09192281337

 

 

سمپاشی بید در تهران

بید از خانواده پروانه سانان است، در حالت بالغ به شکل پروانه بوده و دارای یک جفت بال و چشمان بزرگ مرکب‌اند، اندازه این حشرات بسته به نوع آنها بسیار کوچک یا بسیار بزرگ است، گونه های‌خاصی از بیدها به رنگ درخشان و برخی به رنگ قهوه‌ای یا خاکستری هستند، طول بال‌ها کمتر از ۲ سانتی‌متر و به رنگ خاکستری، قهوه‌ای و آجری است.

نکته جالب اینکه پروانه‌های بالغ بید به ندرت در منزل دیده می‌شود و تنها دو نوع از آنها در منازل شایع‌تر از جمله بید لباس و دیگری بید مواد غذایی هستند.

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

شاپرك يا بيد

بید لباس از الیاف و منسوجات به ویژه الیاف طبیعی که از پوست و پر حیوانات تهیه شده تغذیه می‌کند، اما بید مواد غذایی بیشتر از مواد خوراکی خشک مثل غلات، حبوبات، آجیل، آرد، ادویه جات، شکلات و ... تغذیه می‌کند، همچنین رشد و تکثیر بید در محل تغذیه آنها صورت می‌گیرد.

بیدها با توجه به شرایط محیط و جمعیت‌شان در محیط آلوده می‌توانند خسارات سنگینی به وسایل منسوجاتی منزل مانند لباس و فرش وارد کنند، لاروهای بید لباس، در کوچکترین درز و شکاف الیاف و منسوجات مستقر شده و ساختار تار و پود آنها را شکسته و از آن تغذیه می‌کنند و باعث ایجاد سوراخ‌هایی روی الیاف و لباس می‌شوند.

لاروی بید مواد غذایی نیز به شکل کرم‌هایی کوچک در مواد غذایی قابل مشاهده است و در صورت آلوده شدن مواد خوراکی باید کاملا دور انداخته شوند.

نشانه‌های آلوده بودن محیط به بید

نشانه‌های آلوده بودن محیط به بید، بر اساس نوع و گونه‌های آن متفاوت است، بید لباس در بین درزها و پرزهای الیاف و منسوجات پشمی و نخی پنهان شده و تخم‌ریزی می‌کند، لاروهای بید بصورت کلونی قابل مشاهده‌اند و نیز با سوراخ‌های ایجاد شده روی الیاف و لباس و فرشها می توان به وجود آنها پی‌برد، البته پروانه‌های بید لباس به ندرت قابل دیدن هستند زیرا بلافاصله پس از تخم‌ریزی از بین می‌روند.

محيط آلوده به شاپرك

بید مواد غذایی نیز بصورت لاروی کرمی شکل در کابینت‌ها و منافذ یا به شکل پروانه‌های بالغ در کنار مواد خوراکی دیده می‌شوند.

بیدها بسته به نوع منبع تغذیه و نحوه رفتار و عاداتشان، گونه‌های متنوع و وسیعی دارند، یک نوع پروانه‌های زیبایی که مسئول گردافشانی هستند و نوعی دیگر پروانه‌های خونخواری که از خون تغذیه می‌کنند، برخی از آنها آفات کشاورزی و برخی هیچ تاثیری در زندگی انسان ندارند، گونه های دیگری نیز وجود دارند که بعنوان منبع تغذیه مناسب برای حیواناتی چون پرندگان، پستانداران، خزندگان، دوزیستان و حتی برخی گیاهان محسوب شده و در چرخه طبیعت نقش اساسی دارند.

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

پروانه های بالغ بید لباس حدود ۲.۵ تا ۵ سانتی متر بوده و به رنگ زرد و روشن هستند، سطح کل بدنشان از موهایی شبیه کرک پوشیده شده است، این حشرات در حالت لارو بیشتر قابل مشاهده است و از نور اجتناب کرده و در جاهای تاریک مانند زیر کمد، تخت، داخل کمد دیواری، زیر شیروانی و زیرزمین پنهان می شوند، هرچه کیفیت لباس بهتر باشد بیشتر مورد تهاجم بیدها قرار می گیرند.

چرخه زندگی بیدها

چرخه زندگی بیدها بسته به نوع گونه و شرایط محیطی مثل نور، دما و رطوبت متفاوت است، شرایط ایده آل برای رشد بیدهای لباس، محیط گرم، تاریک و حدود ۷۵ درصد رطوبت می باشد، همچنین دسترسی به مواد غذایی در روند افزایش جمعیت آنها نقش بسزایی دارد، طول عمر برخی از بیدهای لباس معمولا بین ۶۵ تا ۹۰ روز و برخی گونه ها حدود ۳۰ روز است و فقط پروسه مرحله نابالغ، حدود ۳ ماه زمان می‌برد.

چرخه زندگي بيد - شاپرك

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

لاروهای بید لباس ابتدا جذب الیاف طبیعی شده و الیاف پشم یا ابریشم را به دور خود تنیده تا در حین تغذیه خود را پنهان کنند و بعد از چند ماه از فعالیت، سوراخ هایی به صورت نامنظم روی الیاف نمایان می‌شود، بیدهای لباس در مرحله بلوغ به شکل پروانه شده و دیگر از الیاف تغذیه نمی کنند، در این مرحله تخم ریزی کرده و سپس از بین می‌روند و این چرخه ادامه پیدا می‌کند.

پیشگیری از ورود بید به منزل در تهران

تمام درزها و شکاف‌های منزل به ویژه فرش ها و زیر مبلمان باید به طور کامل با جارو برقی تمیز شود، قسمتی از فرش‌ها که زیر مبلمان و کمد قرار دارد را نیز باید کنترل کرد،لباس‌هایی که ماه‌ها استفاده نشده و در چمدان‌ها جاسازی شده را باید هوا دهی کرد و زیر تشک تخت نیز بررسی شود.

اگر در مدت طولانی بیش از یک ماه منزل خالی است، قبل از آن باید منزل را در برابر حشره بید ایمن کرد و وکیوم و بسته‌بندی لباس‌ها در پایان هر فصل چک و در صورت لزوم تعویض و توری های مناسب برای پنجره‌ها و درزگیر برای درب ورودی نصب شود، همچنین باید منافذ سقف های کاذب و دور لامپ‌های هالوژن را بست و علاوه بر این نم و رطوبت محیط را از بین برده و از هواکش برای تهویه هوای محیط استفاده کرد، اگر اطراف منزل فضای سبز و پوشش گیاهی وجود دارد، اصول بهسازی محیط باید رعایت شود تا بتوان از ورود حشرات جلوگیری کرد.

در روش سنتی مبارزه با بید، در لا به لای فرش‌ها و لباس‌ها حبه‌های نفتالین قرار می‌دادند اما در روش صنعتی، با ترکیبی از روش های بیولوژیکی و شیمیایی متناسب با نوع بید و میزان آلودگی محل اقدام به ریشه کنی بیدها می‌نمایند.

منابع غذايي شاپرك

شرکت سمپاشي تهران سم در شناسایی، کنترل و سمپاشی بید لباس و فرش از نیروهای متخصص و حرفه‌ای و تجهیزات پیشرفته استفاده می‌کند.

میزان آسیب و خسارت وارد شده از بیدها بستگی به شرایط محیط و جمعیت بیدها در محیط آلوده دارد. جمعیت بزرگی از بیدها می توانند خسارات سنگینی را به وسایل منزل از جمله لباس و فرش وارد کنند، از جمله لاروهای بید لباس که در کوچکترین درز و شکاف الیاف و منسوجات مستقر شده و به تار و پود الیاف آسیب می‌زنند.

دريافت خدمات از شرکت سمپاشي تهران سم

شرکت سمپاشي تهران سم با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی تمهیدات لازم جهت حفظ بهداشت فردی اکیپ اعزامی به محل جهت سمپاشی اعم از ماسک، دستکش، لباس مخصوص و چکمه را رعایت می‌کند و از طرفی تجهیزات سمپاشی مانند دستگاه سمپاش قبل و بعد سمپاشی با مواد ضدعفونی ضد ویروس کرونا، در جهت حفظ سلامت مشتریان ضدعفونی می‌شود.

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

مشاوره و سفارش سمپاشی تحت نظر وزارت بهداشت در شرکت سمپاشی تهران سم

بیدها جز آفات مزاحم محسوب شده که به دلیل خساراتی که به لباس ها و فرش ها می زنند باید جهت ریشه کنی و مبارزه با آن ها در اسرع وقت اقدامات لازم و اصولی صورت گیرد.

سمپاشی بید با شركت تهران سم

ریشه کنی انواع بیدها با توجه به نوع گونه و میزان آلودگی منزل روش های منحصر به فردی توسط کارشناسان شرکت تهران سم در تهران انجام می‌شود و در کمترین زمان ممکن آفات رفع می‌گردد.

برنامه شركت سمپاشي  تهران سم  در جهت ریشه کنی و مبارزه با بیدها

بازرسی و ارائه روش‌‎های مناسب برای ریشه‌کنی بید

ارائه آموزش‌های لازم به مشتری جهت حفظ اصول بهسازی محیط آلوده

نظارت بر روش‌های مبارزه توسط کارشناس شرکت تهران سم

از بین بردن شرایط مناسب برای زیستگاه بیدها

اجرای روش های بیولوژیک

استفاده از تنظیم کننده های رشد حشرات

ارائه روش های سمپاشی با سموم گیاهی معتبر روز دنیا توسط کارشناسان و متخصصین آموزش دیده شرکت تهران سم

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

با همه خطرهایی که بید می‌تواند برای فرش و لباس داشته باشد، مبارزه با آن توسط شرکت تهران سم به‌طور کامل امکان‌پذیر و عملی است، بید از زمان‌های بسیار قدیم شناخته شده بود و در هر دوره‌ای روش‌هایی برای مبارزه با آن استفاده می شد، اما این روش‌ها به شکل صنعتی در غالب شرکت‌های سمپاشی به‌کار گرفته نشده‌ است؛ استفاده از روش های سنتی مانند سرد کردن و یا فرش‌ها را لوله کرده و در میان آن‌ها حبه‌های نفتالن یا کافور یا تنباکو قرار می‌دهند تا بخارهای و بوی متصاعدشده از این مواد، محیط زیست را برای این حشره نامناسب سازد.

کارشناسان شرکت سمپاشي تهران سم جهت ریشه کنی و سمپاشی بید ترکیبی از مؤثرترین روش های بیولوژیک و شیمیایی را با توجه نوع گونه بید و میزان آلودگی محل به کار می برند. آن ها با پیدا کردن محل های اصلی رشد و تکثیر بیدها اقدام به ریشه کنی کامل چرخه زندگی بیدها می‌نمایند.

سمپاشی بید در شرق تهران

سمپاشي بيد در همه مناطق شرق تهران از جمله:

شمس آباد ؛ نظام آباد ؛ نارمک ؛ گرگان ؛ حکیمیه .وحیدیه ؛ منصورآباد؛ تهران نو ؛ حشمتیه ؛کالاد ؛ شهرک امید ؛ تهرانپارس ؛ نیروهوایی ؛ پیروزی ؛ مجیدیه  

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در هر نقطه از تهران تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

سمپاشی بید در غرب تهران

سمپاشي بيد در همه مناطق غرب تهران از جمله:

ستارخان ؛ کن ؛  طرشت ؛چیتگر ؛فردوس ؛  حصارک ؛ جنت آباد ؛ شهرک اکباتان، شهر زیبا ؛ آزادی ؛ شهران ؛پونک؛‌ شهرک آپادانا ؛ آریاشهر ؛گیشا ؛تهرانسر ؛

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در هر نقطه از تهران تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

سمپاشی بید در شمال تهران

سمپاشي بيد در همه مناطق شمال تهران از جمله:

قلهک؛ پل رومی؛  جردن؛ جماران؛ باغ فردوس؛ سوهانک؛ دروس؛ اقدسیه؛ دارآباد؛ زعفرانیه؛ آجودانیه؛ قیطریه؛ آراج؛ ازگل؛ سعادت آباد؛ شهرک غرب؛ نیاوران؛ دزاشیب؛ زرگنده؛  چیذر؛ فرشته؛ الهیه؛ کامرانیه؛ ظفر؛ ولنجک؛ اوین؛ لویزان؛ مینی سیتی؛ خيابان گاندی؛ تجریش؛ فرمانیه

سمپاشی بید در جنوب تهران

سمپاشي بيد در همه مناطق جنوب تهران از جمله:

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در هر نقطه از تهران تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

شوش ؛آذری؛ مسعودیه؛ افسریه؛  اتابک؛ سیروس؛  یاخچی آباد ؛ آب منگل  مشیریه؛‌ کاروان؛ نازي آباد - شاپور ؛ خانی آباد نو؛ امیربهادر؛ منیریه؛ امیریه؛ خراسان؛ خزانه فلاح؛ خزانه بخارایی؛ شاپور؛ مولوی؛ جوادیه؛ یافت آباد؛ بازار؛ دروازه غار؛ جوادیه

 

 

مقالات مرتبط

مطالب مهم

در حال بارگذاری ...