09192281337

 

از بین بردن پروانه ها با روش های خانگی

پروانه خانگی

پروانه های خانگی یا همان شب پره ها ، یکی از آفات آزار دهنده ای هستند که در بسیاری از مناطق جهان وجود دارند. گویا این حشره مهم‌ ترین آفتی است که می ­تواند محصولات غذایی مختلف را در مراحل تولید، انبارداری و مصرف خانگی آلوده نماید. این آفت ، پروانه برنج و مواد غذایی بسیاری از جمله محصولات غله ­ای، بقولات، گردو، بادام، پسته، میوه تازه و میوه خشک، سبزیجات، دانه ­های روغنی، بذور و حتی بیسکوئیت و ماکارونی تغذیه می­ کند! این شب­ پره که به شب پره هندی مشهور است، باعث خسارت به خشکبار، کلکسیون­ های جانوری و کندوی عسل نیز می­ شود.

 اولین بار یک حشره شناس از ایالات متحده به نام آسا فیتچ (Asa Fitch) این پروانه را در آرد های تولید شده از غلات و ذرت هندی دید و نام شب­ پره هندی آرد Indian  meal moth را بر آن نهاد. البته باید بگوئیم متاسفانه این آفت پروانه در خانه اکنون در سراسر جهان و البته کشور ما ایران هم وجود دارد.

لارو شب­ پره هندی به صورت مداوم ضمن تنیدن تار ابریشمی در اطراف و سطح ماده غذایی، از آن تغذیه کرده و حرکت می­کند. این محصولات علاوه بر تارهای تنیده شده، حاوی فضولات لاروی، پوست­ های ناشی از جلد اندازی آفت کرم محصولات غذایی دارای بوی ناخوشایند ، حاصل از آلودگی نیز هستند.

چگونه از شر این پروانه ها یا  شب پره ها خلاص شویم ؟

در ادامه به چند روش خانگی اشاره خواهیم کرد ، که به کمک آنها ، میتوانید برای همیشه از شر این حشرات مزاحم خلاص شوید. تنها کافیست تا به برخی از قوانین پایبند باشید و نکاتی که در ادامه ذکر میشوند را بصورت اصولی انجام دهید.

1.  از نظم دادن به وسایل در خانه غافل نشوید ، بهتر است هنگام خرید یا بررسی موارد دیگر ، یک بار دیگر از کیفیت محصولات اطمینان حاصل کنید ، می توانید گل های اسطوخودوس یا شاخه های نعناع را با لباس در قفسه ها قرار دهید ، آماده استفاده کنید - قرص یا ولکرو ساخته شده است. برای یک مبارزه اساسی ، احساس راحتی کنید و از ابزارهای جدید و موثر استفاده کنید.

تسلیم نشوید - و همه چیز درست خواهد شد. ما واقعاً امیدواریم که مقاله ما به شما در یافتن راه حل صحیح و موثر برای حل مشکل کمک کند.

2.  مبارزه با پروانه ها مسئله یک یا دو ساعت یا حتی یک روز کامل نیست. نکته اصلی این نیست که بلافاصله وحشت کنید ، بلکه باید بر روی تخریب مرحله ای آفت تمرکز کنید. اول از همه ، خوب است که دلیل ظهور پروانه ها در آپارتمان را پیدا کنید ، سپس شما باید شروع به تجدید نظر در تمام سهام ، بازرسی چیزها ، تمیز کردن عمومی و غیره کنید. بسیاری از حشرات قبلاً پرورش یافته اند یا به اندازه کافی کافی نیستند - شما نباید آرام باشید. حتی یک یا دو حشره شاپرک در خانه می توانند یک آپارتمان را به پناهگاه صدها "بچه" تبدیل کنند. اما حتی در این حالت نیز می توان پروانه را شکست داد.

تیودیکارب

از بین بردن پروانه های برنج 

مشاهده پروانه های کوچک در گونی یا ظروف نگهداری برنج ها ، میتواند منجر به آزرده خاطری اهالی خانه گردد. این پروانه ها بعد از اینکه بالغ شدن شروع به پرواز در سراسر خانه میکنند و شما میتوانید آنها را در گوشه های سقف خانه مشاهده نمایید. اگر شما نیز از دست این پروانه های مزاحم خشته شده اید ، میتوانید از سمی بنام خاک دیاتومه استفاده نمایید. این سم بصورت خاکه میباشد و منجر به دفع آب لاروها میگردد. زمانی که آب لارو خشک گردد ، به تدریج حشره موجود در آن از بین میرود. از دیگر شیوه ­های کنترل شب ­پره هندی و سایر حشرات محصولات انباری می‌توان به کاربرد حرارت اشاره نمود. این حرارت در انبارها توسط ابزارهایی به نام شعله افکن برای سوزاندن تخم و لارو آفت لابلای درز دیوارهای انبار انجام می گیرد. در خانه ها به دلیل نبود این امکانات و خطر استفاده از شعله در آشپزخانه ها، برای کشتن کرم سفید برنج می توان مواد آلوده به آفت را درون سینی پهن کرد و در فضای آزاد در معرض نور غیر مستقیم خورشید قرار داد. در صورتی که حجم مواد بالا باشد (مثلا گونی برنج برای کشتن کرم برنج یا برای از بین بردن پروانه حبوبات) می توان مواد آلوده را در کیسه زباله سیاه رنگ ریخته و آن را به مدت چند روز در معرض تابش  غیر مستقیم خورشید قرار داد! برنج در در معرض تابش مستقیم خورشید خراب می شود و در زمان پخت خمیر می شود برای کشتن کرم سفید برنج می توانید برنج را داخل کیسه نایلونی محکم بریزید و در آن را محکم ببندید و در فریزر بگذارید. کرم و شپشک برنج می میرد و در زمان استفاده با شستن برنج روی آب می آیند که آب را تخلیه می کنید. فقط برنج فریز شده را قبل از شستن به دمای محیط آشپزخانه برسانید.(بلافاسله از فریزر درآوردید نشورید)

از بین بردن پروانه های برنج با تله های چسبنده

یکی دیگر از روش های موثر در از بین بردن پروانه های برنج ، استفاده از تله های چسبنده میباشد. این تله های چسبنده  یا همان چشب های زرد را میتوانید در قسمت های مورد نظر قرار دهید. زمانی که پروانه ها با با این برچسب ها برخورد میکنند ، در همانجا میمانند و از بین میروند.

اگر با استفاده از این روش ها به نتیجه مطلوب دست پیدا نکردید ، میتوانید با مشورت گرفتن از افراد متخصص اقدام به سمپاشی منزل نمایید.

بهترین سم پروانه کش

خرید اینترنتی سم تیودیکارب

تیودیکارب که با نام تجاری لاروین نیز شناخته میشود ، یکی از بهترین سموم پروانه کش میباشد. این سم پروانه ها در لارو از بین میبرد و اجازه رشد به آنها نمیدهد. این حشره کش روی طیف گسترده ای از آفات تاثیر گذار است و بطور ویژه لارو پروانه ها را به خوبی کنترل می کند. این حشره کش را می توان برای کنترل لارو پروانه های آفت مانند کرم قوزه، بید کلم، خوشه خوار انگور و سوسک ها مورد استفاده قرار گرفت. لاروین تا حدودی روی تخم و اشکال بالغ حشرات نیز موثر است. سموم کارباماتی از جمله تیودیکارب مانند سموم ارگانوفسفره عمل می کنند و مهار کننده آنزیم کولین استراز هستند ولی از نظر زمان اثر و پایداری نسبت به سموم فسفره ضعیف تر هستند.

کاربامات ها با مهار آنزیم کولین استراز باعث می شوند استیل کولین بطور مداوم رشته عصبی بعدی را تحریک کند و از بازگشت عصب به حالت عادی جلوگیری می کنند بنابراین به دلیل تجمع استیل کولین در سیناپس موجود زنده را در اثر تحریکات و تشنجات مکرر از بین می برد.

تیودیکارب

کاربرد سم تیودیکارب

این سم ، یک سم تماسی – گوارشی میباشد که کاربرد آن در صنعت کشاورزی ، بسیار زیاد میباشد. کشاورزان از این سم برای دفع آفات از محصولات خود استفاده می کنند. سم حشره کش تیودیکارب ماندگاری متوسطی بر روی گیاهان دارد. شما می توانید از این سم برای ضد عفونی بذرهای گیاهان نیز استفاده کنید. سم حشره کش تیودیکارب برای دفع آفات در محصولاتی مانند پنبه، گوجه فرنگی، برنج و لوبیا استفاده می شود.

قیمت سم حشره کش تیودیکارب

از آنجایی که این سم ، جز سموم وارداتی میباشد ، نوسان ارزی ، روی قیمت این سم نیز اثر گذار میباشد. به همین دلیل ، برای استعلام قیمت و همچنین برخورداری از مشاوره رایگان با شرکت تهران سم ، با شماره 09192281337 تماس حاصل نمایید.

عوارض سم لاروین

این سم یکی از پر استفاده ترین سموم در زمینه کشاورزی کاربرد زیادی دارد . اما باید بدانید که استفاده بیش از حد از این سم ، میتواند خطرات زیادی برای محصولات و همچنین سلامتی انسان ها داشته باشد. صرف بیش از حد سم لاروین ممکن است باعث گیاه سوزی و از بین رفتن گیاه و محصول شما شود. توصیه می شود هنگام استفاده از این سم، از وسایل ایمنی مانند ماسک، دستکش و عینک استفاده کنید.

سم لاروین برای گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یکی از صیفی جات پر استفاده در سراسر جهان میباشد. وجه فرنگی در زندگی امروزه برای تهیه غذاهای گوناگون استفاده می شود. از گوجه فرنگی در صنایع غذایی برای تولید رب و سس نیز استفاده می شود. کشاورزان زیادی در جهان این محصول را کشت و برداشت می کنند. گوجه فرنگی مانند سایر گیاهان، مورد حمله آفات بسیار زیادی قرار می گیرد. بنابراین حفاظت و نگهداری از این صیفی جات بسیار مهم است. سم لاروین یکی از سم های مناسب برای دفع آفات از گوجه فرنگی است. از این سم برای دفع و از بین بردن آفات گوجه فرنگی مانند کرم میوه خوار استفاده می کنند. برای جلوگیری از آسیب به گیاه و محصولات از این سم به مقدار مناسب استفاده کنید.

کرم قوزه در پنبه (1 کیلو گرم در هکتار)، تریپس در پنبه ( 5 در هزار به روش ضد عفونی بذر) ، پروانه چوبخوار در پسته 1.5 در هزار

 

از این سم به عنوان طعمه مسموم همراه با سبوس برنج یا گندم به نسبت 1به2 ،به صورت پلیت در اطراف طوقه ی گیاه برای مبارزه با کرم ریشه و ساقه بر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

راهنمای مصرف سم حشره کش تیودیکارب

برای کرم قوزه پنبه محلول پاشی به مقدار 1 کیلو گرم در هکتار توصیه می شود.

برای پروانه چوبخوار پسته محلول پاشی به نسبت 1.5 در هزار توصیه می شود.

برای تریپس پنبه به روش ضد عفونی بذر پنبه، به نسبت 5 در هزار توصیه می شود.

این حشره کش قابلیت اختلاط با ترکیبات بسیار قلیایی و اسیدی را ندارد.

سم لاروین برای انگور

یکی از میوه های مهم و پرکاربرد دیگر در سراسر جهان ، انگور میباشد. انگور دارای خواص و ترکیبات بسیار مهمی است که برای سلامتی انسان بسیار مفید است. از این میوه برای تهیه آب میوه، دسر و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود. کشاورزان زیادی این محصول را کاشت و برداشت می کنند. انگور نیز ممکن است مورد حملات آفات و حشرات مضر قرار گیرد. از مهمترین آفات این محصول می توان به شپشک آردآلود، شته، کنه و زنجرک ها اشاره کرد. در گذشته کشاورزان برای دفع این آفات از سم لاروین استفاده می کردند. اما امرزوه استفاده از این سم برای دفع آفات انگور، به دلیل ماندگاری بالا و ایجاد مشکلات سلامتی برای انسان ممنوع شده است.

کاربرد حشره کش گیاهی لاروین

لاروین حشره کشی از گروه اگزایم کاربامات می باشد.

لاروین برای مبارزه با لارو و پروانه ها، سوسک ها و مگس ها در محصولات مختلف بکار می رود.

لاروین تا حدودی روی تخم و اشکال بالغ حشرات نیز اثر دارد.

فاصله آخرین زمان سم پاشی تا برداشت محصول 21 روز می باشد.

لاروین قابلیت اختلاط با ترکیبات بسیار قلیایی و اسیدی را ندارد.

راهنمای مصرف سم تیودیکارب

براي كرم غوزه پنبه محلول پاشي به مقدار ۱ كيلوگرم در هكتار توصيه مي‌شود.

براي پروانه چوبخوار پسته محلول پاشي به نسبت ۱٫۵ در هزار توصيه مي‌شود.

براي تريپس پنبه به روش ضدعفوني بذر پنبه به نسبت ۵ در هزار توصيه مي‌شود.

مهارکننده آنزیم كولين استراز در سیستم عصبی می باشد.

قابل اختلاط با ترکيبات خيلي قليايي و اسيدي نيست.

شما نیز اگر نمیدانید که این سم را از کجت تهیه نمایید ، میتوانید با شرکت تهران سم ، تماس حاصل نمایید. این شرکت با سالها تجربه درخشان در زمینه تأمین و فروش سموم خانگی و کشاورزی ، آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیز در سراسر تهران و سایر شهرستانها میباشد. جهت خرید محصول دلخواه خود میتوانید با شماره 09192281337 تماس حاصل نمایید تا پس از واریز وجه ، بسته شما با تیپاکس ارسال میگردد. مدت زمان ارسال بسته ها در تهران حداکثر 24 ساعت و شهرستان ها نیز حداکثر 48 ساعت میباشد. اگر در محل زندگی شما شعبه تیپاکس وجود ندارد ، بسته شما از طریق پایانه های اتوبوسرانی ارسال میگردد. برای خرید سموم خانگی و کشاورزی اورجینال میتواندی با شماره 09192281337 تماس حاصل نمایید.

 

 

مقالات مرتبط

مطالب مهم

در حال بارگذاری ...