09192281337

 

سالک چیست و نحوه از بین بردن آنها به چه صورت میباشد ؟

 

یکی از حشراتی که میتواند افراد را دچار بیماری های عفونی کند ، پشه های سالک میباشد. این بیماری هیچ گونه تب یا دردی ندارد اما ضایعه ای که به جا میگذارد ممکن است 1 سال طول بکشد تا از بین برود. این بیماری در کشور ما نیز کم و بیش وجود داشته و همچنان نیز دارد. دلیل بوجود آمدن سالک ها لیشمانیا میباشد که در بخش زیر آن را مورد بررسی قرار میدهیم.

سالک چیست و نحوه از بین بردن آنها به چه صورت میباشد ؟

 

لیشمانیا چیست ؟

 

این حشره درون بدن موش زندگی میکند . اما دانستن نحوه به وجود آمدن آن نیز جالب است. یک پشه کوچک که قدرت پرواز چندانی هم ندارد ، موش را نیش میزند و خود حشره آلوده میشود. زمانی که این پشه فردی را نیش بزند بیماری سالک را به او منتقل میکند.

 

سالک چیست ؟

 

سالک ها حشراتی کوچک میباشند که اندازه آنها معمولا دو تا سه میلی متر میباشد. بنابراین توجه داشته باشید که به راحتی میتوااند از توری هایی که قطر آنها بیش از یک میلیمتر است ، به راحتی عبور میکنند. این پشه ها مسافت های کمی را پرواز میکنند که میتوان نام آن را جهش هایی به اندازه 1 تا 2 متر گذاشت. عمده فعالیت های سالک ها هنگام غروب میباشد و از خون اسنان ها یا سایر حیوانات تغذیه میکنند و بعد از گذشت یک هفته میتواند موجب انتقال بیماری شود. معمولا پیک شیوع بیماری ها در اواخر بهار و اول تابستان آغاز میشود.

 

همانگونه که گفته شد ، وجود این حشرات در خانه بسیار آزار دهنده میباشد و ممکن است آرامش اهالی خانه را به هم بزند. روش هایی موقتی نظیر استفاده از حشره کش ها وجود دارد که با کمک آنها میتوانید برای مدت کوتاهی از شر این حشرات خلاص شوید. اما اگر مشاهده میکنید که نمیتوان با این روش های ابتدایی از شر آنها خلاص شوید ، باید یا یک شرکت متخصص در این زمینه مشورت کنید. شرکت سمپاشی تهران با کادری مجرب و تجهیزاتی به روز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد. نکته : به هیچ عنوان سعی نکنید خودسرانه و از روی نا آگاهی از سموم یا سایر مواد شیمیایی استفاده کنید . زیرا برخی از  این سموم هیچ تأثیری روی آفت ها ندارند و ممکن است خود شما نیز در معرض آنها قرار بگیرید و سلامتیتان به خطربیفتد.

 

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

 

مقالات مرتبط

مطالب مهم

در حال بارگذاری ...