و نشانه های وجود آنها در خانه آشنا شدید ، نوبت به مبارزه با آنها فرا میرسد. از آنجایی که اندازه این حشرات بسیار ریز لست ، ممکن است در هر سوراخ ریزی که در خانه وجود دارد مخفی شوند. پس از بین بردن آنها کار چندان ساده ای نیست. یکی از بهترین گزینه ها برای مقابله با آنها استفاده از افراد متخصص در این زمینه میباشند. اگر این حشرات به خانه شما وارد شدند و از وجود  آنها در خانه مطلع شدید ، حتما در دوره های منظم وسایل منزل را جابجا کنید تا شاید بتوانید محل زندگی آنها را پیدا کنید. این بازرسی ها را بطور مداوم انجام دهید تا به نتیجه برسید.

طریقه مبارزه با این آفات خانگی به میزان و حجم آلودگی آنها بستگی دارد ، برای مثال ، اگر مشاهده میکنید که آلودگی موجود زیاد است ، بدین معناست که با روش های ابتدایی نمیتوان با آنها مبارزه کرد و آنها را از بین برد. معمولا حشره کش های طبیعی تأثیر چندانی روی این ساس ها ندارند و به همین دلیل توصیه میشود که از آفت کش های قوی استفاده نمایید. شما هم میتوانید خودتان این کار را انجام دهید یا با یک شرکت در این زمینه تماس بگیرید. برای مبارزه با این حشرات باید تا جایی که امکان دارد عملیات سم پاشی را با دقت و دقیق انجام دهید . زیرا برخی از این حشرات در برابر این آفت کش ها مقاومت زیادی دارند. سعی کنید اگر قرار است برای مدتی طولانی در خانه نباشید روی تمامی رخت خواب ها و تشک ها را با روکش های مخصوص بپوشانید. گوشه و کنار دیوارها را با جارو برقی جارو کنید تا تخم های آنها را از بین ببرید. سعی کنید در ابتدا خودتان سم پاشی کنید ، اگر دیدید شرایط وخیم است ، به عنوان آخرین راه با یکی از شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارند تماس بگیرید.

ویژگی ها و اندازه ساس

مراحل اولیه به دام انداختن ساس ها :

اولین کار این است که محل اختفای آنها را پبدا کنید. ممکن است گاهی اوقات روی رخت خواب یا تشک خود مقداری خون مشاهده کنید . دلیل وجود خون میتواند گزیده شدن شما توسط این حشرات باشد. معمولا وقتی توسط این حشرات گزیده میشوید پوست دست شما تا شعاع پنج میلیمتر میباشد و دست شما دچار خارش شدیدی میشود. این گزیده شدنها معمولا در نیمه های شب زمانی که خواب هستید اتفاق می افتد . سعی کنید در مرحله اول تمام ملحفه های روی تشک را جمع کنید ، و آب گرم بشویید. روش دوم این است که اگر حس میکنید تشک شما آلوده شده است ، حتما روکشی برای آن تهیه  کنید و سعی کنید تا 1 سال این روکش روی آن باقی بماند.

تله های ساس

تله های متعددی برای به دام انداختن این حشرات وجود دارد و یکی از ساده ترین آنها تله های چسبی میباشد. این تله ها معمولا صاف هستند که میتوانید در کناره های رختخواب خود مورد استفاده قرار دهید. یکی از بدی های این تله ها این است که محیط اطراف شما را ناخوشایند میکنند. شما میتوانید این تله ها را روی دیوار نصب کنید ، همچنین سعی کنید تا حدودی از تخت خواب شما فاصله داشته باشند.

2 عامل ساده میتواند باعث از بین رفتن ساس ها شود. یکی سرما و یکی گرما

سعی کنید حداقل به مدت 4 روز لوازم آلوده خود را درون یک محفظه با دمایی برابر با منی 18 درجه قرار دهید. یا میتوانید از خنک کننده های قوی استفاده کنید وتمام سوراخ ها و درز ها را پوشش دهید. معمولا گاز یخچال چنین قدرتی ندارد و ممکن است با فراهم نمودن شرايط زندگی برای ساس ها تعداد آنها را نیز بیشتر کند.

همچنین میتوانید با دمایی برابر با 45 درجه وسایل آلوده خود را بشویید. باز گذاشتن درب و پنجره ها نیز کارایی چندانی ندارند ، زیرا با این کار نیمتوان دمای هوا را تا 45 درجه افزایش داد. میتوانید درب اتاق آلوده را به مدت 1 سال ببندید ، وآن را مهر و موم نمایید. در چنین شرایطی آنها نمیتوانند غذای کافی برای بقا پیدا کنند ، در نتیجه در همان جا از بین میروند. اگر این کار را به درستی انجام ندهید ممکن است به اتاق های کناری بروند و این کار بی نتیجه بماند.

مورد بعدی استفاده از مواد شیمیایی خانگی میباشد.

شما میتوانید این محصولات را هم بصورت آنلاین و هم بصورت حضوری از مغازه های سم فروشی تهیه نمایید. سعی کنید قبل از خذید به دستورالعمل ها دقت کنید ، زیرا از آنجایی که برخی از این مواد برای سلامتی افراد ضرر دارد ممکن است شرایط را بدتر نماید. برخی از این آفت کش ها عبارت اند از : پیرتروئید و پیرترینز . نوع دیگر آنها بوریک اسید میباشد و زمانی که با خاک دیاتومه ترکیب میشود ، میتواند پوشش محافظ حشرات را از بین ببرد. نوع دیگر آنها پیرول میباشد ، این ماده شدیدا روی سیستم اعصاب حشرات تأثیر میگذارد و باعث از بین رفتن آنها میشود. قبل از خرید این محصولات حتما به نوشته های روی آنها توجه کنید و مطمئن شوید که کلمه ساس روی آنها نوشته شده باشد.

کمک گرفتن از افراد متخصص

معمولا این آفت کش هایی که در مغازه ها بفروش میرسند ، نمیتوانند بصورت موثر این ساس ها را نابود کنند. به همین دلیل توصیه میشود با توجه به عمق آلودگی ، از یکی از شرکت های متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا مشکل شما را هرچه زودتر حل نمایند. این دسته از افراد با استفاده از آفت کش های بسیار قوی که در بازار زیاد موجود نیستند میتوانند شما را از شر این حشرات خلاص سازند. زمانی که قرار است با یکی از این شرکت ها قرار داد ببندید ، سعی کنید از آنها یک کار تضمینی بخواهید . ضمانت کار هم این باشد که مثلا تا 2 سال رد هیچگونه ساس در منزل نباشد. برای چنین کاری ممکن است نیاز باشد تا شما بصورت دوره ای مبلغی را به آنها پرداخت کنید تا آنها نیز بصورت دوره ای منزل شما را سمپاشی نمایند. زمانی که قرار است نزد یکی از متخصصان بروید ، سعی کنید حتما یک عکس از این حشرات بگیرید تا متخصصان نیز با نوع آفت آشنایی کامل پیدا کنند.

پیرول یکی از محصولات موثر در این زمینه میباشد . این محصول دارای چند ویژگی میباشد. اول اینکه از هجوم حشرات پیشگیری میکند ، دوم ،ماندگاری زیادی دارد. میزان مقاومت حشرات در مقابله با آن خیلی کم است و برای پستانداران ضرر چندانی ندارد.سعی کنید قبل از آلودگی شدید ، میزان نفوذ این حشرات را بررسی نمایید. در چهار مرحله میتوانید با این ساس ها مبارزه کنید.

زمانی که برای اولین بار آنها را مشاهده میکنید.

زمانی که تعداد  آنها در حال افزایش باشد.

زمانی که ماندگاری آنها در خانه به به موضوعی جدی تبدیل شده باشد.

و زمانی که میتوانید در اکثر نقاط خانه آنها را مشاهده نمایید.

برای مبارزه با آنها به دنبال نشانه ها بروید.

یکی از نشانه ها احساس خارش یا گزیده شدن میباشد. نشانه بعدی وجود لکه های خون روی ملحفه ها یا رخت خواب شما میباشد. سعی کنید بصورت مداوم محل نگهداری حیوانات خانگی خود را نیز بررسی نمایید.

حال به سراغ عواملی برویم که شرایط مبارزه با ساس ها را دشوار تر میکند و کنترل آنها را نیز با مشکل مواجه میکند.

شلوغی خانه ، بی نظمی ، به هم ریختگی مخصوصا زیر تخت خواب. وجود درزها یا سوراخ هایی که روی دیوار وجود دارند. این عامل باعث میشود تا ساس ها به راحتی از واحدهای مجاور وارد شوند.

برای پیشگیری نیز میتوانید موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

به هم ریختگی ها و بی نظمی ها را کاهش دهید. همین عوامل باعث میشود تا ساس ها به راحتی زیر وسایل مخفی شوند و سرعت روند مبارزه را به شدت کاهش میدهند. اگر این عوامل را رعایت نکنید ، ساس ها در همین مناطق شروع ه زاد و ولد میکنند و به سرعت تعداد خود را افزایش میدهند. سعی کنید تا جایی که امکان دارد وسایل دسته دوم نخرید. همین وسایل میتوانند یکی از منشاء اصلی آلودگی ها باشند. سعی کنید رفته رفته این بی نظمی ها و شلختگی ها را کاهش دهید تا راه را برای مخفی شدن آنها سد کنید.اگر زیاد به مسافرت میروید ، سعی کنید اتاق های هتل را بررسی کنید و از نبود این حشرات اطمینان حاصل نمایید. این حشرات به راحتی میتوانند از طریق چمدان یا لباس ها وارد محل زندگی شما شوند. اگر درز یا سوراخی در محل زندگی خود مشاهده میکنید ، سعی کنید آن را با خمیر پر کنید.

حال اگر تمام این پیشگیری ها جواب نداد و محل زندگی شما مورد هجوم ساس ها قرار گرفت باید چکاری انجام دهید؟

اول از همه خونسردی خود را حفظ کنید و برای مبارزه با آنها برنامه ریزی نمایید. از سموم باغی ،دست ساز و ... استفاده نکنید ، زیرا ممکن است شرایط را از اینی که هست بدتر کنند. از سمومی که دارای تأییديه های لازم نیستند استفاده نکنید ، زیرا این سموم نه تنها نمیتوانند ساس ها را از بین ببرند ، بلکه ممکن است مقاومت آنها را نیز افزایش دهند. از موارد اشتعال زا مانند نفت ، بنزین و گازاییل استفاده نکنید چون ممکن است محل مورد نظر دچار حریق شود. هرگز وسایل منزل را جابجا نکنید. این کار باعث میشود تا آلودگی به سایر نقاط منزل کشیده شود به همین دلیل سعی کنید وسایل را در همان مکان تمیز نمایید.

نیش این حشرات را چگونه درمان کنیم؟

 اگر مشاهده میکنید که اطراف نیش دچار عفونت شده است ، سعی کنید از آنتی بیوتیک ها استفاده نمایید. داروی کورتیرکواسستروئید نیز برای افرادی تجویز میشود که حساسیت های شدیدی به نیش این حشرات دارند. معمولا جای نیش این حشرات بعد از دو هفته خوب میشود.

علائم نیش این حشرات چیست ؟

همانطور که گفته شد ، زمان فعالیت این حشرات از نیمه شب شروع میشود و تا ساعت پنج صبح ادامه میابد. به همین دلیل ممکن است متوجه گزیده شدن نشوید. زمانی که این حشرات در حال مکیدن خون شما هستند ، میزانی از بزاق دهان خود را وارد پوست شما میکنند. ممکن است برخی از افراد نسبت به این بزاق حساسیت داشته باشند و شرایط آنها نسبت به یک فرد عادی بدتر بشود. معمولا ساس ها بصورت خطی و در یک ردیف نیش میزنند و فاصله هر نیش با نیش دیگر ، حدودا 2 سانت میباشد.محل گزش ساس ها معمولا بزرگتر از جای نیش کک ها میباشد و محل گزش چهارده روز بعد بهبود میابد. گاهی اوقات افرادی که توسط این حشرات گزیده میشوند هیچ علائمی از خود نشان نمیدهند و حتی متوجه گزیدهشدن نمیشوند. به همین دلیل نمیتوانند به وجود آنها در خانه خود پی ببرند و نابودی آنها کار بسیار دشواری میشود ، زیرا هر چه زمان بیشتری در محل زندگی شما بمانند تعداد آنها نیز به مراتب بیشتر و بیشتر میشود. در موارد محدودی ممکن است فرد گزیده شده از خود واکنش آنافیلاکسی نشان دهد. این نوعی حساسیت به نیش حشرات میباشد که گاها ممکن است باعث مرگ افراد نیز شود.

علت پدیدار شدن و افزایش تعداد ساس ها میتواند از چه عواملی نشأت بگیرد ؟

حقایقی در مورد ساس ها و نکاتی در جهت بیرون راندن آنها

همانطور که گفته شد ساعت اوج فعالیت این حشرات از نیمه شب تا 5 صبح میباشد . این حشرات چندان علاقه ای به نور افتاب ندارند و سعی میکنند تا قربانبان خود را در شب انتخاب کنند. ساس ها معمولا هر 5 تا 10 روز تغذیه میکنند و قادرند تا 70 روز بدون آب و غذا زندگی کنند . ساس ماده در هر روز میتواند چندین تخم بگذارند ، در چنین حالتی مشخص میشود که با چه سرعتی میتوانند تعداد خود را افزایش دهند.

حالا به نحوه انتخاب قربانبان و چگونگی نیش زدن آنها بپردازیم.

ساس ها با گرمایی که از طریق بازدم از دهن افراد تولید میشود ، میتوانند قربانبان خود را انتخاب نمایند. ساس ها ابتدا پوست قربانی را سوراخ میکنند ، مقداری از بزاق دهان خود را وارد پوست قربانی میکند. از آنجایی که این بزاق حاوی بی حس کننده ها میباشد، قربانی نمیتواند درد نیش این حشره را حس کند. معمولا تغذیه ساس ها 5 تا 10 دقیقه طول میکشد و مجدد به لانه خود باز میگردند و در طول روز خود را نمایان نمیکنند.  نیش این ساس ها معمولا باعث خارش شده و فقط در افرادی که نسبت نیش حشرات آلرژی دارند خطرناک میباشد. اما زمانی که جای نیش خورده بیش از حد خارانده شود ممکن است باکتری ها به داخل پوست فرد وارد شوند و عفونت های ثانویه باکتریایی را به وجود آورند.

چند حقیقت در مورد ساس ها :

ساس ها معمولا در همه جای دنیا پیدا میشوند و ممکن است به هر شهر یا خانه ای حمله کنند.

ولی برای نقاط شهری موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

ساس ها ممکن است در همه خانه ها پیدا شوند و ربطی به فقیر یا ثروتمندی افراد ندارد. هر جا کثیف و بی نظم باشد ، مستعد حملات ساس ها میباشد. ساس ها باعث انتقال بیماری نمیشوند و با چشم غیر مسلح قابل دیدن میباشند. نکته آخر : سعی کنید همواره مواظب محیط اطراف خود باشید ، زیا نابود کردن ساس ها در همان ابتدای  ورود راحت تر است.

 

مقالات مرتبط

مطالب مهم

در حال بارگذاری ...