09192281337

پماد ديت

 

اين مقاله شامل مباحث زير مي باشد

DEET چیست ؟

خريد اينترنتي پماد Deet

چه محصولاتی حاوی DEET میباشند ؟

عملکرد پمادهاي Deet به چه صورت میباشد ؟

چگونه ممکن است در معرض پمادهاي Deet قرار بگیرم ؟

علائم و نشانه های برخورد مختصر با پمادهاي Deet چیست ؟

زمانی که پمادهاي Deet وارد بدن انسان ها میشود ، چه اتفاقی می افتد ؟

آبا پمادهاي Deet میتوانند منجر به ایجاد سرطان در افراد شوند ؟

آیا تا به حال تحقیق در مورد آثار غیر سرطانی اما بلند مدت پمادهاي Deet انجام شده است ؟

آیا حساسیت کودکان نسبت به بزرگسالان زمانی که در معرض پمادهاي Deet قرار میگیرند بیشتر است ؟

در طبیعت چه اتفاقی برای پمادهاي Deet می افتد ؟

آیا پمادهاي Deet میتوانند روی پرنده ها ، ماهی ها و سایر موجودات در حیات وحش تأثیر گذار باشند؟

DEET چیست ؟

DEET یک پماد دافع میباشد ، که میتواند از انسان ها در برابر نیش حشرانی نظیر پشه و مگس ها ، محافظت نماید. پمادهاي Deet ، مایعاتی بیرنگ هستند که دارای بویی ضعیفی میباشند. این مواد شیمایی به راحتی در آب حل نمیشوند. پمادهاي Deet در سال 1946 توسط ارتش آمریکا به منظور حفاظت از سربازان در برابر نیش حشرات ساخته شد. بعدها عموم افراد نیز از پمادهاي Deet جهت مصون ماندن از نیش حشرات ، استفاده کردند.

خريد اينترنتي پماد Deet

براي براي دريافت قيمت خريد پماد deet و سفارش خريد اينترنتي و ارسال پستي اين محصول با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

چه محصولاتی حاوی DEET میباشند ؟

پمادهاي Deet در بسیاری از محصولات دفع حشرات به شکل اسپری ، لوسیون و ... در دسترس مصرف کننده قرار دارند. تحقیقات نشان میدهند که بیش از 30% از جمعیت ایالات متحده آمریکا از 2 یا چند محصول که حاوی پمادهاي Deet میباشند ، استفاده میکنند.

همیشه قبل از مصرف ، برچسب های موجود روی جعبه های DEET را بخوانید تا با جاهای حساس بدن شما نظیر چشم و دهان برخورد نکنند. همچننی دستورالعمل های کمک های اولیه ذکر شده روی جعبه ها را نیز به دقت مطالعه کنید تا در صورت بروز مشکل ، بتوانید در کمترین زمان موثرترین پاسخ به شرایط را بدهید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید با سازمان های مربوطه و افراد متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

عملکرد پمادهاي Deet به چه صورت میباشد ؟

دانشمندان بصورت دقیق نمیدانند که DEETها چگونه میتوانند روی اغلب حشرات تأثیر گذار باشند. برخی از حشرات بوسیله مواد شیمیایی موجود در بدن و یا حتی توسط نفش کشیدن ما ، میتوانند وجود ما را حس کنند. طبق بررسی های انجام شده زمانی که فرد مقداری از DEETها را روی پوست خود مورد استفاده قرار میدهد ، تشخیص حشرات به مشکل بر میخورد و به همین دلیل نمیتوانند موقعیت مکانی فرد را پیدا کنند.

چگونه ممکن است در معرض پمادهاي Deet قرار بگیرم ؟

در کل 4 روش وجود دارد که ممکن است افراد از این طریق در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرند: برخورد با پوست ، برخورد با چشم ، استنشاق آنها و خوردن مواد شیمیایی 4 طریقی هستند که مواد شمیایی میتوانند به کمک آنها وارد بدن انسان ها شوند. پمادهاي Deet معمولا بصورت مستقیم روی پوست ، مورد استفاده قرار میگیرند. از آنجایی که ممکن است ذرات این ماده تا مدتی در هوا باقی بمانند ، ممکن است در زمان نفس کشیدن نیز DEET های اسپری شده ، وارد بدن ما شوند حتی اگر در زمان غذا خوردن دست های خود را خوب نشوییم ممکن است پمادهاي Deet به راحتی وارد بدن ما شوند. با این حال برخی افراد بعد از استفاده از پمادهاي Deet واکنش های منفی را از خود بروز داده اند. استفاده از پمادهاي Deet باید محدود باشد ، به همین دلیل توصیه میشود قبل از استفاده از آنها ، برچسب راهنما موجود روی جعبه های آنها را با دقت مطالعه نماید.

علائم و نشانه های برخورد مختصر با پمادهاي Deet چیست ؟

اگر پمادهاي Deet وارد چشم شوند ممکن است دچار خارش ، درد و یا ابریزش چشم شوند. افرادی که زیاد از پمادهاي Deet استفاده میکنند ممکن است این مواد شیمیایی برای مدت طولانی تر روی پوست آنها باقی بمانند و به همین دلیل ، افراد در آن قسمت ها احساس خارش کنند. اگر این مواد شیمیایی بصورت ناخواسته وارد بدن افراد شوند ، ممکن است دچار دل درد ، حالت تهوع و استفراغ شوند. گاهی اوقات ممکن است بعد از برخورد با چنین مواد شمیایی ، افراد دچار تشنج نیزشوند ، که این مورد بسیار نادر میباشد. اغلب این واکنش هایی که مشاهده میکنید بعد از استفاده ناصحیح از این مواد شیمایی رخ میدهند. به همین دلیل توصیه میشود قبل از استفاده حتما برچسب موجود روی جعبه های آنها را با دقت مطالعه نمایید.

گزارشهایی که در مورد برخورد این مواد شیمایی با حیوانات وجود دارند نیز به ندرت اشاره ای به مریض شدن آنها دارند. حیوانات خانگی که در معرض پمادهاي Deet قرار گرفته اند نیز دارای واکنش های مختلفی میباشند . واکنش هایی نظیر ، تشنج ، لرز ، حالت تهوع و هیجانی شدن علائم رایج برخورد با پمادهاي Deet در حیوانات خانگی میباشند.

زمانی که پمادهاي Deet وارد بدن انسان ها میشود ، چه اتفاقی می افتد ؟

زمانی که مقداری از این پمادهاي Deet را روی پوست داوطلبان ریختند ، متخصصان مشاهده کردند که مقداری از پمادهاي Deet از طریق پوست وارد بدن افراد میشوند. زمانی که مقداری الکل با پمادهاي Deet ترکیب شد ، مشاهده شد که میزان جذب آنها در مقایسه با زمانی که پمادهاي Deet به تنهایی روی پوست ریخته شده بودند ، افزایش پیدا کرد. نوشیدن الکل نیز میتواند به جذب بیشتر پمادهاي Deet کمک کند. بنابراین ، در افرادی که مصرف الکل بالایی دارند ، احتمال جذب پمادهاي Deet نیز افزایش پیدا میکنند. کرم های ضد آفتابی که حاوی پمادهاي Deet میباشند نیز ممکن است باعث جذب بشتر این مواد از طریق پوست شوند. 12 ساعت بعد از اینکه پمادهاي Deet از طریق پوست وارد بدن شدند ، علائم آنها از طریق خون بروز داده میشوند. DEET هایی که با موفقیت وارد بدن میشوند ، وارد کلیه ها شده و همانجا تجزیه میشوند و توسط ادرار از بدن خارج میشوند. تمام DEET هایی مه در بدن میمانند قبل از تجزیه شدن به ذرات کوچکتری تبدیل میشوند. تقریبا تمام DEET های که وارد بدن شدند ، 24 ساعت بعد از ورود تجزیه شده و از بدن خارج میشوند.

آبا پمادهاي Deet میتوانند منجر به ایجاد سرطان در افراد شوند ؟

محققان و تحقیقات انجام شده بر این باورند که پمادهاي Deet نمیتوانند باعث ایجاد سرطان در افراد شوند. همچنین بر اساس گزارش سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا این مواد شیمایی را در دسته غیر سرطانزا قرار داده است.

آیا تا به حال تحقیق در مورد آثار غیر سرطانی اما بلند مدت پمادهاي Deet انجام شده است ؟

یک تست آزمایشی روی یک زن باردار انجام شد، به گونه ای که برای در امان ماندن از نیش مالاریا مقداری از پمادهاي Deet را روی پوست او قرار دادند. زن باردار محصولی که حاوی 20% DEET بود را چند بار روی پاها و دست های خود در نیمه دوم و سوم بارداری ، مورد استفاده قرار داد . دانشمندان مشاهده کردند که 8% از این پمادهاي Deet از جفت عبور کردند و در بند ناف قرار گرفتند. با این حال بعد از بررسی های بیشتر محققان دریافتند که پمادهاي Deet هیچگونه تأثیری روی نوزاد و تولد آن ندارند.

آیا حساسیت کودکان نسبت به بزرگسالان زمانی که در معرض پمادهاي Deet قرار میگیرند بیشتر است ؟

تا به امروز اطلاعات کمی در این مورد در دسترس میباشد. اما با این حال همه میدانیم که حساسیت کودکان در برابر آفت کش ها و یا مواد شیمایی نسبت به بزرگسالان بیشتر میباشد. با این حال اغلب اتفاقاتی که برای کودکان می افتد به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی و به دقت نخواندن برچسب های موجود روی جعبه های آنها میباشند. زمانی که کودکان بصورت تصادفی در معرض این مواد شیمایی قرار میگیرند علائم خفیف تری نسبت به بزرگسالان از خود بروز میدهند. برچسب این محصولات دارای دستوالعمل های ویژه ای برای استفاده کودکان وجود دارد.

سازمان حفاظت از محیط زیست تأکید میکند که به هیچ عنوان پمادهاي Deet را روی کودکان زیر 2 ماه مورد استفاده قرار ندهید. همچنین توصیه شده است که هرگز بیش از یک بار در روز این موارد را برای کودکان مورد استفاده قرار ندهید. علاوه بر این غلظت داروی مصرفی برای نوزادان زیر 2 ماه باید کمترین حد موجود باشد. محققان همچنین توصیه میکنند که پمادهاي Deet را روی دست کودکان مورد استفاده قرار ندهند زیرا در زمان بازی ممکن است این مواد شیمایی وارد بدن آنها شوند.

در طبیعت چه اتفاقی برای پمادهاي Deet می افتد ؟

زمانی که پمادهاي Deet وارد خاک میشوند ، میکروب ها که شامل باکتری ها و قارچ ها میشوند، میتوانند آنها را تجزیه کنند. طبق تحقیقات به عمل آمده ، قارچ ها و باکتری های موجود در خاک ، پمادهاي Deet را تجزیه میکنند ،و آنها را به ذرات کوچکتر و کم خطرتری در مقایسه با خود پمادهاي Deet تبدیل مینمایند. پمادهاي Deet معمولا به خاک میچسبند اما میتوانند همراه با خاک مسافت های کمی را طی کنند. پمادهاي Deet نمیتوانند به خوبی در آب حل شوند.

از آنجایی که بسیاری از افراد از پمادهاي Deet استفاده میکنند ، میتوان آنها را در آب های راکد ، لوله کشی های فاضلاب و مکان هایی از این دسته مشاهده کرد.

زمانی که پمادهاي Deet اسپری و یا بخار شوند ، در هوا پخش شده و شروع به تجزیه شدن ، میکنند. زمان فرایند تجزیه شدنمیتواند بر اساس شرایط آب و هوایی متفاوت باشد ، گاهی خیلی سریع و گاهی دیرتر تجزیه میشوند.

آیا پمادهاي Deet میتوانند روی پرنده ها ، ماهی ها و سایر موجودات در حیات وحش تأثیر گذار باشند؟

آزمایش های زیادی انجام شد تا بدین وسیله بتوان تأثیرات پمادهاي Deet روی ماهی ها و سایر آبزیان را نشان داد. در آبهای تازه و تمیز ، مشاهده شد که DEET هابه شدت برای ماهی ها به شدت سمی میباشد. برای مثال ، آن دوزی که توانست نصف ماهی ها را از بین ببرد 75 هزار برابر قوی تر از غلظتی بود که در پسآب ها وجود دارد. درجه سمیت پمادهاي Deet برای پرندگان ناچیز است.

منبع: npic

مقالات مرتبط

مطالب مهم

در حال بارگذاری ...