09192281337

خريد اينترنتي بوريك اسيد

بوریک اسید چيست؟| خريد اينترنتي بوريك اسيد| كاربرد بوريك اسيد

بوریک اسید چیست ؟

خريد اينترنتي بوريك اسيد :

چه محصولاتی حاوی بوریک اسید میباشند ؟

نحوه عملکرد بوریک اسید به چه صورت میباشد ؟

بوریک اسید از چه طرقی وارد بدن میشود ؟

علائم و نشانه های برخورد جزئ با بوریک اسید چیست ؟

چه اتفاقی برای بوریک اسیدها ، زمانی که وارد بدن میشوند ، می افتد ؟

آیا بوریک اسیدها میتوانند باعث ایجاد سرطان گردند ؟

آیا تا به حال تحقیقی در مورد عوارض غیر سرطانی بوریک اسیدها در بلند مدت انجام شده است ؟

آیا کودکان در مقایسه با بزرگسالان ، نسبت به بوریک اسیدها ، حساس تر میباشند ؟

در طبیعت چه اتفاقی برای بوریک اسیدها میافتد ؟

آیا بوریک اسیدها میتوانند تأثیری روی پرندگان ، ماهی ها و حیات وحش داشته باشند ؟

بوریک اسید چیست ؟

بوریک اسید و نمک بورات سدیوم جز آفت کش های موجود در طبیعت میباشند ، که ما نیز میتوانیم آنها را در محصولات مختلفی مشاهده نماییم. بوراکس یکی از رایج ترین محصولات در زمینه سموم دفع آفات میباشند. بوریک اسید و نمک سدیوم آن ، هر یک از آنها ، به طرق مختلف، حاوی ترکیبی از سایر عناصر میباشند . به طور کلی میتوان گفت ، درجه سمیت هریک از این محصولات ، به میزان بورون موجود در آنها بستگی دارد.

بوریک اسید و نمک سدیوم آن را میتوان به منظور دفع طیف گسترده ای از حشرات ، مورد استفاده قرار داد. برخی از این آفات عبارت اند از : عنکبوت ها ، کنه ، جلبک ، کپک ، قارچ و علف های هرز. محصولاتی که حاوی بوریک اسیدها میباشند ، از سال 1948 دارای مجوز هستند و از آن زمان تا کنون به منظور دفع آفات مورد استفاده قرار میگیرند.

خريد اينترنتي بوريك اسيد

خريد اينترنتي بوريك اسيد :

قيمت محصولات شيميايي در شرايط حاضر با توجه به نوسانات ارز در كشور بسيار شكننده است و از اينترو نمي توانيم قيمت فروش محصولات بوريك اسيد را در سايت قرار دهيم. براي دريافت قيمت خريد بوريك اسيد و سفارش خريد اينترنتي و ارسال پستي اين محصول با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

چه محصولاتی حاوی بوریک اسید میباشند ؟

محصولاتی که حاوی بوریک اسیدها میباشند ، در شکل های جامد ، مایع ، قرص ها ، گرده ، خاکه و پودرهای خیس شونده در دسترس قرار دارند. ازاین دسته آفت کش ها میتوانید در محیط های داخلی مانند خانه ، بیمارستان ها و ساختمان های تجاری استفاده نمایید. همچنین میتوانید از این آفت کش ها در مکان های خارجی مانندمحیط بیرون خانه ، لوله کشی های فاضلاب ، محصولات خوراکی و غیر خوراکی نیز استفاده نمایید. امروزه بیش از 500 نوع محصول مختلف که حاوی بوریک اسید میباشند ، در بازار موجود میباشد. برخی از محصولات غیر آفت کش مانند ، شوینده ها ، حاصلخیز کننده های خاک ، سفید کننده ها و محصولات مراقبت های شخصی حاوی بوریک اسید میباشند.

نکته : قبل از استفاده از هرنوع مواد شیمیایی و یا بعضا آفت کش ها ، حتما برچسب های موجود روی جلد آنها را با دقت بخوانید تا از نحوه و میزان استفاده از آنها مطلع شوید. همچنین توصیه میشود ، قبل از شروع سمپاشی ، به نکاتی که در مورد کمک های اولیه ذکر شده اند ، توجه کنید تا در صورت بروز مشکل های احتمالی ، بتوانید در کمترین زمان ، موثرترین اقدامات را انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید با افراد متخصص و سازمان های مربوطه تماس حاصل نمایید.

 

نحوه عملکرد بوریک اسید به چه صورت میباشد ؟

حشرات با خوردن بوریک اسید و یا محصولاتی که حاوی این مواد شیمیایی هستند ، میمیرند. این مواد شیمیایی به محض ورود به بدن حشرات ، عضلات شکمی را تخریب و سیستم عصبی حشرات را مختل میکنند. این آفت کش ها به قدری قوی هستند که حتی میتوانند قسمت های خارجی بدن را نیز تخریب نمایند. بوریک اسید و یکی از نمک های سدیوم بورات به نام بوراکس میتوانند با خشک کردن آب گیاه ، آن را از بین ببرند. یکی دیگر از نمک های بورات سدیوم بنام متابورات ، قسمت هایی در گیاه که به منظور تولید انرژی نور خورشید جذب میکنند ، را از بین میبردند ، در نتیجه گیاه خشک میشود. بوریک اسیدها همچنین میتوانند رشد جلبک ها و قارچها را نیز متوقف سازند. این مواد شمیایی ، سیستم تولید مثل این نوع از گیاهان را تخریب میکند.

 

 

بوریک اسید از چه طرقی وارد بدن میشود ؟

خوردن ، استنشاق ، برخورد با پوست و چشم از جمله راه هایی میباشند که بوریک اسیدها میتوانند از آن قسمت وارد بدن افراد شوند. حتی اگر با دست های آلوده به بوریک اسید غذا بخورید و یا سیگار بکشید ،ممکن است این مواد شیمیایی به راحتی وارد بدن شما شوند. اگر این محولات شیمایی در دسترس کودکان قرار بگیرد ، احتمال برخورد آنها با این مواد شیمیایی خطرناک افزایش میابد. برای کاهش این دسته از خطرات ، میتوانید برچسب های موجود روی جلد آفت کش ها را مورد مطالعه قرار دهید تا از نحوه استفاده و نگه داری آنها مطلع شوید.

 

علائم و نشانه های برخورد جزئ با بوریک اسید چیست ؟

درجه سمیت بوریک اسید ها زمانی که با پوست برخورد میکنند و یا بطور ناخواسته خوره میشوند ، کم است. با این حال ، ممکن است خطرات آنها ، زمانی که به شکل بوراکس هستند ،برای چشم ها بیشتر شود. بوراکس ها همچنین میتوانند باعث ایجاد خارش پوست شوند. افرادی که به طور ناخواسته مقداری از بوریک اسیدها را خورده بودند، دچار درد شکم ، حالت تهوع و استفراغ شده بودند. استفراغ ناشی از خوردن بوریک اسید معمولا به رنگ سبز-آبی میباشد. خوردن مقادیر زیادی از بوریک اسیدها ، میتواند باعث ایجاد بثورات پوستی شود. افرادی که بوراکس ها را استنشاق کرده بودند دچار خشکی ، گلو ، دهان و بینی شده بودند. علائمی چون گلو درد ، سرفه ، تنگی نفس و خون ریزی بینی نیز اط علائم گزارش شده میباشند. کودکان در مقایسه با بزرگسالان نسبت به مقادیر زیادی از بوریک اسیدها حساس تر میباشند. این مواد شیمایی میتوانند سیستم عصبی آنها را مختل کنند و باعث بروز علائمی چون تشنج ، گیجی و حتی کما شوند.

تأثیراتی که بوریک اسیدها روی انسان ها دارند ، همانند تأثیرات آنها روی حیوانات میباشند. اگر توسط حیوانات خورده شوند ، علائم آنها میتواند بعد از 2 ساعت نمایان شود.

چه اتفاقی برای بوریک اسیدها ، زمانی که وارد بدن میشوند ، می افتد ؟

زمانی که بوریک اسیدها وارد بدن میشوند ، به سرعت جذب میگردند. این مواد شیمایی به سختی از طریق پوست وارد بدن میشوند ، مگر اینکه بافت های پوستی آسیب جدی دیده باشند. تحقیقاتی که روی موش ها وهمچنین کارگران انجام شد ، نشان داد که بوریک اسیدها حتی از طریق تنفس نیز میتوانند جذب بدن شوند. با این حال میزان جذب شوندگی آنها از طریق ریه ها و همچنین میزان خروج آنها از بدن مشخص نمیباشد. زمانی که بوریک اسیدها وارد بدن شوند ، به سرعت به تمام قسمت های بدن منتقل میگردد. این در حالی است ، که مقداری از آنها نیز میتواند در استخوان و بافت های چربی ، ذخیره گردند. گزارشی مبتی بر تجزیه شدن بوریک اسیدها در بدن وجود ندارد. به همین دلیل مقدار زیادی از آنها از طریق اردار از بدن دفع میگردند.

آیا بوریک اسیدها میتوانند باعث ایجاد سرطان گردند ؟

خیر !! سازمان حفاظت از محیط زیست بر اساس تحقیقات و گزارش های به عمل آمده ، به این نتیجه رسیده است که ، بوریک اسیدها نمیتوانند باعث ایجاد سرطان در انسان ها گردند. در آزمایشی که روی موش ها انجام شد ، به مدت 2 سال مقداری کافی از بوریک اسیدها به خورد موش ها داده شد ، اما هیچ علائمی مبنی بر وجود سرطان در آنها مشاهده نشد.

 

آیا تا به حال تحقیقی در مورد عوارض غیر سرطانی بوریک اسیدها در بلند مدت انجام شده است ؟

مطالعاتی که روی کارگزان انجام گرفت ، نشان داد که بوراکس در بلند مدت ، نمیتواند تأثیری روی اندام تنفسی افراد داشته باشد. این در حالی است که تحقیقات انجام شده روی خوردن بوریک اسیدها نشان میدهد که در بلند مدت میتواند دچار بروز علائمی چون ، استفراغ ، حالت تهوع ، غش و درد شکم ، گردند. ان علائم حای میتوانند با سر درد ، کاهش انرژی و توان بدنی ، تب و تومور نیز همراه شوند. بثورات پوستی ، رزدی و بیحالی و زخم نیز میتوانند از علائم خوردن بوریک اسیدها میباشند. اما در شرایط بسیار وخیم و زمانی که بیش از حد و طولانی مدت در بوریک اسیدها را بخورید ، ممکن است دچار تشنج ، کما ، کاهش سرعت جریان خون در بدن ، از کار افتادن کبد و کلیه و از بین رفتن گلبول های قرمز خون شوید.

 

آیا کودکان در مقایسه با بزرگسالان ، نسبت به بوریک اسیدها ، حساس تر میباشند ؟

بر اساس گزارشات موجود ، نوزادانی که در طولانی مدت در معرض بوریک اسیدها قرار داشتند ، مردند و یا به کما رفتند. در سال 1960 چندین کودک به دلیل برچسب های اشتباهی که روی بوریک اسیدها زده شده بودند ، جان خود را از دست دادند. همچنین ، در دهه 1970 ، 80 ، محصول تسکین دهنده درد لثه که حاوی بوراکس و عسل بود ، و روی پستانک ها مورد استفاده قرار داده شده بودند، منجر به گزارش چندین تشنج در آن نوزادان شد. با این حال ، معیاری وجود ندارد که اثرگذاری بوریک اسیدها را در نوزادن و بزرگسالان مقایسه نماییم. به دلیل نبود این معیار اندازه گیری ، نمیتوانیم تعیین کنیم که آیا کودکان نسبت به بوریک اسیدها ، در مقایسه با بزرگسالان ، حساس تر هستند و یا خیر!

کودکان به دلیل داشتن دنیای کودکی و بازیگوشی های خاص خود ، خیلی بیشتر از بزرگسالان ، میتوانند در معرض مواد شمیایی قرار گیرند.برای مثال : گودکان بیشتر اوقات خود را روی سطوح سپری میکنند و به همین دلیل ممکن است دست های آلوده خود به این مواد شمیایی را وارد دهان کنند. به همین دلیل توصیه میشود ، بوریک اسیدها را در مکان هایی دور از دسترس اطفال ، مورد استفاده قرار دهید. بعد از استفلده از آفت کش ها در منزل ، توجه بیشتری به مکان بازی و رفت و آمد کودکان خود داشته باشد. علاوه بر رعایت این موارد ،میتوانید با خواندن دستورالعمل های موجود روی برچسب آفت کش ها ، از سایر نکات ایمنی ، مطلع شوید.

در طبیعت چه اتفاقی برای بوریک اسیدها میافتد ؟

بوریک اسیدها بطور طبیعی در طبیعت به وجود می آیند. این مواد شیمیایی را میتوان در خاک ، آب و گیاهان نیز مشاهده نمود. بوریک اسیدها میوتوانند رد آب حل شوند و همراه به ذرات خاک نیز ورود پیدا کنند. اگر خاک های موجود در محل از شرایط خاصی برخوردار باشند ، بوریک اسیدها میتوانند به راحتی وارد آب های زیرزمینی شوند. با این حال ، کاهش تحرک آنها در خاک به PH خاک و حضور برخی از فلزات بستگی دارد. بوریک اسیدها همچنین میتوانند از طریق خاک ، به درون گیاهان نفوذ پیدا کنند و از آن ظریق وارد برگ گیاهان شوند. زمانی که به برگ گیاهان راه پیدا کنند ، در همانجا ماندگار میشوند و نمیتوانند وارد میوه آنها شوند. گیاهان برای رشد ، یکی از اجزای اصلی بوریک اسید ، بنام بورون نیاز دارند. این در حالی است که استفاده بیش از حد از بورون میتواند به رشد گیاه آسیب وارد نماید. درختان مرکبات و بادام جز گیاهانی هستند که حساسیت های زیادی نسبت به بورون دارند.

بوریک اسیدها نمیتوانند هیچونه بخاری در اتمسفر آزاد کنند. ذراتی از بوریک اسیدها که وارد هوا میشوند ، تجزیه نمیشوند. این ذرات معلق در هوا ، همراه با بارش باران ، مجددا به سطح زمین بر میگردند.

آیا بوریک اسیدها میتوانند تأثیری روی پرندگان ، ماهی ها و حیات وحش داشته باشند ؟

بوریک اسیدها معمولا برای پرندگان چندان سمی نمیباشد. درجه سمیت بوریک اسیدها برای ماهی های آب شیرین نیز کم میباشد. بوریک اسیدها همچنان نمیتوانند برای قورباغه ها ، وزغ ها و سایر آیزیان خطرناک باشند. بر اساس تحقیقات سازمان حفاظت از محیط زیست ، بوریک اسیدها برای زنبورها خطرناک نمیباشند.

http://npic.orst.edu/factsheets/boricgen.html

 

 

مقالات مرتبط

مطالب مهم

در حال بارگذاری ...