09192281337

 

سم ایمیداکلوپرید چيست/ خريد اينترنتي سم ایمیداکلوپرید

ایمیداکلوپرید چیست ؟

خريد اينترنتي سم ایمیداکلوپرید:

چه محصولاتی حاوی ایمیداکلوپریدها میباشند ؟

نحوه عملکرد ایمیداکلوپریدها به چه صورت میباشد ؟

ایمیداکلوپریدها ار چه طرقی وارد بدن میشوند ؟

علائم و نشانه های برخورد جزئی با ایمیداکلوپریدها به چه صورت میباشد ؟

چه اتفاقی برای ایمیداکلوپریدها ، زمانی که وارد بدن میشوند ، می افتد ؟

آیا ایمیداکلوپریدها میتوانند باعث بوجود آمدن سرطان شوند ؟

آیا کودکان نسبت به ایمیداکلوپریدها در مقایسه با بزرگسالان ، از حساسیت های بیشتری برخوردار میباشند ؟

در طبیعت چه اتفاقی برای ایمیداکلوپریدها می افتد ؟

آیا ایمیداکلوپریدها میتوانند تأثیری روی ماهی ها ، پرندگان و حیات وحش داشته باشند ؟

 

سم ایمیداکلوپرید

ایمیداکلوپرید چیست ؟

ایمیداکلوپرید نوعی از آفت کش ها میباشد که به منظور بازی کردن نقش نیکوتین ها ، ساخته شده است. نیکوتین ها معمول بصورت طبیعی ، در بسیاری از گیاهان مانند تنباکو ، یافت میشود که این مواد به شدت برای حشرات سمی میباشند. ایمیداکلوپرید ها را میتوان برای دفع حشرات مکنده ( خونخوار ) ، موریانه ها و برخی از حشرات خاکی ، مورد استفاده قرار داد. این آفت کش از سال 1994 تا کنون در ایالات متحده آمریکا به فروش میرسد.

خريد اينترنتي سم ایمیداکلوپرید:

قيمت محصولات شيميايي در شرايط حاضر با توجه به نوسانات ارز در كشور بسيار شكننده است و از اينترو نمي توانيم قيمت فروش سم ايميداكلوپريد را در سايت قرار دهيم. براي دريافت قيمت خريد سم ايميداكلوپريد و سفارش خريد اينترنتي و ارسال پستي اين محصول با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

 

چه محصولاتی حاوی ایمیداکلوپریدها میباشند ؟

محصولاتی که حاوی ایمیداکلوپرید میباشند به شکل های ، مایع ، خاکه ، گرده و ترکیباتی که در آب حل میشوند ، در دسترس قرار دارند. ایمیداکلوپریدها را میتوان در مزارع ، خانه ها ، یا محصولات مرتبط با دفع آفات حیوانات خانگی نیز مورد استفاده قرار داد. در ایالات متحده آمریکا بیش از 400 محصول حاوی ایمیداکلوپریدها میباشند.

همواره قبل استفاده از آفت کش ها برچسب های موجود رویآنها را مطالعه نمایید تا از نحوه و اندازه استفاده مطلع شوید. زیرا این مواد شیمایی بر اساس درجه سمیت ، دسته بندی شده اند. یکی از مهمترین دلایلی که باید برچسبهای موجود روی آنها را مطالعه نمایید این است که ، اگر در معرض این مواد شیمیایی قرار گرفتید ، بتوانید با کمک های اولیه از وخیم شدن اوضاع جلوگیری نمایید. با این حال ، اگر سوالی در مورد نحوه استفاده از آفت کش ها داشتید ، میتوانید با افراد متخصص در این زمینه و یا سازمان های مربوطه ، مشورت نمایید.

 

سم ایمیداکلوپرید

نحوه عملکرد ایمیداکلوپریدها به چه صورت میباشد ؟

ایمیداکلوپریدها توانایی اعصاب که وظیفه آنها ارسال پیام های معمولی است را مختل میسازند به همین دلیلی سیستم عصبی بدن آنگونه که باید ایفای نقش نمیکند. درجه سمیت ایمیداکلوپریدها برای حشرات و بی مهرگان ، در مقایسه با پستانداران و پرندگان بیشتر میباشد . دلیل این موضوع هم این است که ، این مواد شیمیایی خیلی راحت تر به گیرنده های عصبی حشرات میچسبند.

ایمیداکلوپریدها نوعی از آفت کش های سیستماتیک میباشند ، این یعنی گیاهان این مواد شیمیای را از طریق خاک جذب میکنند و به ساقه ، برگ و میوه گیاهان منتقل میکنند. حشراتی که از گیاهان آغشته به این نوع از آفت کش ها تغذیه میکنند ، نیز ناخواسته این مواد شیمیایی وارد بدن آنها میشود. زمانی که ایمیداکلوپریدها وارد بدن حشرات شوند ، سیستم عصبی آنها از کار می افتد و به تدریج میمیرند.

 

ایمیداکلوپریدها ار چه طرقی وارد بدن میشوند ؟

4 راه وجود دارد که این مواد شیمیایی بوسیله آنها ، وارد بدن میشوند.برخورد با پوست ، چشم ، خورده شدن و استنشاق از جمله راه هایی هستند که این مواد شیمیایی از آن طریق ، وارد بدن میشوند. اگر افراد با دست های آلوده به ایمیداکلوپریدها غذا بخورند و یا سیگار بکشند ، این مواد شمیایی به راحتی واردبدن آنها میشود. حتی ممکن است در زمان اسپری کردن ایمیداکلوپریدها

مقداری از آنها در هوا پخش شده و از طریق تنفس ، وارد بدن شما شوند. از آنجایی که ایمیداکلوپریدها یک آفت کش سیستماتیک میباشد ، حتی ممکن استاین مواد شیمیای از طریق خوردن میوه های گیاهان و لمس کردن برگ و ساقه آنها ، نیز وارد بدن شما شوند.

 

 

علائم و نشانه های برخورد جزئی با ایمیداکلوپریدها به چه صورت میباشد ؟

کارگرانی که در مزارع مشغول به کار بودند ، بعد از برخورد و استنشاق ایمیداکلوپریدها دچار ، گیجی ، نفس تنگی ، خارش چشم و حالت تهوع شده بودند. صاحبان حیوانات خانگی نیز به منظور از بین بردن آفات موجود روی پوست حیوانات خانگی خود ، مشاهده کردند که مدتی ، آن حیوانات دچار حساسیت و خارش پوستی شده اند. سایر حیوانات نیز بعد از استنشاق ایمیداکلوپریدها دچار حالت تهوع و عدم تعادل شدند. اگر حیوانات بطور ناخواسته ، مقدار کافی از ایمیداکلوپریدها را بخورند ، ممکن است دچار ، تومور ، مشکل در راه رفتن و خستگی و بی خحالی بیش از حد شوند. حیوانات در برخی از موارد ، بعد از برخورد با محصولاتی که حاوی ایمیداکلوپریدها میباشند ، دچار واکنش های پوستی میشوند.

 

چه اتفاقی برای ایمیداکلوپریدها ، زمانی که وارد بدن میشوند ، می افتد ؟

این مواد شیمیایی نمیتوانند به راحتی از طریق پوست وارد بدن شوند ، اما اگر بطور ناخواسته خورده شوند به راحتی از معده عبور کرده و وارد روده ها میشوند. زمانی که ایمیداکلوپریدها وارد بدن میشوند ، از طریق جریان خون ، به سراسر بدن انتقال میابند. ایمیداکلوپریدها معمولا بعد از مدتی از طریق کبد و کلیه تجزیه میشوند و هموراه با ادار و مدفوع از بدن خارج میگردند. موش هایی که مقداری از ایمیداکلوپریدها را خورده بودند ، بعد از 24 ساعت 90% از دوز این مواد شمیایی از بدن آنها خارج شده بود.

 

آیا ایمیداکلوپریدها میتوانند باعث بوجود آمدن سرطان شوند ؟

سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده ، ایمیداکلوپریدها را در دسته مواد غیر سرطانزای انسانی قرار داده است. همچنین ، سازمان تحقیقات و مطالعه در زمینه سرطان بر این باور است که ایمیداکلوپریدها نمیتوانند برای انسان ها سرطانزا باشند.

آیا تا به حال تحقیقی در مورد عوارض غیر سرطانی ایمیداکلوپریدها در طولانی مدت انجام شده است ؟

دانشمندان مقداری از ایمیداکلوپریدها را در طول بارداری به خورد موش و خرگوش های باردار دادند. این مواد شیمیای توانستند روی سیستم تولید مثل این حیوانات اثر بگذارند و رشد استخوان بچه های آنها را با مشکل مواجه نمایند. این دوزی که توانست اثرهای منفی روی بچه موش ها بگذارد ، باعث ایجاد مسمومیت در موش مادر نیز شد. با این حال ، گزارشی مبنی بر اثر گذاری ایمیداکلوپریدها روی سیستم تولید مثلی انسان ها وجود ندارد.

 

آیا کودکان نسبت به ایمیداکلوپریدها در مقایسه با بزرگسالان ، از حساسیت های بیشتری برخوردار میباشند ؟

از آنجایی که کودکان بیشتر اوقات خود را روی سطوح میگذارنند ، ممکن است خیلی بیشتر از بزرگسالان در معرض مواد شمیایی یا بعضا آفت کش ها قرار بگیرند. از طرف دیگر نحوه تجزیه کردن سموم شمیایی از طریق بدن آنها با بدن بزرگسالان متفاوت میباشد و پوست درست آنها نیز خیلی نازک تر از پوست دست بزرگسالان میباشد. با این حال ، شواهد و گزارشی مبنی بر حساس بودن کودکان نسبت به ایمیداکلوپریدها ، در مقایسه با بزرگسالان وجود ندارد.

 

در طبیعت چه اتفاقی برای ایمیداکلوپریدها می افتد ؟

ایمیداکلوپریدها میتوانند برای ماه ها و حتی سالها در خاک بمانند. باقی مانده و رسوبات ایمیداکلوپریدها میتوانند در گذر زمان ، خیلی محکم به ذرات خاک بچسبند. ایمیداکلوپریدها در آب ها و در معرض نور آفتاب سریعا تجزیه شده و به ذرات دیگری تبدیل مشوند. میزان دما و PH آب میتوانند در سرعت فرایند تجزیه ایمیداکلوپریدها اثرگذار باشند. ایمیداکلوپریدها در برخی از شرایط میتوانند به درون خاک نفوذ کنند و وارد آب های زیر زمینی شوند. ایمیداکلوپریدها میتوانند تجزیه شوند و بر اساس پیوندهای شیمیای خاص خود ، به ذرات دیگری تبدیل شوند.

 

آیا ایمیداکلوپریدها میتوانند تأثیری روی ماهی ها ، پرندگان و حیات وحش داشته باشند ؟

درجه سمیت ایمیداکلوپریدها برای پرندگان بسیار کم و این درجه سمیت برای ماهی ها نیز ناچیز میباشد. با این حال این مورد به گونه این جانداران بستگی دارد. ایمیداکلوپریدها به شدت برای زنبورهای عسل و سایر حشرات مفید ، خطرناک و سمی میباشد. اینکه آیا ایمیداکلوپریدها میتوانند باعث تخریب و یا کلونی زنبورهای عسل شوند ، همچنان مشخص نمیباشد. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند ، که گیاهانی که در خاک های سمپاشی شده توسط ایمیداکلوپریدها میتوانند رسوبات این مواد شیمایی را در خود نگه دارند و اط این طریق آنها را به شهد و گرده گیاهان انتقال دهند. در چنین شرایطی ممکن است آثار مخربی روی اکوسیستم زنبورها داشته باشند.

این مواد شمیایی همچنین میتوانند تأثیرات مخربی روی برخی از حیوانات مفید نیز داشته باشند. توربال های سبز ( Green Lacewings ) در استفاده نکردن از شهد گیاهانی که آغشته به ایمیداکلوپریدها هستند ، ناتوان میباشند. توربال هایی که از شهر گیاهان آلوده به ایمیداکلوپریدها استفاده میکنند در مقایسه با سایر توربال ها ، شانس زنده ماندن کمتری دارند. همچنین کفشدوزک هایی که شته های روی گیاهان درمان شدن توسط ایمیداکلوپریدها وجود داشتند ، توسط این مواد شمیایی آلوده شده بودند.

دانشمندان همچنان بطور فعال در حال انجام آزمایش هایی در مورد آثار ایمیداکلوپریدها روی زنبورها و سایر بی مهرگان میباشند. با اتمام این آزمایش و تحقیقات ، میتوان به اطلاعات جدید در این مورد دسترسی پیدا کرد.

http://npic.orst.edu/factsheets/imidagen.html

 

مقالات مرتبط

مطالب مهم

در حال بارگذاری ...