09192281337

 

آفت کش ها – نحوه به حداقل رساندن برخورد با آفت کش ها :

زمانی که قرار است آفت کش های مایع در خانه استفاده نمود.

زمانی که قرار است آفت کش ها را در باغچه و محیط بیرون خانه مورد استفاده نمود :

زمانی که قرار است گرده آفت کش ها را در باغچه و حیاط مورد استفاده قرار دهید :

زمانی که از خاکه های آفت کش ها به منظور دفع آفات ، در درز و شکافهای موجود در خانه استفاده میکنیم ، چه اقداماتی لازم الاجرا میباشند ؟

 

همه ما در اطراف خانه خود شاهد جولان آفات میباشیم. فرقی نمیکند که این آفات پشه باشد ، ساس باشد یا موش ! برای از بین بردن آفات به آفت کش ها نیاز داریم. اما قبل از استفاده از آفت کش ها باید نحوه استفاده از آنها را به خوبی یاد بگیریم ، زیرا در غیر این صورت ممکن است به دلیل استفاده ناصحیح از آنها ، سلامتی خود را به خطر بیندازیم. برای اینکه بتوانید خطرات ناشی از برخورد با آفت کش ها را کاهش دهید ، باید روش هایی را مورد استفاده قرار دهید که میزان برخورد آفت کش ها با شما را کاهش بدهد. در بخش زیر چند مورد از این روش ها را مورد بررسی قرار داده ایم.

در ابتدا ، همیشه قبل از استفاده از هر نوع مواد شیمیایی یا آفت کش ، ابتدا برچسب های موجود روی جعبه آفت کش ها را به دقت مطالعه نمایید. نوشته های روی این برچسب ها به شما کمک میکنند تا با استفاده از روش های صحیح ، هم از خودتان محافظت کنید و هم روش را بکار بگیرید که بتوان با استفاده از آن بهترین نتیجه را گرفت. همیشه قبل از استفاده از آفت کش ها تجهیزات و لباس های ایمنی را بپوشید. کودکان و حیوانات خانگی را از محل مورد نظر دور کنید. بعد از اتمام کار دست و صورت و لباس های خود را تمیز بشویید. اگر شخص دیگری نیز در حال انجام عملیات سمپاشی است ، باید اهالی منزل را برای مدتی ، از آن محل دور نگه دارید. شاید نیاز باشد تا از فردی که در حال انجام عملیات سمپاشی است ، بخواهید که مکان های سمپاشی شده را به شما نشان دهد .

زمانی که قرار است آفت کش های مایع در خانه استفاده نمود.

قبل از شروع عملیات سمپاشی :

تمامی ظروف ، اسباب بازی ها ، خوراکی ها و رختخواب ها را از محل دور کنید.

درب تمامی کابینت ها ، کشو و کمد ها را ببندید.

ورودی های هوا راشناسایی کنید و آنها را در حین عملیات سمپاشی ببندید ، همچنین تمامی وسایل گرمایشی و سرمایشی را خاموش کنید.

در زمان انجام عملیات سمپاشی :

فشار خروجی سمپاش را روی کم قرار دهید تا از پخش شدن ذرات آفت کش جلوگیری نمایید.

هرگز این مواد شیمایی را مکان هایی که مواد خوراکی وجود دارند ، مورد استفاده قرار ندهید مگر اینکه روی برچسب های موجود ، غیر از این موارد ذکر شده باشد.

برای اینکه بتوانید مناطق مورد نظر را به خوبی سمپاشی نمایید ، باید از هرگونه حواس پرتی جلوگیری نمایید .

بعد از اتمام عملیات :

برای اینکه بتوانید مواد شیمیایی موجود را سریعا خشک کنید ، باز کردن درب و پنجره ها و سایر ورودی هوا گزینه خوبی میباشند.

تا زمانی که آفت کش ها و مواد شیمیایی خشک نشده است ، از ورود کودکان و حیوانات خانگی به محل سمپاشی شده ، خودداری نمایید.

زمانی که قرار است آفت کش ها را در باغچه و محیط بیرون خانه مورد استفاده نمود :

قبل از انجام عملیات :

تمامی وسایل اعم از اسباب بازی ها ، غذاهای حیوانات خانگی و ظروف آب را از محل مورد نظر دور کند.

تمامی مکان ها و وسایلی که باید پوشانده شوند مانند چاه ها ، سازه های بازی و سرگرمی، خانه حیوانات خانگی و سبزیجات ، گیاهان موجود در باغچه و ... با استفاده از ابزار مناسب ، کاملا بپوشانید.

اگر قرار است عملیات سمپاشی در نزدیکی محل زندگی انجام شود ، درب و پنجره و سایر ورودی های خانه را کاملا ببندید و وسایل گرمایشی و سرمایشی را خاموش نمایید.

حتما اگر لازم است ، با استفاده از علائم هشداری ، همسایگان را از این موضوع مطلع کنید تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری نمایید.

اقدامات ایمنی لازم در زمان انجام عملیات سمپاشی :

توجه داشته باشید ؛ مکان هایی که در سایه هستند یا مرطوب میباشند دیر تر از مکان هایی که در زیر نور آفتاب قرار دارند ، خشک میشوند.

برچسب موجود روی جعبه آفت کش ها را با دقت بخوانید تا از مدت زمانی که افراد و حیوانات منزل باید از محل دور باشند ، مطلع شود. این زمان مساوی است با خشک شدن کامل مواد شیمیایی .

اگر قرار است در مکان سمپاشی شده رفت و آمد کنید ، قبل از ورود به خانه کفش های خود را در بیاورد تا از آلوده شدن سایر نقاط جلوگیری نمایید.

زمانی که قرار است گرده آفت کش ها را در باغچه و حیاط مورد استفاده قرار دهید :

قبل از انجام عملیات :

تمام مکان ها و وسایلی که ممکن است در معرض این گرده ها قرار بگیرند ، مانند راه روها ، گیاهان و لانه پرندگان را کاملا بپوشانید.

در زمان انجام عملیات :

به هیچ عنوان اجازه ندهید تا این گرد ها وارد کفش شما شوند.

اگر از دستگاه های پخش کننده استفاده میکنید ، آن را در حالت کم قرار دهید تا از پراکنده شدن آنها به سایر نقاط ، مانند استخر و باغچه ، جلوگیری نمیایید.

بعد از انجام عملیات :

تا زمانی که این گرده ها جذب نشده اند و سطوح اغشته به آفت کش ها خشک نشده اند ، کودکان و حیوانات خانگی را از محل مورد نظر دور نگه دارید.

اگر همچنان گرده ها را در کناره های دیوار یا روی زمین مشاهده میکنید ، بهتر است بیشتر احتیاط کنید. زیرا این نوع از آفت کش ها با جریان باد به جرکت در می آیند و به مکان ها دیگر منتقل میشوند.

زمانی که از خاکه های آفت کش ها به منظور دفع آفات ، در درز و شکافهای موجود در خانه استفاده میکنیم ، چه اقداماتی لازم الاجرا میباشند ؟

قبل از انجام عملیات :

حتما قبل از انجام عملیات ، داکت های مخصوص انتقال هوا و سایر ورودی ها را شناسایی کنید تا از انتقال و پراکنده شدن این خاکه ها جلوگیری نمایید. توصیه میشود که حتما ، قبل از شروع کار ، وسایل گرمایشی و سرمایشی را خاموش کنید.

تمامی خوراکی ها ، ظروف غذا و اسباب بازی های موجود را از محل مورد نظر دور کنید.

اگر مشاهده میکنید که در محل مورد نظر نیاز به سوراخ کردن دیوار میباشد ، این کارها را قبل از شروع عملیات سمپاشی ، انجام دهید.

در طول عملیات سمپاشی :

طبق دستورالعمل های موجود روی برچسب ها ، سوراخ های دیوار را کاملا بپوشانید.

اگر مشاهده میکنید که ذرات آفت کش همچنان در هوا وجود دارند ، اکیدأ توصیه میشود تا زمانی که کاملا نشست نکرده اند ، از ورود اهالی منزل و حیوانات خانگی به داخل ، جلوگیری نمایید. بعد از آن میتوانید با استفاده از راهنمایی های لازم که روی جلد آفت کش ها وجود دارند ، مکان مورد نظر را تمیز کنید.

بعد از اتمام عملیات ، اگر مشاهده میکنید که همچنان مقادیر زیادی از این خاکه ها در سوراخ ها و شکاف های دیوار وجود دارد ، میتوانید بعد از خواندن دستورالعمل ها ، آن ها را تمیز کنید.

اگر بعد از مطالعه موارد ذکر شده ، همچنان در مورد استفاده از آفت کش ها سوال یا مشکلی دارید ، میتوانید با سازمان های مربوطه یا افراد متخصص در ان زمینه مشورت نمایید.

منبع: npic

مقالات مرتبط

مطالب مهم

در حال بارگذاری ...