09192281337

چند روش ساده برای از بین بردن موریانه ها

چند روش ساده برای از بین بردن موریانه ها :

 

تعداد افت ها و حشراتی که میتوانند باعث زیان رساندن به خانه و وسایل منزل شوند کم  نیست ، اما با قاطعیت میتوان گفت که مویانه ها جز یکی از خطرناکترین آنها میباشد. جولانگاه موریانه ها قسمت های چوبی خانه و وسایل منزل میباشد. برای دفع آنها هم میتوانید از سموم مخصوص استفاده کنید و هم از قرص های نفتالین. از آنجایی که بوی این قرص ها برای مویانه ها نا مطبوع میباشد ، میتوانند در دفع و جلوگیری از لانه سازی مویانه ها کمک بسزایی کنند. اما گاهی اوقات عمق نفوذ آنها در خانه بسیار گسترده میشود و دیگر نمیتوان با روش های ابتدایی آنها را از بین برد. در چنین شرایطی حتما باید از متخصصان سمپاشی در این زمینه کمک بگیرید. در ادامه چند روش برای مقابله با این حشرات را مورد بررسی قرار میدهیم.

 

 

 

به دنباله نشانه ها و رد پای آنها بگردید.

 

سوراخ های کوچک کنار دیوار و قسمت های چوبی منزل و وسایل میتواند برای لانه سازی این حشرات مناسب باشد. اگر متوجه شدید که پایه های چوبی یا سایر قسمت های دیگر توخالی هستند ، میتواند نشانه ای از وجود موریانه ها در منزل باشد. اگر با چنین صحنه ای مواجه شدید ، با یک شئ نوک تیز به قسمت های چوبی ضربه بزنید ، اگر قسمت های چوبی به سادگی شکسته شوند ، میتواند یکی از علائم وجود موریانه در آن قسمت باشد.لانه های موریانه ها معمولا از جنس گل و لای میباشند که بصورت لوله ای یک سطح مشخص را در بر میگیرند. نمونه دیگری از موریانه ها بهدرون قسمت های چوبی منزل ورود میکنند و در همانجا لانه سازی میکنند.

 

 بنابراین در ابتدا باید نوع موریانه ها را شناسایی کنید.

 

در کل دو نوع موریانه وجود دارد ، نوع اول چوب های خشک را برای زندگی انتخاب میکنند و نوع دوم به موریانه های زیر زمینی مشهور هستند و همانطور که از نامشان مشخ است ، زیر زمین را برای لانه سازی انتخاب مینمایند. معمولا خسارت های موریانه های زیر زمینی خیلی بیشتر از موریانه های چوبی میباشد.

 

حالا در مورد روش های ازبین بردن آنها صحبت کنیم.

 

در وهله اول خودتان دست بکار شوید ، مقداری کارتن یا مقوا تهیه کنید ، آنها را مرطوب کنید و  بصورت لایه ای روی هم قرار دهید.سپس این مقواها را در نقاط مشکوک قرار دهید . زمانی که موریانه ها تجمع و شروع به خوردن مقواها کردند ، آنها را بردارید و در یک جای ایمن بسوزانید. با استفاده از این روش تا حدودی میتوانید از شر این حشرات موذی خلاص شوید.

 

روش دوم استفاده از کرم های کوچک بنام نماتد میباشد.

 

این کرم ها از حشرات کوچک مانند مورچه ها و موریانه ها برای تغذیه استفاده میکنند. شواهد نشان میدهد که این کرم ها میتوانند در عرض 48 ساعت تمام این موریانه ها را از بین ببرند و از لاشه های آنها محلی برای تخم گذاری استفاده کنند. شما میتوانید این کرم ها را از مغازه هایی که محصولات کشاورزی دارند تهیه نمایید. سعی کنید پس از خرید آنها را به سرعت مورد استفاده قرار دهید. دمای نگه داری این کرم ها باید بالای شانزده درجه سانتی گراد باشد.

 

روش بعدی که روشی بسیار ساده میباشد ، قرار دادن چوب ها زیر نور مستقیم آفتاب میباشد. چوب های آلوده شده را بصورت جداگانه زیر نور آفتاب قرار دهید و سعی کنید  تا 1 الی 2 روز در همان مکان قرار بگیرند. اگر میخواهید نتیجه بهتری بگیرید سعی کنید از روش ترکیبی مقوا و آفتاب استفاده کنید.

 

مورد بعد ، موضوع فیریز کردن موریانه ها میباشد.

 

اگر در محلی زندگی میکنید که بارش باران زیاد است ، میتوانید چوب های آلوده را درون فیریزر قرار دهید. بله !!! این روش تا حدودی دشوار و چالش انگیز است ، اما برای چنین نقاطی یکی از موثرترین روش ها میباشد.

 

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

چند روش ساده برای از بین بردن موریانه ها

 

 

 

روش های بعدی جز روش های تخصصی از بین بردن موریانه ها میباشد.

 

برای مثال ، استفاده از بوریک اسید.

 

یکی از موثرترین ابزار در از بین بردن حشرات ، مخصوصا موریانه ها استفاده از بوریک اسید میباشد .این محلول با از کار انداختن سیستم عصبی موریانه ها باعث مرگ آنها میشود. مقداری از این اسید را درون جعبه های کوچک بریزید و در مکان های مختلف قرار دهید. ممکن است بعد از گذر زمان لاشه آنها را در اطراف این ظروف ببینید. نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد ، تازه سازی اسیدها میباشد. سعی کنید همیشه این اسید ها را تازه نگه دارید تا اثر بخشی آنها بیشتر شود.

 

شما همچنین میتوانید از محصولات ضد موریانه استفاده کنید.

 

این محصولات را خریداری نمایید و بصورت اسپری روی وسایل چوبی منزل اسپری کنید.

 

ابزارهای گرمایشی نیز یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن موریانه ها میباشند. از آنجایی که این محصولات تخصصی هستند ، در در دسترس عموم قرار نمیگیرند. شما برای استفاده از این ابزار میتوانید با یکی از متخصصان تماس بگیرید و چگونگی شرایط را برای آنها توضیح دهید.

 

روش بعدی استفاده از متخصصان در زمینه نابودی موریانه ها میباشد.

 

اگر فکر میکنید شرایط بحرانی شده و با استفاده از این روش ها نمیتوانید مشکل خود را حل کنید ، حتما با متخصصان تماس بگیرید. سعی کنید شرایط موجود را برای آنها شرح دهید و میزان آلودگی را نیز با آنها در جریان بگذارید. اگر قصد انجام این کار را دارید ، سعی کنید حداقل با چند شرکت تماس بگیرید تا هم از سابقه کاری آنها و هم از هزینه های انجام کار مطلع شوید. سعی کنید در ابتدای کار با آنها قرارداد ببندید ، مثلا متذکر شوید که در صورت توافق ، نباید تا 2 سال اثری از موریانه در محل زندگی من باشد. در چنین شرایطی ممکن است لازم باشد تا در فواصل زمانی مشخص ، هزینه ای جزئی پرداخت نمایید.

 

از همه روش ها مهمتر موضوع پیشگیری است.

 

سعی کنید همواره محل زندگی خود را خشک نگه دارید. از آنجایی که موریانه ها برای بقا به آب نیاز دارند ، میتوانند مجذوب قسمت های مرطوب محل زندگی شما گردند. پس سعی کنید حدلامکان وسایل چوبی و کاغذی خود را خشک نگه دارید.

 

 

 

آفت کش ها نیز میتوانند در امر پیشگیری موثر باشند.

 

محصولات زیادی برای انجام چنین کاری وجود دارند ، اما پرمترین یک درصد را میتوانید با مقداری آب ترکیب کنید و روی کاغذ دیواری ها یا هرجای دیگری مورد استفاده قرار دهید.  حتی میتوانید در زمان ساخت خانه ،این محلول را با سیمان ترکیب کنید و روی دیوارهای منزل خود مورد استفاده قرار دهید. این محلول برای انسان ها خطر چندانی ندارد اما یکی از کشنده ترین آفت کش ها برای از بین بردن موریانه ها میباشد.

 

چوب هایی که برای شومینه مورد استفاده قرار میدهید را جایی دور از محل زندگی خود قرار دهید.

 

شاید تا اینجای کار به این نتیجه رسیده باشید که منبع اصلی تغذیه موریانه ها چوب است. اگر از تنه های درخت یا چوب های شومینه استفاده میکنید ، سعی کنید آنها را دور از محل زندگی خود قرار دهید. اگر چنین کاری برای شما مقدور نیست سعی کنید با پوششی مناسب از خیس و مرطوب شدن این چوب ها جلوگیری نمایید.این کار تا حد زیادی از تجمع موریانه ها جلوگیری میکند. حتی میتوانید این چوب ها را به مقداری از آفت کش ها اغشته نمایید.

 

ترک ها ، درزها و سوراخ های درب و پنجره ها را کاملا بپوشانید.

 

از عوامل مهم ورود موریانه ها به داخل منزل میتوان به درزها و سوراخ های زیر درب و پنجره ها اشاره نمود. با استفاده از بتونه های مناسب این منافذ را ببندید یا با استفاده از حصارهای مناسب آنها را محصور کنید.

 

در فواصل زمانی مرتب خانه خود را تمیز کنید یا ضد عفونی کنید.

 

با استفاده از محلول هایی مانند ترمیدور که بسیار ارزان است میتوانید تمام خانه و وسایل زندگی خود را ضد عفونی نمایید. این کار به شما کمک میکند تا از نفوذ این حشرات به داخل خانه و حتی وسایل آن مصون بمانید. این محلول ها حاوی فیپرونیل هستند که جز بهترین نوع از آفت کش ها میباشند.

 

چند روش ساده برای از بین بردن موریانه ها  

 

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط

مطالب مهم

در حال بارگذاری ...