09192281337

سمپاشی سوسک مبلمان در تهران| 09192281337

نابودکردن سوسک مبلمان - کرم چوبخوار در شرکت سمپاشی تهران سم

سوسک مبلمان یا کرم چوبخوار

این مقاله به بررسی مشخصات فیزیکی و ظاهری سوسک مبلمان و لاروهای آنها به نام کرم چوبخوار و چرخه زندگی سوسک مبلمان، تغذیه و نحوه تولید مثل و نیز راههای مبارزه و ریشه کنی آنها می‌پردازد.

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در هر نقطه از تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

سوسک‌های چوب خوار از حدود ۱۰۰ سال پیش به عنوان عامل اصلی آسیب به وسایل چوبی شناخته شده است، امروزه بسیاری از مردم با مشاهده آثار ناشی از خسارات این سوسکها روی وسایل چوبی منزل مانند مبل، آن را با موریانه اشتباه می‌گیرند، در حال که آلودگی و پوسیدگی ناشی از کرم‌های چوب کاملا با موریانه تفاوت دارد.

شکل ظاهری کرم مبلمان در بددو تولد

ممکن است با خرید و نصب هر وسیله چوبی آلوده، این حشره وارد منزل شود و کم‌کم سایر وسایل چوبی را درگیر کند، سوسک‌های مبلمان از شایع‌ترین و رایج‌ترین نوع حشرات چوبخوار هستند، آنها یک گروه بزرگ از بیتل‌ها یا سوسک های حقیقی هستند که از سلولز تغذیه و در آب و هوای معتدل رشد می‌کنند. در شهرهای شمال کشور به دلیل شرایط ایده‌آل برای فعالیت، رشد و تکثیر شابع‌تری دارند، چوب‌های جنگلی محل مناسبی برای رشد این حشرات هستند و اگر از این چوب‌ها بدون ضدعفونی استفاده شود، وسایل چوبی تولید شده آلوده می‌شوند و این آلودگی به مرور به شکل پوسیدگی، سوراخ در سطح و نیز گرده‌های چوب در نزدیکی وسیله چوبی دیده می‌شود.

خصوصیات و شکل ظاهری سوسک مبلمان

شکل ظاهری کرم چوبخوار

سوسک مبل بالغ به شکل بیضی یا استوانه ای و به رنگ قهوه‌ای متمایل به قرمز یا مشکی مایل به قهوه‌ای است، طول این حشرات بین ۵.۲ تا ۶ میلی‌متر است و اگر از سمت بالا به این سوسک‌ها نگاه کنیم قسمت سر و چشم‌ها در زیر قفسه سینه قرار دارد و دیده نمی‌شود، همچنین روی بال‌ها، خطوط موازی وجود دارد که برآمدگی بین خطوط آنها را برجسته نشان می‌دهد و روی سطح بال‌ها نیز موهای بسیار ریز زرد مایل به قهوه‌ای پوشانیده است؛ سوسک‌های ماده بزرگتر از نرها بوده و آنتن‌هایی باریک با طول حدود یک سوم طول بدن دارند و سر آنها کاملا از قسمت بدن جداست.

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در هر نقطه از تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

لاروی سوسک مبل به طول ۷ میلی‌متر و به رنگ کرمی و سفید است، سر آنها زرد مایل به قهوه‌ای و قسمت فک تیره رنگ و قسمت سینه نیز از شکم بزرگتر است، در این مرحله به آنها کرم‌های چوبخوار می‌گویند.

اندازه سوسک مبلمان

1 سوسک های مبلمان حدود ۳ تا ۴ سال طول عمر دارند و بخش عمده عمرشان را در مرحله لارو می‌گذرانند و در زمان بسیار کوتاهی به شکل سوسک‌های بالغ هستند، سوسک بالغ در این مرحله تولید مثل کرده و در ترک‌ها و درزهای چوب تخم ریزی می‌کنند، آنها هیچ گونه تغذیه‌ای در این مرحله ندارند و هنگام خروج از چوب قابل مشاهده هستند.

با گذشت حدود ۳ هفته تخم‌ها تبدیل به لاروهای ریز با طول ۱ میلی متر می‌شوند، لاروها در تمام مدت وقت خود مشغول تغذیه از چوب می‌شوند، آنها قادرند از رگه‌های نشاسته‌ای و حتی از کوچکترین ذرات و خرده های چوب عبور کنند، این مواد برای آنها بسیار مغذی است.

چرخه حیات سوسک مبلمان

این حشره در مرحله لارو حدود ۷ میلی‌متر رشد کرده و بعد از رشد کامل، به شفیره و در مدت کوتاهی به حشره بالغ تبدیل می‌شود، در قسمت زیرین چوب، سوراخ‌هایی در حدود ۱ تا ۲ میلی‌متر حفر کرده و از آن خارج می شوند، این حشرات بیشتر در فصل بهار بالغ می‌شوند.

سوسک‌های ماده در چوب‌های مناسب تخم ریزی کرده تا لاروها به راحتی از آن تغذیه کنند و چون خود در مدت تخم گذاری تغذیه‌ای ندارند چند روز بعد از تخم ریزی از بین می‌روند، سوسک های نر می‌توانند از طریق ماده ای به نام فرمون که سوسک های ماده ترشح می کنند آنها را ردیابی نمایند.

کنترل و مبارزه با سوسک مبلمان (کرم چوبخوار) در تهران

سمپاشی سوسک مبلمان در تهران

مبارزه و ریشه کنی سوسک‌های مبل بسیار اهمیت دارد چرا که این آفات ظرف مدت کوتاهی تمام اشیاء و وسایل چوبی و ساختار آنها را ویران می‌کنند، تشخیص حشره کرم‌های چوب به دلیل اینکه داخل چوب فعالیت می‌کنند بسیار سخت و غیرممکن است، تنها راه شناسایی جاهای آلوده، شنیدن صدای تیک تیک و خرچ خرچ از داخل چوب، وجود سوراخ‌هایی به قطر ۱.۵ میلی متر در سطح چوب و یا براده و گرده‌های چوب که در نزدیکی چوب ریخته شده است.

روش مبارزه با سوسک مبلمان کاملا بستگی به شدت شیوع آنها دارد، در این باره مشاوره و سفارش سمپاشی تحت نظر وزارت بهداشت در شرکت سمپاشی تهران سم در تهران انجام می‌شود.

دریافت خدمات سمپاشی از شرکت تهران سم در تهران

سمپاشی سوسک مبلمان در تهران

شرکت سمپاشی تهران سم  با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی تمهیدات لازم جهت حفظ بهداشت فردی اکیپ اعزامی به محل جهت سمپاشی اعم از ماسک، دستکش، لباس مخصوص و چکمه را رعایت می‌کند و از طرفی تجهیزات سمپاشی مانند دستگاه سمپاش قبل و بعد سمپاشی با مواد ضدعفونی ضد ویروس کرونا، در جهت حفظ سلامت مشتریان ضدعفونی می‌شود.

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در هر نقطه از تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

مشاوره و سفارش سمپاشی تحت نظر وزارت بهداشت در خصوص کنترل و مبارزه با سوسک مبلمان و کرم های چوبخوار در شرکت سمپاشی تهران سم در تهران انجام می‌شود.

چند توصیه از شرکت سمپاشی تهران سم  در مورد مقابله با سوسک مبلمان و کرم چوبخوار

مبارزه با آفت سوسک مبلمان و کرم چوبخوار باید در چند نوبت و توسط افراد متخصص به دفع آفات انجام گیرد.

استفاده از روش‌های سنتی در سمپاشی بدون بهره‌گیری از مشاوره‌های تخصصی منجر به مقام‌شدن آفات می‌شود.

سمپاشی کرم چوب (سوسک مبلمان) در شرق تهران

سمپاشي کرم چوب (سوسک مبلمان) در همه مناطق شرق تهران از جمله:

مقابله با کرم چوب (سوسک مبلمان) شمس آباد ؛ نظام آباد ؛ نارمک ؛ گرگان

سمپاشي کرم چوب (سوسک مبلمان) در حکیمیه .وحیدیه ؛ منصورآباد؛ تهران نو

سمپاشي کرم چوب (سوسک مبلمان) در حشمتیه ؛کالاد ؛ شهرک امید ؛ تهرانپارس ؛ نیروهوایی ؛ پیروزی ؛ مجیدیه  

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

سمپاشی کرم چوب (سوسک مبلمان) در غرب تهران

سمپاشي کرم چوب (سوسک مبلمان) در همه مناطق غرب تهران از جمله:

جنت آباد ؛ شهرک اکباتان، شهر زیبا ؛ آزادی ؛ شهران ؛پونک؛‌ ستارخان ؛ کن ؛  طرشت ؛چیتگر ؛فردوس ؛  حصارک ؛ شهرک آپادانا ؛ آریاشهر ؛گیشا ؛تهرانسر ؛

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در هر نقطه از تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

سمپاشی کرم چوب (سوسک مبلمان) در شمال تهران

سمپاشي کرم چوب (سوسک مبلمان) در همه مناطق شمال تهران از جمله:

باغ فردوس؛ سوهانک؛ دروس؛ اقدسیه؛ دارآباد؛ قلهک؛ پل رومی؛  جردن؛ جماران؛ زعفرانیه؛ آجودانیه؛ قیطریه؛ آراج؛ ازگل؛ سعادت آباد؛ الهیه؛ کامرانیه؛ ظفر؛ ولنجک؛ اوین؛ لویزان؛ مینی سیتی؛ خيابان گاندی؛ تجریش؛ شهرک غرب؛ نیاوران؛ دزاشیب؛ زرگنده؛  چیذر؛ فرشته؛ فرمانیه

سمپاشی کرم چوب (سوسک مبلمان) در جنوب تهران

سمپاشي کرم چوب (سوسک مبلمان) در همه مناطق جنوب تهران از جمله:

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در هر نقطه از تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

شوش ؛آذری؛ مسعودیه؛ مولوی؛ جوادیه؛ یافت آباد؛ بازار؛ دروازه غار؛ جوادیه؛ افسریه؛  اتابک؛ کاروان؛ نازي آباد - شاپور ؛ خانی آباد نو؛ امیربهادر؛ منیریه؛ امیریه؛ خراسان؛ سیروس؛  یاخچی آباد ؛ آب منگل – مشیریه؛‌ خزانه فلاح؛ خزانه بخارایی؛ شاپور

 

مقالات مرتبط

مطالب مهم

در حال بارگذاری ...