09192281337

 

دفع عنکبوت ها

دفع عنکبوت ها

 

عنکبوت ها نیز همانند سایر حشرات در زندگی روزمره ما وجود دارند. ممکن است در طول روز خواسته یا نا خواسته وارد زندگی ما شوند و گاها باعث آزار و اذیت افراد میشوند. عنکبوت ها معمولا در گوشه های خانه تار میبندند و سایر حشرات را شکار میکنند. یکی از مزیت های وجود عنکبوت ها همین است که میتوانند سایر حشرات مزاحم مانند پشه ها را به دام اندازند. اما ممکن است افراد علاقه ای به حضور آنها در خانه نداشته باشند و به فکر روش های دفع آنها بیفتند. ریشه کن کردن تمامی عنکبوت ها اگر غیر ممکن نباشد ، کاری چندان ساده هم نیست ، بنابراین در این مقاله سعی میشود روشه هایی را مورد بررسی قرار دهیم که کمک میکنند تا حدودی جمعیت آنها را کاهش دهیم.

 

این نکته را همواره مد نظر داشته باشید که در ابتدای کار به جای استفاده از مواد شیمیایی سعی کنید از محصولات طبیعی و بی خطر جهت مبارزه با حشرات استفاده نمایید. برخی از این روش ها را در ادامه با هم مورد بررسی قرار میدهیم.

 

روش اول استفاده از مرکبات :

 

یکی از منفورترین بوها برای عنکبوت ها بوی مرکبات میباشد. سعی کنید یکی از آنها را تکه تکه کنید و در جاهای مختلف قرار دهید. حتی میتوانید بعد از تکه تکه کردن آنها ، مرکبات را روی درب و پنجره ها بمالید. برای مثال یک عدد پرتقال تهیه نمایید ، پوست آن را جدا کنید و درون سرکه قرار دهید. بعد از یک الی دو ساعت سرکه را درون یک افشانه بریزید و در مکان های مسستعد اسپری نمایید.

 

سرکه سفید

 

از آنجایی که سرکه سفید بوی تند و تیزی دارد ، و به شدت برای عنکبوت ها آزار دهنده میباشد. مقداری از این سرکه را درون یک افشانه بریزید و با کمی آب ترکیب کنید . میتوانید این محلول را در اطراف خانه و آشپزخانه خود اسپری نمایید و مشاهده کنید که عنکبوت ها چگونه پا به فرار میگذارند.

 

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

 

 

 

روغن نعناع فلفل

 

این روغن نیز بوی به شدت تیزی دارد و نه تنها میتواند عنکبوت ها ، بلکه سایر حشرات را فراری میدهد. مقداری از این روغن را درون یک افشانه بریزید و با مقدار آب ترکیب کنید تا رقیق شود. این روغن برای پوست افراد و حیوانات خانگی ضرری ندارد. بعد از آماده شدن محلول ، افشانه را برداشته و در هر جایی که عنکبوت ها حضور دارند اسپری نمایید. اگر اثر بخش بود ، در بازه های زمانی مشخص سعی کنید این کار را انجام دهید تا به مرور از شر عنکبوت ها خلاص شوید.

 

نعناع

 

نعناع نیز یکی از گیاهان با بوی تند و تیز میباشد. نه تنها عنکبوت ها بلکه بسیاری از حشرات خانگی از بوی این گیاه فراری میباشند. میتوانید روغن این گیاه را نیز درون یک افشانه بریزید و با مقداری آب ترکیب کنید. این محلول را نیز میتوانید همانند روغن نعناع در جاهای مخصوص اسپری نمایید. اگر هم نعناع تازه در دسترس نیست میتوانید مقداری از این گیاه را درون یک ظرف بریزید و بجوشانید . سپس با استفاده از یک صافی ، آن را درون یک ظرف بریزید و با مقداری آب ترکیب کنید و همانند موارد بالا اسپری نمایید. همین کار را نیز میتوانید با چای کیسه ای انجام دهید اما اثر بخشی نعناع از چای به مراتب بیشتر میباشد.

دفع عنکبوت ها

 

حال به سراغ روش ساخت اسپری طبیعی ضد عنکبوت برویم

 

یک قاشق روغن ، یک فنجان سرکه سیب ، یک فنجان فلفل و یک قاشق صابون تهیه نمایید و با هم ترکیب کنید. محلول را درون یک افشانه بریزید و در محل های مخصوص اسپری نمایید.

 

 

 

چند ترفند بسیار ساده برای دور کردن و از بین بردن عنکبوت ها

 

نظافت را رعایت کنید.

 

موضوع نظافت یکی از اصلی و مهمترین مورد در جلوگیری از ورود حشرات به داخل منزل میباشد. حشرات و سایر جانوران موذی علاقه شدیدی به کثیفی و آلودگی دارند و بر خلاف آن ، هر جا که تمیزی و پاکیزگی باشد این جانداران از آن محل فراری میباشند. پس یکی از ساده ترین روش ها رعایت نکات بهداشتی میباشد.

 

استفاده از شاه بلوط

 

شاید باور این موضوع سخت باشد که حتی با چنین روش ساده ای میتوان عنکبوت ها را از محل زندگی خود دور کرد. اما حقیقت دارد. چند عدد از این بلوط ها را کنار درب و پنجره قرار دهید و تا مدتی صبر نمایید. خواهید دید که عنکبوت ها از این قسمت ها وارد نمیشوند. خوبی این بلوط ها این است که به این زودی ها تمام نمیشوند و میتوانند برای مدت طولانی در یک محل باقی بمانند.

 

سدر :

 

سدر و چوب آن نیز میتواند میتواند موثر واقع شود اما سعی کنید از چوب و مالچ های با کیفیت استفاده نمایید تا اثر بخشی آن دو چندان شود. اگر سدر دردسترس نیست میتوانید از روغن آن استفاده کنید. مقداری روغن سدر را در آب بریزید و ترکیب کنید و درون یک افضانه بریزید و اسپری نمایید. این کار هم فضا را خوشبو میکند و هم میتواند حشرات را فراری دهد.

 

حال سری به روغن های موجود و مفیدی بزنیم که میتوانند بصورت طبیعی باعث دفع حشرات شوند. روغن درخت چای ، دارچین ، رز ، مرکبات ، اسطوخودوس و اکالیپتوس. سعی کنید به ورت دوره ای این روغن ها را مورد استفاده قرار دهید و تمامی آنها را در شرایط مطلوب نگه داری کنید تا همواره سالم بمانند. نکته بعدی این است که در زمان استفاده استانداردهها را رعایت فرمایید تا آسیبی به حیوانات خانگی شما وارد نشود.

 

شما همچنین میتوانید به پرورش اکالیپتوس در باغچه خود بپردازید. بوی تند و تیز اکالیپتوس میتواند حشرات را از محل زندگی شما دور کند. حتی میتوانید هر از گاهی برگ های آنها را بچینید و بجوشانید و بوسیله آنها اسپری ضد عنکبوت بسازید. شما همچنین میتوانید عصاره برگ آنها را بگیرید و در جاهایی که ممکن است عنکبوت ها تار ببندند ، مورد استفاده قرار دهید. عصاره را میتوانید با مقداری آب ترکیب کنید و یک اسپری بسازید. رشد دادن اکالیپتوس نیز کار ساده ای است. یک نهال تهیه کنید و از آن مراقب کنید تا رشد کند. به همین سادگی میتوانید شر بسیاری از حشرات را از محل زندگی خود دور کنید

دفع عنکبوت ها J

 

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

 

 

 

سفید کننده ، اسطوخودوس وپوست لیمو نیز جز بهترین های محصولات برای دفع حشرات موذی میباشند. میتوانید یک لیمو یا پوست آن را در مکان های مختلف قرار دهید تا بوسیله بوی آن عنکبوت ها از محل فراری شوند. اسطوخودوس نیز همانند لیمو و سایر مرکبات عمل میکند . اما در بکارگیری سفید کننده ها دقت کنید. از آنجایی که این محلول دارای گازهای خطرناک میباشد ، به هیچ وجه در مکان های بسته و سر پوشیده مورد استفاده قرار ندهید. اما برای مکان های باز میتوانید مقداری از این محلول را با مقداری آب ترکیب کنید و درون یک افشانه بریزید. سعی کنید این مواد را در مکان های مشخص و جاهایی که مستعد تار بستن عنکبوت ها میباشد ، مورد استفاده قرار دهید.

 

چند روش ساده دیگر :

 

به محوطه محل زندگی خود نگاه کنید و مطمئن شوید که در این حوالی برگ ، چوب و ... که ممکن است به محل زندگی حشرات تبدیل شوند ، وجود نداشته باشد. ان کار بیشتر جنبه پشگیری دارد ، زمانی که حشرات نتوانند خود را در لا به لای برگ و چوب ها مخفی کنند ، ترجیح میدهند محل زندگی خود را تغییر دهند . در نتیجه به هیچ عنوان وارد محل زندگی شما نمیشوند.

 

بهترین روش برای جلوگیری از ورود حشرات پیشگیری است. سعی کنید با رعایت نکات بهداشتی ، محل زندگی خود را تمیز نگه دارید تا حشرات را به سمت محل زندگیتان جذب نکنید. با استفاده از جارو برقی تارهای عنکبوت را از بین ببرید و بعد از آن کیسه را در یک جای دور خالی نمایید. تمامی درزها و شکاف های موجود در زیر پنجره و درب ها را بپوشانید ، زیرا این نقاط جز مستعدترین مناطق برای ورود حشرات به داخل ساختمان میباشد.

 

و در پایان سعی کنید تمامی این روش ها را بصورت ترکیبی مورد استفاده قرار دهید. تمام منافذ را با استفاده از بتونه یا کچ بپوشانید . حدالامکان چراغ هایی که در محلهای باز وجود دارند را خاموش کنید یا روشنایی آن منطقه را کاهش دهید.

 

 

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

 

 

 

مقالات مرتبط

مطالب مهم

در حال بارگذاری ...