09192281337

 

روش های ساخت تله مگس گیر

 

اگر پشه ها یا سایر حشرات صبر شما را لبریز کرده اند و تصمیم گرفتید از سموم و مواد شیمیایی جهت دفع آنها استفاده کنید ، توصیه میشود ابتدا این مقاله را تا پایان بخوانید و بجای استفاده از این مواد شیمیایی مضر از روش های ساده و بی خطر استفاده نمایید.

دفع حشرات با روش های طبیعی

 

دفع حشرات با روش های طبیعی

 

زمانی که سخن از روش های طبیعی به میان میآید منظور ما روش های غیر شیمیایی و غیر سمی و خطرناک میباشد. از آنجایی که این مواد شیمیایی برای سلامتی شما به شدت مضر میباشد ، گاهی اوقات ضرر آنها بیشتر از مزیت های آنها میشود. در ادامه روش هایی را مورد بررسی قرار میدهیم که هم ساده است و هم هیچگونه ضرری برای سلامتی افراد ندارند. اگر تعداد مگس ها زیاد نیست با همین پشه کش های معمولی شر آنها را کم کنید. اما اگر تعداد آنها بیشتر از حد معمول است و آرام و قرار را از شما گرفته اند باید یک فکر اساسی کنید.

 

یک بطری مگس گیر بسازید :

 

یک بطری آب تهیه نمایید. آن را قسمت بالایی ببرید تا تبدیل به چیزی شبیه قیف شود. سعی کنید این کار را باظرافت تمام انجام دهید و لبه های ظرف را صاف و سیقل برش دهید . این کار کمک میکند تا در زمان قرار دادن قیف روی زمین ثابت و در یک جا بایستند. این کار را هم میتوانید با قیچی و یا چاقو انجام دهید. اگر کودکان در اطراف شما هستند ، توصیه میکنیم از قیچی استفاده نمایید. قسمت بالایی بطری را در قسمت پایینی بچسبانید به طوری که به حالت کشویی در آید. مقداری اب و شکر ترکیب کنید و درون قیف بریزید تا کف بطری پر شود. میتوانید به دلخواه تعداد این تله ها را افزایش دهید تا فضای بیشتری را تحت پوشش قرار دهند. میتوانید طعمه ها را نیز تغییر دهید و از سیب و گوشت و ... استفاده نمایید. اگر صرفا قصد شما شکار پشه ها میباشد ، و نمیخواهید سایر حشرات را به دام بیندازید ، میتوانید مقداری سرکه به محلول یا طعمه خود اضافه کنید تا سایر حشرات به این محل نزدیک نشوند. سعی شود این تله را در معرض نور خورشید قرار دهید تا فاسد شود ، با این کار بوی بیشتری در محل بیشتر پخش شده و احتمال جذب شدن حشرات به سمت تله بیشتر میشود. سعی کنید با یک دمنده حرارتی مانند سشوار با درجه خیلی کم درون بطری را گرم کنید . همچنین میتوانید این کار را با نفس کشیدن درون بطری انجام دهید. این کار باعث میشود تا درون تله گرم شود و به مکان بهتری برای جذب پشه ها تبدیل شود. زمانی که مشاهده کردید این کار نتیجه بخش بوده است و تعدا  زیادی از حشرات را شکار کردید، تله را دور بیندازید و یکی دیگر بسیازید و جایگزین آن کنید.

 

یک تله نوری بسازید

 

یک قوطی فلزی تهیه نمایید ، مانند قوطی کنسرو. نوار کاغذی یا پلاستیکی اطراف آن را جدا کنید و تمیز بشویید و خشک کنید. اطراف بیرونی قوطی را چب نواری بزنید و کاملا با چسب آن قسمت را بپوشانید. یک چراق قوه با نور یو وی تهیه نمایید و در کف قوطی بچسبانید. سعی کنید تمام چراغ ها را خاموش کنید تا پشه ها به سمت تله جذب شوند. سعی کنید هنگام چسباندن چسب نواری دستان شما تمیز باشد و هیچگونه کثیفی روی چسب ایجاد نشود در غیر این صورت این تله اثر خود را از دست میدهد. زمانی که پشه ها به هوای نور به این تله نزدیک شوند به بدنه چسبناک قوطی میچسبند و میمیرند.

 

روش دیگر برای ساخت تله

 

یک یا چند قوطی شیشه ای تهیه نمایید . مقداری سرکه درون آن بریزید و درب آن را با یک پلاستیک فریزیری بپوشانید . یک سوراخ به اندازه جثه پشه ها روی آن ایجاد کنید. حتی میتوانید به دلخواه تعداد این تله ها را زیاد کنید. زیرا ساخت این تله بسیار ساده میباشد. دقت کنید که سوراخ ایجاد شده بزرگ نباشد چون قصد از ساخت این تله به دام انداختن آنها میباشد. اگر سوراخ بزرگ باشد پشه ها به هوای سرکه به داخل قوطی وارد میشوند اما به راحتی خارج میشوند. میتوانید در طول شب این تله ها را در زیر نور قرار دهید تا اثر بخشی آنها افزایش پیدا کند. اما سعی کنید چراغ های اطراف محل خواب شما خاموش باشد. خوبی این تله این است که میتوانید آنها را در دفعات زیاد مورد استفاده قرار دهید.  بعد از گیر افتادن حشرات میتوانید بطری را خالی کنید ، بشویید و ضد عفونی کنید و مجددا به روش قبل بسازید و مورد استفاده قرار دهید. 

 

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در هر نقطه از تهران تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

 

 

 

نوع دیگری از تله :

 

یک کیسه بزرگ کاغذی و مقداری طناب تهیه نمایید . ازآنجایی که قرار است تمام قسمت های این کیسه را با با چسب نواری بپوشانیم ، جنس کیسه باید حتما کاغذی باشد تا در ادامه به مشکل بر نخوریم. با استفاده از قیچی کیسه را به قسمت هایی کوچیکتر تقسیم و در ابعاد 20 در 10 برش دهید. تکه های برش داده شده را در کنار یکدیگر قرار دهید و با استفاده از چسب تمام قسمت ها را بپوشانید. یک سوراخ به اندازه قطر طناب در بالای کاغذ برش داده شده ایجاد نمایید. طناب را از سوراخ رد کرده و گره بزنید. این روش یکی از بهترین و ساده ترین روش هاست که به کمک آن متوانید تعداد زیادی از این تله ها تهیه نمایید. کف چسبناک این تله یکی از بهترین ویژگی های آن میباشد . حالا که تله آماده شد باید به فکر طعمه برای جذب پشه ها باشیم. مقداری سرکه سفید به قسمت های چسب ناک بمالید تا بوی چسب آن از بین برود. در زمان استفاده از سرکه دقت فرمایید که مقدار آن زیاد نباشد ، زیرا خاصیت چسبناکی آن از بین میرود. این نوع تله ها نیز توسط شهرداری های شهرها مورد استفاده قرار میگیرد که به آنها برگ زرد میگویند. یکی از بهترین مزیت های این تله ها این است که تقریبا میتوان در اکثر نقاط خانه و یا حیاط مورد استفاده قرار داد.تنها کاری که باید بکنید این است که طناب بیرون زده از کاغذ را در یک جا مهار نمایید. تاریخ انقضای این تله ها نیز به میزان شکار پشه ها بستگی دارد. اگر مشاهده کردید پشه ها در آن گرفتار شده اند ، تله را بردارید و درون یک کیسه پلاستیک قرار دهید و به یک جای دورتر انتقال دهید. سعی کنید در نقاطی که پشه های بیشتری شکار کرده اید ، تعداد این تله ها را نیز افزایش دهید. اوج استفاده از این تله ها در شب میباشد. میتوانید با استفاده از یک لامپ نور مصنوعی ایجاد کنید و چند عدد از این تله ها را نیز زیر همان نور قرار دهید.

 

 دفع حشرات با روش های طبیعی

 

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در هر نقطه از تهران تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

 

 

 

مقالات مرتبط

مطالب مهم

در حال بارگذاری ...