09192281337

 

چگونه ساس‌ها را در خانه و محیط ریشه‌کن کنیم؟

 

در صورت مشاهده ساس در محیط زندگی و خانه به ویژه در تخت خواب، روی ملحفه‌ها و درزهای مبل، می‌توان با استفاده از روش‌های طبیعی، این حشرات را به طور کامل از بین برد.

 

دفع کامل ساس در محیط و خانه با روش‌های طبیعی

 

بسیاری از لکه‌های کوچک قرمز روی ملحفه، خون هستند، زیرا ساس‌ها در تشک پنهان می‌شوند و خون بدن انسان یا حیوان را می‌مکند. در این بخش برای شما راه‌حل‌های ساده و خانگی را ارئه می‌کنیم که برای از بین بردن ساس‌ها بسیار موثر هستند.

 

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در هر نقطه از تهران تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

چگونه ساس‌ها را در خانه و محیط ریشه‌کن کنیم؟

 

 

 

محلول سرکه؛

 

یکی از راههای مهم برای از بین بردن ساس‌ها، استفاده از محلول سرکه است، این روش بسیار ساده و موثر می‌باشد، کافیست مقداری سرکه سفید را داخل یک بطری اسپری بریزید و هر جایی که علائم ساس را دیدید همانند چارچوب تخت، طاقچه اتاق خواب، شکاف و درز سطوح و داخل مبلمان، این محلول را اسپری کنید.

 

این محلول برای از بین بردن آفات کوچک بسیار موثر می‌باشد و بهتر است این کار را هر طول هفته انجام دهید تا از تخم ریزی ساس‌ها و آلوده شدن محیط  جلوگیری شود.

 

قارچ بوریا باسینا؛

 

روش دیگر این است که قارچ بوریا باسینا را بر کف زمین، ملحفه، تشک‌ها و یا روی درز مبلمان اسپری کنید، این قارچ برای از بین بردن ساس‌های منزل بسیار موثر است.

 

جارو برقی؛

 

ساده‌ترین روش خانگی، کشیدن جارو برقی در تمام فضای محیط زندگی است. ساس‌ها معمولا زیر مبلمان وجود دارند و ساس‌های بزرگ نیز بیشتر در شکاف و درزها تخم‌گذاری می‌کنند.

 

کشیدن جارو برقی در مبلمان و تمام نقاطی که ساس‌ها می‌توانند در آنجا پنهان شوند، باعث می‌شود سیستم عصبی آنها تخریب شده و از بین بروند. در نهایت تعداد زیادی از ساس‌ها با مکش به وسیله جاروبرقی، از بین می‌روند.

 

سرمای زیاد؛

 

ساس‌ها نمی‌توانند سرمای زیادی را تحمل کنند و کاهش دما باعث نابودیشان می‌شود. برای این کار باید حداقل به مدت ۴ روز دمای محیط کمتر از ۱۸- درجه سانتی گراد باشد، همچنین می‌توانید اشیا کوچکی را که به ساس یا تخم آن آلوده شده است را به مدت ۴ روز در فریزر قرار دهید.

 

گرمای زیاد؛

 

با اینکه محل زندگی ساس‌ها ترجیحا داخل مبلمان و درز وسایل است، اما تحمل حرارت بالا را ندارند. بنابراین برای جلوگیری از گزش حشرات می‌توانید با نصب تله‌های ساس، آنها را در معرض مکنده‌های حرارتی کوچک قرار دهید.

 

علاوه بر آن می توانید پارچه‌های روی مبل، ملحفه‌ها، بالش‌ها، رو فرشی و تاکسیدرمی را به وسیله ماشین لباسشویی و با درجه حرارت بالا بشویید.

 

خاک دیاتومه؛

 

اگر شستشوی برخی وسایل با ماشین لباسشویی مقدور نباشد، می توانید به جای آن از خاک دیاتومه استفاده کنید، این ماده طبیعی از بقایای فسیل جلبک‌های کوچک به دست آمده و برای از بین بردن ساس بسیار موثرند.

 

دور ریختن لوازم؛

 

برای رهایی از شر ساس‌ها، بهتر است تا جایی که امکان دارد وسایل به شدت آلوده شده را دور بریزید، مثلا ملحفه یا تشک آلوده به ساس را در یک کیسه پلاستیکی گذاشته و سر کیسه را محکم ببندید و آن را از خانه دور کنید.

 

آویشن؛

 

آویشن یک گیاه پرخاصیت و سالم در سطح جهان است که کاربرد فراوانی برای از بین بردن ساس در حجم گسترده دارد، برای استفاده از آن کافیست برگ آویشن تازه را در زیر مبل یا تختواب قرار دهید و یا چوب آویشن را در اتاق بسوزانید و شاهد از بین رفتن تمام ساس‌ها باشید.

 

اسپری روغن‌های گیاهی؛

 

می توانید از روغن‌های گیاهی همانند روغن درخت چای و روغن اسطوخودوس به عنوان مواد اصلی برای مقابله با برخی از ساس‌ها استفاده نمایید. بنابراین با ترکیب روغن‌های زیر، یک اسپری کامل بسازید.

 

مواد لازم برای تهیه اسپری:

 

۱ قاشق غذاخوری روغن فندق خالص

 

۱ فنجان آب

 

۵ قطره روغن ترنج

 

۵ قطره روغن چوب سدر

 

۵ قطره روغن اسطوخودوس

 

همه این مواد را داخل یک بطری اسپری ریخته و ترکیب کنید و به اطراف تخت و ملحفه ها اسپری نمایید.

 

ژل سیلیکا؛

 

برای نابودی ساس، مقداری ژل سیلیکا را روی مناطق آلوده قرار دهید، این ژل، ساس را به خود می‌چسباند و با جذب آب بدن ساس، باعث از بین رفتن آنها می شود.

 

بوریک اسید؛

 

درصورتی که ساس‌ها هنوز تکثیر و شدت نیافته‌اند، می‌توانید از بوریک اسید به عنوان یک روش تضمینی برای از بین بردن ساس‌ها استفاده نمایید. برای این کار مقداری از پودر بوریک اسید را روی مناطق آلوده همانند لحاف، تشک، درز مبلمان و ... اسپری کنید.

 

استفاده از سشوار؛

 

یکی از روشهای بسیار ساده برای از بین بردن ساس، استفاده از سشوار است، سشوار را در دمای بالا تنظیم نموده و با باد داغ ساس‌ها را از بین ببرید.

 

پودر تالک؛

 

برای از بین بردن ساس‌ها، استفاده از پودر تالک، بسیار آسان‌تر از بیرون آوردن آنها از تشک و مبلمان یا شستشوی ملحفه‌ها می باشد. کافیست پودر را در جاهایی که ساس وجود دارد همانند زیر مبلمان و نقاط آلوده ریخته تا باعث از بین رفتن ساس‌ها شود..

 

استفاده از مواد سفیدکننده؛

 

برای نابودی ساس‌ها می توانید از مواد سفید کننده همانند وایتکس برای تمیز کردن کف و دیوارهای خانه استفاده کنید.

 

الکل؛

 

با استفاده از الکل به راحتی از شر ساس‌هایی که در اطراف درزها وجود دارد خلاص شوید، برای این کار الکل ۱۰۰٪ را با مقدار مساوی آب ترکیب نمایید و محلول را داخل یک بطری اسپری بریزید؛ سپس مناطقی که احتمال دارد ساس مخفی شده را اسپری کنید.

 

بخارشوی؛

 

با استفاده از بخارشوی تمام دیوارها، مبلمان و فرش‌ها را با دمای ۱۳۰ درجه فارنهایت (۵۴ درجه سانتیگراد) تمیز نمایید. درواقع بخارشوی را در بالاترین درجه حرارت تنظیم نموده و بخار را در امتداد چارچوب تخت، کف زمین و فرش بگیرید. این کار باعث از بین رفتن هر گونه ساس می‌شود.

 

پودر زردچوبه؛

 

پودر زردچوبه به دلیل داشتن ماده‌ای شیمیایی به نام کورکومین، دارای خاصیت ضد میکروبی است، می‌توانید برای از بین بردن ساس در منزل از پودر زردچوبه استفاده کنید.

 

آفت کش؛

 

آفت کش‌ها بعد از استفاده باید حداقل ۱۰ روز یا حتی بیشتر در محیط بمانند، زیرا در این مدت، تخم ریزی ساس‌ها انجام می گیرد، وقتی از نابودی ساس‌ها مطمئن شدید، جاروبرقی کشیده و لباس‌های خود را به کشوها بازگردانید.

 

پر کردن ترک دیوار با گچ؛

 

بهترین روش موثر برای از بین بردن ساس‌ها، نابود کردن مخفیگاه آنها است. با تهیه مقداری گچ، تمام درزها و شکافهای دیوارها را بپوشانید تا امکان تکثیر و رشد ساس‌ها وجود نداشته باشد.

 

علائم خطرناک بیماری شاگاس و درمان آن:

 

بیماری شاگاس به دلیل نیش حشراتی به نام ساس بوسه زن، در بدن ایجاد می شود که اگر به موقع درمان نشود باعث بروز مشکلات جدی قلبی و گوارشی خواهد شد.

چگونه ساس‌ها را در خانه و محیط ریشه‌کن کنیم؟

 

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در هر نقطه از تهران تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

 

 

 

مقالات مرتبط

مطالب مهم

در حال بارگذاری ...