09192281337

سمپاشي ساس در تهران

سمپاشي تضميني ساس منازل در تهران

از بين بردن ساس هاي لانه كرده در منزل شما با سم به صورت تضميني توسط پرسنل آموزش ديده، مجرب و متعهد ما در كمترين زمان ممكن

سمپاشي موش در تهران

سمپاشي موش فاضلاب و موش منازل

سمپاشي موش هاي بزرگ فاضلاب و موش هاي كوچك خانگي و مبارزه با آنها و در صورت نياز زنده گيري موش به واسطه ي تله گذاري با ارزان ترين قيمت در سراسر تهران

سمپاشي موريانه در تهران

سمپاشي موريانه

مبارزه و ازبين بردن موريانه لانه كرده در خانه شما با روش هاي كارشناسي و با سموم قوي و بدون ضرر براي انسان . سمپاشي موريانه در تهران را با تماس با شماره 09039833345 تماس بگيريد

سمپاشي سوسك در تهران

سمپاشي سوسك در تهران

سمپاشي سوسك آلماني،‌ سوسك ريز و انواع ديگر سوسك در تهران با قيمت مناسب و به صورت تضميني

سمپاشي مارمولك در تهران

سمپاشي مارمولك در تهران

مبارزه با مارمولك در سراسر تهران و سمپاشي حرفه اي منازل براي از بين بردن مارمولك. براي دريافت خدمات تضميني سمپاشي مارمولك در تهران با شماره  09039833345 تماس بگيريد

 

سمپاشی مارمولک

مارمولک‌ها از رده خزندگان هستند و میلیون‌ها سال قدمت دارند، آنها گروه بزرگی از خزندگان تشکیل داده و حدود ۵۶۰۰ گونه می باشند، مارمولک را به فارسی چلپاسه می‌نامند. اغلب مردم فکر می کنند چون مارمولک ها دست و پا دارند، خزنده محسوب نمی‌شوند. در حالی که آنها دست و پای کوچکی داشته و هنگام راه رفتن شکم خود را روی زمین می کشند و نیز دانشمندان با مطالعات روی تکامل و ژنتیک مارمولک ها، آنها را جزء خزندگان می دانند.

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

سمپاشي مارمولك در تهران

البته جانورانی هم وجود دارند که بیشتر مردم به اشتباه فکر می کنند مارمولک هستند.

تفاوت سمندر با مارمولک

نوعی دیگر از این جانواران که در دسته دوزیستان قرار دارند‌ سمندرها هستند، سمندرها از نظر ظاهری تفاوت‌هایی با مارمولک ها یا سوسمارها دارند.

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

یکی اینکه سطح بدن مارمولک ها را صفحات زبری به نام پولک پوشانده است ولی سطح بدن سمندرها فاقد پولک و همیشه مرطوب می باشد، دوم مارمولک‌ها در انتهای انگشتان خود ناخن دارند اما سمندرها فاقد ناخن هستند.

تفاوت مارمولك و سمندر

 

پولک‌های مارمولک نقش مهمی در زندگی آنها دارند، چون مارمولک‌ها بر خلاف سمندرها بیرون از محیط‌های آبی زندگی می‌کنند، پولک مانع تبخیر آب بدن آنها می‌شود، همچنین پولک‌ها به عنوان سلول‌های خورشیدی عمل کرده و انرژی را از خورشید گرفته و به سلول‌های عصبی منتقل می‌کنند. این فرایند در بعضی از گونه‌ها مثل آگاماها و سوسمارهای خاردم نیز وجود دارد، به طوری که با تحریک غده هیپوفیز و همچنین تحریک غده پینه آل یا چشم سوم باعث تغییر رنگ در پوست آنها می‌شود.

یکی دیگر از جانورانی که معمولا با مارمولک‌ها اشتباه گرفته می‌شود تمساح‌ها و کروکودیل‌ها هستند، به مارمولک‌ها، سوسمار نیز گفته می‌شود که مردم این اسم را به اشتباه برای تمساح به کار می برند.

شکل ظاهری مارمولک

مارمولک‌ها از اندازه ۲ سانتی متر و مارمولک گکوهای پلنگی و یا مارمولک‌های اژدهای کومودو تا حدود ۵.۳ متر وجود دارند. مارمولک‌های اژدهای کومودو که اندازه درشتی دارند را نباید با تمساح و کروکدیل اشتباه گرفت.

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

سوسمارها مانند سایر خزندگان موجوداتی خونسرد می باشند. یعنی دمای بدن آنها تابع درجه حرارت محیط بوده و با تغییر دمای محیط، تغییر می کند. در نتیجه در ماه های سرد به خواب زمستانی و در ماهای گرم، به خواب تابستانی فرو می روند. سوسمارها در تمام نقاط ایران یافت می شوند‌. از بیابان‌های داغ گرفته تا مناطق مرطوب جنگل های شمال، از سواحل دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان تا ارتفاعات کوه های البرز و زاگرس و همچنین مناطق مسکونی و ... .محیط مناسبی برای زندگی مارمولک‌هاست.

اکثر مارمولک‌ها و سوسمارها، حشره خوار هستند و برحسب اندازه و جثه شان از بندپایانی چون عنکبوت، رتیل، مورچه، پشه و حشراتی که دور نور لامپ ها جمع می شوند و گاهی نیز از جوندگان تغذیه می کنند.

ارزش اکولوژیک مارمولک ها

با توجه به اینکه مارمولک‌ها از حشرات تغذیه می کنند، بعنوان یکی از فاکتورهای طبیعی کنترل کننده جمعیت حشرات و بندپایان در محیط محسوب می‌شوند، به همین دلیل از نظر اکولوژیکی، در هرم انرژی، ارزش بالایی دارند.

انسان با از بین بردن مارمولک‌ها در واقع باعث حذف شدن یکی از فاکتورهای اصلی از چرخه طبیعت می‌شود، از این رو باید در سمپاشی مارمولک‌ها از تخصص و مهارت‌های لازم استفاده کرد، شرکت مهندسی تهران سم در تهران دارای نیروهای متخصص و مجرب و ارائه مشاوره‌های علمی می‌تواند راهکارهای خوبی را در مواجهه با انواع مارمولک‌ها ارائه دهد.

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

درحال حاضر متخصصان علوم کشاورزی و محیط زیست معتقدند که استفاده از سموم آفت کش برای مبارزه با حشرات آفت، آثار مخربی بر محیط زیست وارد می کند. از آنجا که هر سال باید نوع سم را به دلیل ایجاد مصونیت در آفات تعویض کرده و سم های قوی تری را به کار برد، درنتیجه آثار مخرب وارد شده بر محیط زیست بیشتر خواهد شد. بنابراین بشر به این فکر افتاده است که به جای استفاده از سموم برای مبارزه با آفات، با پرورش و استفاده از انواع مختلف بندپایان، مارمولک ها و پرندگانی چون جغد این معضل را برطرف کند. به این روش مبارزه که اکنون در بیشتر کشورها رواج یافته، مبارزه بیولوژیک می‌گویند؛ مارمولک ها با کنترل جمعیت حشرات، می‌توانند برای انسان جهت برداشت محصول فراوان و سالم از زمین، مفید واقع شوند.

آیا دم مارمولک‌ها سمی هستند؟

دم مارمولك

وجود سم به عنوان وسیله دفاعی، در حیواناتی وجود دارد که حرکت آنها آرام است و با این سم از جان خود دفاع می‌کند. از حرکات جانوران سمی مشخص است که موجودات بسیار آرامی هستند، اما موجودات غیرسمی نظیر مارهای غیرسمی زمانی که احساس خطر کنند، بلافاصله با سرعت زیاد فرار می کنند.

مارمولک‌ها نیز هنگام احساس خطر رفتارهای متفاوتی از خود نشان می دهند، بعضی از مارمولک‌ها در زمان احساس خطر، بلافاصله با سرعت فرار می‌کنند مثل اسکینک‌ها، آنها از لانه خود زیاد دور نمی‌شوند.

برخی دیگر مانند سوسمارهای خاردم برای دفاع از خود و دور کردن حیوان مهاجم، از دم خاردار خود استفاده می‌کنند، به طوری که با حرکت دادن دم تیغ دار خود، ضربات محکمی به حیوان یا انسان مزاحم وارد کرده و بلافاصله به داخل لانه خود فرار می کنند، البته بعضی از مارمولک‌ها مانند بزمجه ها علاوه بر آن، گازهای محکمی هم می‌گیرند.

یک مکانیسم دفاعی جالب دیگر در بیشتر مارمولک‌ها وجود دارد و آن قطع شدن دم به صورت ارادی می‌باشد، بدین شکل که دم آنها در زمان مواجهه با دشمن، به طور ارادی در اثر انقباض ماهیچه های دم، کنده شده و به دلیل باقی ماندن خاصیت عصبی- عضلانی، موقتا شروع به جنبیدن می‌کند، این گونه حواس دشمن را به دم جلب شده و مارمولک فرصت فرار پیدا می‌کند.

بسیاری از مردم فکر می کنند مارمولک‌ها به این دلیل دم خود را کنده تا موجود شکارچی با خوردن آن مسموم شده و بمیرد. گاهی خبرهایی مبنی بر اینکه افتادن یک مارمولک در ظرف غذا یا قوری چای باعث مرگ عده ای آدم شده است در حالی که این اخبار هرگز واقعیت ندارد. چرا که از نظر علمی ثابت شده که هیچ مارمولکی دارای سم نیست و قطع شدن دم آنها فقط برای گمراه کردن جانور شکارچی می‌باشد‌.

بنابراین وجود مارمولک‌ها در فصل تابستان و در ساختمان و منازل مسکونی نه تنها هیچ ضرری برای انسان ندارند بلکه باعث نابودی سوسک‌ها و حشرات مزاحم نیز می شوند. دم آنها هم به هیچ وجه سمی و کشنده نیست.

سمپاشي مارمولك در تهران

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

البته گاهی با افزایش جمعیت مارمولک‌ها در محل سکونت انسان، به یک آفت تبدیل شده که باید اقدامات کنترلی برای مقابله با آنها انجام داد.

شرکت تهران سم در تهران، ارائه دهنده مشاوره‌های علمی و تخصصی در کنترل و مقابله با انواع مارمولک‌ است.

مشاوره و سفارش سمپاشی در شرکت تهران سم در تهران تحت نظر وزارت بهداشت انجام می‌پذیرد.

شرکت سمپاشی تهران سم

شرکت تهران سم در تهران با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی تمهیدات لازم جهت حفظ بهداشت فردی اکیپ اعزامی به محل جهت سمپاشی اعم از ماسک، دستکش، لباس مخصوص و چکمه را رعایت می‌کند و از طرفی تجهیزات سمپاشی مانند دستگاه سمپاش قبل و بعد سمپاشی با مواد ضدعفونی ضد ویروس کرونا، در جهت حفظ سلامت مشتریان ضدعفونی می‌شود.

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

بهترین زمان برای مبارزه با مارمولک اوایل بهار است البته چنانچه در خارج از فصل منزل آلوده شود بایستی مبارزه انجام گیرد.کارشناسان متخصص شرکت تهران سم در تهران علاوه بر مبارزه، مسیرهای ورود مارمولک به داخل منزل و محیط مسدود می‌کند تا ریشه کنی به صورت کامل انجام گیرد.

خريد اينترنتي سم

مطالب مهم

در حال بارگذاری ...