09192281337

سمپاشي ساس در تهران

سمپاشي تضميني ساس منازل در تهران

از بين بردن ساس هاي لانه كرده در منزل شما با سم به صورت تضميني توسط پرسنل آموزش ديده، مجرب و متعهد ما در كمترين زمان ممكن

سمپاشي موش در تهران

سمپاشي موش فاضلاب و موش منازل

سمپاشي موش هاي بزرگ فاضلاب و موش هاي كوچك خانگي و مبارزه با آنها و در صورت نياز زنده گيري موش به واسطه ي تله گذاري با ارزان ترين قيمت در سراسر تهران

سمپاشي موريانه در تهران

سمپاشي موريانه

مبارزه و ازبين بردن موريانه لانه كرده در خانه شما با روش هاي كارشناسي و با سموم قوي و بدون ضرر براي انسان . سمپاشي موريانه در تهران را با تماس با شماره 09039833345 تماس بگيريد

سمپاشي سوسك در تهران

سمپاشي سوسك در تهران

سمپاشي سوسك آلماني،‌ سوسك ريز و انواع ديگر سوسك در تهران با قيمت مناسب و به صورت تضميني

سمپاشي مارمولك در تهران

سمپاشي مارمولك در تهران

مبارزه با مارمولك در سراسر تهران و سمپاشي حرفه اي منازل براي از بين بردن مارمولك. براي دريافت خدمات تضميني سمپاشي مارمولك در تهران با شماره  09039833345 تماس بگيريد

 

سمپاشی کنه در شركت سمپاشي تهران سم

کنه يا مايت

کنه ها از گروه بندپایان می باشند؛ انواع کنه ها، بیماری و عوارض خطرناکی را به انسان منتقل می‌کنند به همین دلیل از لحاظ بهداشتی و پزشکی اهمیت زیادی دارند.

در این مقاله در مورد مشخصات و شکل ظاهری کنه، چرخه زندگی كنه  ، عادات غذایی كنه ، علائم تشخیص کنه در محیط منزل، شناسایی گزش كنه  و خارش ناشی از گزيدگي کنه و خطرات و بیمارایی های كنه که به انسان منتقل می‌کنند کاملا شرح داده شده و به روشهای پیشگیری و مقابله با آنها می پردازد.

كنه

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در هر نقطه از تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

کنه ها از نوع بندپای کوچک انگلی می‌باشند و از طریق خوردن خون پستانداران، پرندگان و گاهی خزندگان و دوزیستان تغذیه می کنند.

کنه به همراه هیره‌ها در زیر رده کنه سانان قرار می گیرند، آنها در انواع یک میزبانه، دو میزبانه و سه میزبانه می‌باشند.

کنه‌های ایکسودس، هیالوما و بوافیلوس از خانواده سخت کنه‌ها هستند و بیشتر در نشخوارکنندگان، بیماری ایجاد می‌کنند، کنه های مرغی یا ارگاس پریسکوس نیز از خانواده کنه های نرم می‌باشند.

کلیات کنه:

کنه از راسته آکارینا از مهمترین راسته های رده عنکبوتیان می باشند. کنه ها در تمام مراحل حیات خود از خون و مایعات بین بافتی تغذیه می‌کنند، اکثر مهره داران خاکزی مخصوصا پستانداران به علت بو و دمای بدنشان مورد تهاجم این انگل های خارجی قرار می‌گیرند.

کنه‌ها در تمام نقاط دنیا پراکنده هستند، اما اغلب در نواحی گرمسیری و نیمه گرمسیری یافت می‌شوند.

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در هر نقطه از تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

سه صفت و ویژگی اختصاصی کنه‌ها که باعث تمایز آنها از سایر حشرات می‌شوند، در این حشره سر، سینه و شکم کنه در هم ادغام شده و بدن واحدی را تشکیل می‌دهند، فاقد شاخک بوده و در مراحل نمفی و بلوغ، چهار جفت پا دارند.

کنه به دو خانواده کنه‌های سخت و کنه‌های نرم تقسیم می شوند‌

کنه‌های سخت: دارای یک پوشش پشتی سخت است که بلافاصله در عقب سر کاذب قرار دارد. این پوشش پشتی در ماده ها کوچک و در نرها تمان سطح پشتی را می پوشاند.

رفتار شناسی کنه:

کنه های سخت معمولا بیشتر زندگی خود را روی زمین و در نواحی مرتعی یا گیاهان در انتظار میزبان به سر می برند.

بعضی از کنه های سخت تمام زندگی خود را روی یک میزبان می‌گذرانند که به آنها انگل های یک میزبانه می‌گویند.

برخی دیگر دوران نوزادی و نمفی را روی یک میزبان و دوران بلوغ را روی میزبان دیگر سپری می‌کنند که به آنها انگل های دو میزبانه می‌گویند. به طور کلی کنه‌های سخت سه میزبانه می باشند، یعنی دوران نوزادی، نمفی و بلوغ را روی سه میزبان می گذرانند.

عوامل محیطی:

دما یک عامل موثر در رشد کنه است. کنه های سختی که تغذیه نکرده ند در هوای سرد زمستان در مخفی گاه خود می گذرانند. درحالی که کنه های تغذیه نکرده و تخم ها کمتر مقاوم هستند.

کنه ها در هوای گرم بهار و تابستان بیشتر فعالیت می کنند. در کل کنه های سخت در هوای مرطوب دوام می آورند اما در هوای خشک زود می میرند. برعکس، کنه های نرم در شرایط بسیار خشک زیست می کنند.

کنه ارگاس (کنه کبوتری):

کنه ارگاس به طول ۴ الی ۶ میلی متر بوده و دهان آن به شکل جناحی در حاشیه جبهه بدن کشیده شده است. سر در امتداد بدن قرار داشته و از سمت بالا قابل مشاهده نیست. شکم آن از یک صفحه سخت و ضخیم شکل گرفته و پوست شان چروک و چرمی به نظر می آید. این نوع کنه به تازگی در تهران و شهرهای بزرگ شایع شده است.

بیماری انتقال یافته از انواع کنه ها:

کنه از خطرناک ترین حشرات است و با گزش میزبان خود، انواع عوامل بیماریزا و آلودگی را منتقل می کنند. گاهی جای گزش آنها درد ندارد اما با ترشحات خود در محل گزش، میزبان را دچار واکنش های آلرژیکی و بیماری تب دار می کنند و انواع میکروب ها را انتقال می دهند.

 

بيماري ماسكجهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در هر نقطه از تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

محل گزش کنه های نرم فقط گاهی قرمز می شود درحالی که محل گزش کنه های سخت متورم و سفت می شود.

انواع کنه ها باعث ایجاد بیماری های خطرناک و کشنده نظیر تب کریمه کنگو می شود‌. این بیماری از طریق گوشت دام وارد بدن انسان شده و بیشتر در کشورهای خاورمیانه مانند

بیماری های تب دار مانند تب راجعه کنه ( اندمیک)

بیماری تب دار مانند تب راجعه کنه (اندمیک) که گونه اورینتودوروس منتقل می شود.

از بیماری تب دار می توان از تب راجعه کنه (اندمیک) که از گونه اورینتودوروس منتقل می شود، نام برد. همچنین تب Q که از گونه کوکسیلا بورنتی و از طریق شیر آلوده دام به انسان منتقل می شود. و نیز بیماری هایی از گونه ریکتزیایی که توسط کنه منتقل می شود.

راههای انتقال بیماری تب کریمه کنگو

کنه ها، عامل و ناقل ویروس CCHF در طبیعت هستند. این ویروس از راه تماس مستقیم با خون یا ترشحات بیمار، لاشه حیوان آلوده (انتقال به قصاب) منتقل می شود. با اینکه پرندگان در برابر این بیماری مقاوم هستند اما با پخش کنه های آلوده موجب شیوع بیماری تب کریمه کنگو می شوند.

کنه ها از خون گرم جانوران تغذیه می کنند. آنها در تابستان به لارو از تخم خارج شده و روی علف ها و گیاهان کوتاه می خزند. سپس روی جانور خونگرم چسبیده، درون پوست نفوذ کرده و شروع به مکیدن خون می کنند تا جایی که به ده برابر اندازه خود رسیده و از میزبان جدا می شوند. در پاییز و زمستان استراحت کرده و در بهار به صورت شفیره، دگردیسی می کنند و منتظر غذا و میزبان جدید می مانند. این بار بعد از خوردن غذا، می افتند و بالغ می شوند و باز منتظر میزبان دیگر می مانند.

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در هر نقطه از تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

کنه با تغذیه خود از خون، باعث واکنش های آلرژیک یا درد روی پوست میزبان شده که گاهی با مسمومیت همراه است. حتی بیماری های خطرناکی را از طریق میکروارگانیسم های بیماری زا به بدن میزبان منتقل کرده و باعث تضعیف بدن یا حتی مرگ او می شود.

بخش برنده دهانی کنه کلیسر نام دارد که در قسمت انتهای دهانی واقع شده و سطح پوست را خراش می دهد و با ترشح بزاق که ماده ای چسبنده است، محکم روی پوست میزبان قرار می گیرد.

تخمگذاری کنه:

تخم گذاري مايت

انواع کنه سیر تکاملی مختلفی دارند اما به طور کلی چهار مرحله تخم، نوزاد ۶ پا، نمف ۸ پا و بالغ را طی می کنند و این مراحل در مدت ۶ ماه تا ۳ سال اتفاق می افتد.

طول عمر کنه: چرخه حیاتی بیشتر کنه های سخت بین ۱ تا ۲ سال زمان می برد ولی ممکن است در شرایط نامساعد طولانی تر شود. بعضی کنه ها طول عمر بیشتری دارند مانند اورانیتودوروس تولوزانی که عمر آن بین ۲۰ تا ۲۵ سال می باشد.

اصولا انگل ها حیوانات وحشی بوده و تنها ۱۰ درصد آنها از خون حیوانات اهلی تغذیه می کنند‌.

کنه ها به دلیل داشتن خصوصیاتی چون قدرت چسبندگی، تغذیه آرام، طیف وسیع میزبان، عمر طولانی و نیز انتقال از تخم، فرصت مناسبی برای انتقال عوامل بیماری ها دارند.

 

چرخه حيات مايت كنه

کنه ها به تغییر شرایط محیط بسیار مقاوم هستند و می توانند مدت ها گرسنگی را تحمل کنند. همچنین مستعد تولید مثل زیاد و بکزایی بوده و فاقد دشمنان طبیعی می باشند.

اهمیت اقتصادی کنه: کنه ها، خسارات زیادی را به گله داران وارد می کنند. آنها با گزش خود، باعث ناآرامی و ناراحتی حیوانات می شوند. دام ها برای تسکین درد و خارش و سوزش خود شروع به خاراندن و مالش بدن به در و دیوار و گاز گرفتن پوست می کنند. و با این کار به بدن و پوست خود صدمات جدیدی وارد می کنند حتی برخی از آنها از شدت درد، تلف می شوند.

در اثر گزش کنه ها، پوست دام ها به شدت آسیب دیده و باعث کاهش ارزش آنها در صنعت چرمسازی می شود. گاهی گزش کنه در نزدیکی سم باعث گندیدگی سم و لگن دام می شود. کنه ها با تغذیه از خون دام ها باعث می شوند حیوانات کم اشتها، ضعیف، لاغر و دچار کم خونی شوند. در نتیجه تولید و کیفیت شیر، گوشت و پشم های دام کاهش می یابد.

کنه های نرم: این نوع کنه ها هیچ پوشش سختی روی سطح بدن خود ندارند و به دلیل پوشش چرمی و نرم روی سطح بدن خود، کنه نرم نامیده شده اند.

کنه از رده عنکبوتیان و از شاخ های اصلی بندپایان می باشند. آنها فاقد ستون فقرات بوده و به شاخه بی مهرگان تعلق دارند. کنه ها نه پرواز می کنند و نه می جهند.

سمپاشی و مبارزه تخصصی با انواع کنه های انسانی و دامی در شركت سمپاشي تهران سم

دريافت خدمات از شركت سمپاشی تهران سم  در تهران

شركت سمپاشي تهران سم با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی تمهیدات لازم جهت حفظ بهداشت فردی اکیپ اعزامی به محل جهت سمپاشی در تهران اعم از ماسک، دستکش، لباس مخصوص و چکمه را رعایت می‌کند و از طرفی تجهیزات سمپاشی مانند دستگاه سمپاش قبل و بعد سمپاشی با مواد ضدعفونی ضد ویروس کرونا، در جهت حفظ سلامت مشتریان ضدعفونی می‌شود.

سمپاشي كنه در تهران

مشاوره و سفارش سمپاشی تحت نظر وزارت بهداشت در شركت سمپاشي تهران سم

منبع مقاله: شركت سمپاشي تهران سم

سمپاشی كنه در شرق تهران

سمپاشي كنه در همه مناطق شرق تهران از جمله:

مقابله با كنه شمس آباد ؛ نظام آباد ؛ نارمک ؛ گرگان

سمپاشي كنه در حکیمیه .وحیدیه ؛ منصورآباد؛ تهران نو

سمپاشي كنه در حشمتیه ؛کالاد ؛ شهرک امید ؛ تهرانپارس ؛ نیروهوایی ؛ پیروزی ؛ مجیدیه  

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

سمپاشی كنه در غرب تهران

سمپاشي كنه در همه مناطق غرب تهران از جمله:

جنت آباد ؛ شهرک اکباتان، شهر زیبا ؛ آزادی ؛ شهران ؛پونک؛‌ ستارخان ؛ کن ؛  طرشت ؛چیتگر ؛فردوس ؛  حصارک ؛ شهرک آپادانا ؛ آریاشهر ؛گیشا ؛تهرانسر ؛

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در هر نقطه از تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

سمپاشی كنه در شمال تهران

سمپاشي كنه در همه مناطق شمال تهران از جمله:

باغ فردوس؛ سوهانک؛ دروس؛ اقدسیه؛ دارآباد؛ قلهک؛ پل رومی؛  جردن؛ جماران؛ زعفرانیه؛ آجودانیه؛ قیطریه؛ آراج؛ ازگل؛ سعادت آباد؛ الهیه؛ کامرانیه؛ ظفر؛ ولنجک؛ اوین؛ لویزان؛ مینی سیتی؛ خيابان گاندی؛ تجریش؛ شهرک غرب؛ نیاوران؛ دزاشیب؛ زرگنده؛  چیذر؛ فرشته؛ فرمانیه

سمپاشی كنه در جنوب تهران

سمپاشي كنه در همه مناطق جنوب تهران از جمله:

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در هر نقطه از تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

شوش ؛آذری؛ مسعودیه؛ مولوی؛ جوادیه؛ یافت آباد؛ بازار؛ دروازه غار؛ جوادیه؛ افسریه؛  اتابک؛ کاروان؛ نازي آباد - شاپور ؛ خانی آباد نو؛ امیربهادر؛ منیریه؛ امیریه؛ خراسان؛ سیروس؛  یاخچی آباد ؛ آب منگل  مشیریه؛‌ خزانه فلاح؛ خزانه بخارایی؛ شاپور

 

 

خريد اينترنتي سم

مطالب مهم

در حال بارگذاری ...