09192281337

خريد اينترنتي روغن چريش يا neem oil

Neem Oil چیست ؟

روغن چریش جز آفت کش هایی میباشد كه در دانه هاي درخت چریش یافت میشوند. طمع آن تلخ است ، رنگ آن زرد متمایل به قهوه ای و بوی آن شبیه سیر است. صدها سال است که از این آفت کش برای دفع آفات و بیماری ها استفاده میشود. خمیر دندان ها ، خوشبو کننده ها ، صابون ها و شامپوهای حیوانات خانگی امروزه حاوی روغن چریش میباشند. روغن چریش معمولا از ترکیب چند عنصر به وجود می آید. آزادیراسین ، رایج ترین ماده فعال در روغن چریش میباشد که میتواند به کشتن و دفع آفات کمک کند. آزادیراسین ها از روغن چریش استخراج میشوند و باقی مانده آنها هیدروفوبیک شفاف میباشد.

خريد اينترنتي روغن چريش:

براي اطلاع از قيمت فروش روغن چريش و سفارش اينترنتي آن مي توانيد با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

خواص روغن چریش

به دلیل خاصیت ضدویروسی، ضدقارچی، ضدانگلی و ضدعفونی‌کنندگی برگ‌های چریش، از زمان‌های قدیم از این برگ‌ها برای پاک کردن خون استفاده می‌شود.

از برگ چریش برای درمان اختلالات چشمی نظیر ورم ملتحمه و زخم معده، بی‌اشتهایی، دیابت، بیماری لثه، اختلالات کبدی و ورم مفاصل استفاده می‌شود.

مصرف این برگ‌ها برای قلب نیز بسیار مفید است و مانع لخته شدن خون می‌شود.

پیشگیری از حاملگی از کارایی های برگ چریش می باشد. چراکه خاصیت اسپرم کشی دارند.

از روغن چریش در درمان ورم مفاصل و دردهای عضلانی استفاده می شود.

پوست درخت این گیاه در کاهش تب مفید است.

مسواک زدن با ساقه چریش دندان‌ها را سفید و محکم می‌کند و از ناراحتی لثه، دندان درد، بوی بد و عفونت دندان جلوگیری می‌کند.

گل آن برای رفع اختلالات روده‌ای استفاده می‌شود.

دم‌کرده این گیاه سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و هر نوع بیماری که باعث ضعیف شدن بدن می‌شود را از بین می‌برد.

چریش خاصیت سم زدایی دارد و برای حفظ سلامت گردش خون، سیستم گوارشی، تنفسی و ادراری مفید است.

مصرف خوراکی آن، یبوست را درمان و سوءهاضمه را رفع می‌کند.

مصرف خوراکی این گیاه با از بین بردن کرم‌های روده به عملکرد سالم آن کمک می‌کند.

روغن چریش برای درمان دیابت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فشارخون بالا را درمان می‌کند.

غرغره کردن با دم‌کرده این گیاه گلودرد را برطرف می‌کند.

جویدن منظم ۲ تا ۳ برگ چریش، برای تصفیه کردن خون و درمان اسیدیته بالا مفید است.

مصرف عصاره پوست درخت آن (روزی ۲ بار به مدت ۱۰ روز) زخم دستگاه گوارش را برطرف می‌کند.

مصرف منظم آن، باعث بهبود گردش خون می‌شود و از ناهنجاری‌های هورمونی پیشگیری می‌کند.

توجه

اگر حامله هستید، قصد حامله شدن دارید و یا دوره‌ی شیردهی به نوزاد خود را سپری می‌کنید به هیچ عنوان از محصولات چریش استفاده نکنید چون می‌تواند موجب سقط جنین یا مسمومیت نوزاد به هنگام شیردهی شود.

شوره سر :

شوره سر در افرادی که پوست سرشان چرب و یا خشک است، دیده می شود که در بسیاری از موارد، روغن چریش آن را درمان می کند. برگ های چریش را در روغن نارگیل بجوشانید و با آن پوست سر را ماساژ دهید.

خارش پوست سر :

چریش باکتری های خارش زا را از بین می برد و استفاده از آن یکی از بهترین راه های مقابله با خارش پوست است.

ریزش مو :

ماساژ پوست سر با روغن چریش به بهبود گردش خون و رشد مو کمک می کند وبا تقویت کردن فولیکول های مو از ریزش مو جلوگیری می کند.

پوست سر بد بو :

گاهی اوقات وجود باکتری بیش از حد روی پوست سر، باعث بد بو شدن پوست و موی سر می شود . شما می توانید با استفاده از روغن چریش یا ماسک موی تهیه شده از مخلوط برگ های چریش و آب این مشکل را برطرف کنید.

شکنندگی پوست :

مشکلی که بسیاری از زنان با آن مواجه می شوند، شکستگی مو است. برای رهایی از این مشکل، باید رشته های مو را مرطوب نگه داشت. بنابراین هفته ای یکبار پوست سر را با این روغن چرب کنید.

آکنه پوست سر :

بسیاری از مردم از آکنه پوست سر رنج می برند که می تواند بدتر از آکنه روی صورت باشد زیرا به تاول های قرمز و بزرگ تبدیل می شود. روغن چریش با کاهش التهاب، جوش ها و آکنه پوست سر را درمان می کند.

پوست سر چرب :

روغن چریش را مستقیم روی پوست سر بمالید تا با ایجاد تعادل چربی در پوست سر این مشکل رفع شود

چه محصولاتی حاوی روغن چریش میباشند ؟

روغن چریش و اجزاء اصلی آن صدها سال است که برای دفع آفات مورد استفاده قرار میگیرند. روغن چریش را میتوان روی بسیاری از گیاهان و گل های زینتی مورد استفاده قرار داد و بدین وسیله آفات موجود در آن قسمت ها را از بین برد. روغن چریش معمولا در شکل های پودر ، گرده و خاکه در دسترس قرار دارند.

همواره قبل استفاده از آفت کش ها برچسب های موجود رویآنها را مطالعه نمایید تا از نحوه و اندازه استفاده مطلع شوید. یکی از مهمترین دلایلی که باید برچسبهای موجود روی آنها را مطالعه نمایید این است که ، اگر در معرض این مواد شیمیایی قرار گرفتید ، بتوانید با کمک های اولیه از وخیم شدن اوضاع جلوگیری نمایید. با این حال ، اگر سوالی در مورد نحوه استفاده از آفت کش ها داشتید ، میتوانید با افراد متخصص در این زمینه و یا سازمان های مربوطه ، مشورت نمایید.

نحوه عملکرد روغن چریش به چه صورت میباشد ؟

روغن چریش از عناصر مختلفی تشکیل شده است. همانطور که گفته شد آزادیراسین ها فعال ترین عنصر در روغن چریش میباشد. این ماده میتواند تحرکات و تغذیه حشرات را تحت تأثیر قرار دهد و به عنوان یک ماده در جهت دفع آفات مورد استفاده قرار بگیرد. یکی دیگر از کارایی این ماده این است که میزان تخم ریزی حشره را کاهش میدهد و رشد آنها را نیز مختل مینماید. سایر عناصری که در روغن چریش وجود دارد ،میتواند با ممانعت از تغذیه حشرات ، باعث مرگ آنها شود. با این حال ، نقش تک تک عناصر موجود در روغن چریش مشخص نمیباشد.

خواص روغن چریش

 

سلامت موها

اگر می خواهید موهای براق و شادابی داشته باشید پیشنهاد ما خرید روغن چریش می باشد.

این روغن خشکی مو را ازبین برده و لطافت و نرمی را برای موها تضمین می کند. ماساژ این روغن بر روی پوست سر باعث افزایش گردش خون و رشد موها شده و با تقویت شدن فولیکول های مو ریزش موها نیز قطع می گردد.

روغن چریش از شوره سر، سفید شدن زود هنگام موها، شکننده شدن و بوی بد موها نیز جلوگیری می نماید.

ضد باکتری مضر

استفاده از روغن چریش باعث می شود تا بتوانید باکتری ها را کنترل نمایید و رشد بی رویه و افزایشی آنها را ازبین ببرید. به عبارتی روغن چریش یا neem oil  با باکتری های مضر بدن مقابله می کند و به سیستم دفاعی بدن کمک می کند تا تمام انرژی خود را صرف ازبین بردن آنها ننماید.

یکی از کاربردهای روغن چریش یا نیم اویل ازبین بردن باکتری های مضر به خصوص در روده است و روده از هر گونه عفونتی پاک و مسون باقی می ماند.

ضد جوش

به دلیل وجود ویتامین‌ث در روغن چریش، استفاده از این روغن باعث می شود جوش های سرسیاه از روی پوست محو گردند و همچنین از کدر و چروک شدن پوست جلو گیری می نماید.

کافی است ۲ تا سه قطره از این روغن را در آب حل نموده و بر روی جوش ها بمالید.

 

خواص دیگر روغن چریش:

کمک به درمان سینوزیت 

استفاده از روغن چریش برای ماساژ 

تسکین درد نقرس 

کاهش قرمزی، خارش و التهابات پوستی 

کاهش درد های عضلانی، استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید 

تقویت ناخن و جلوگیری از شکننده بودن ناخن ها با روغن چریش اصل 

بر طرف کردن خشکی پوست 

طریقه مصرف روغن چریش

این روغن را می توان بسته به نوع بیماری یا مشکلی که دارید به صورت موضعی بر روی پوست یا به صورت خوراکی مورد مصرف خود قرار دهید. 

برای رفع جوش‌های سرسیاه، هر بار ۲ تا ۳ قطره روغن چریش حل شده در آب، روی جوش‌ها بمالید.

برای رفع آکنه و لکه‌ها، صورت را با دمنوش چریش بشویید.

مخلوط آن با کمی آب و چند قطره روغن انگور را به صورت خود بمالید تا پوست از خشکی دربیاید.

ماسک‌های پودر آن، پوست را جوان می‌کند.

مخلوطی از پودر چریش و آب را برای مدت پانزده دقیقه دور چشم بگذارید تا تیرگی دور چشم برطرف شود.

ترکیب روغن چریش، آب و عسل خشکی مو را برطرف می کند.

قراردادن گیاه چریش روی پوست ناراحتی‌هایی مانند آکنه و خارش را برطرف می کند.

برای از بین بردن باکتری‌های آکنه زا، کمی از این گیاه را در آب بجوشانید و روی بدن قرار دهید.

برای خرید روغن چریش اصل با شماره 09192281337 تماس بگیرید.

موارد منع مصرف روغن چریش

قبل از مصرف این روغن با پزشک مشورت نمایید.

برای زنان باردار مناسب نیست چون باعث سقط جنین می گردد.

به مادرانی که به کودکان خود شیر می دهند نیز توصیه می گردد از این روغن استفاده ننمایند چون باعث مسمومیت در نوزاد می گردد.

قبل از استفاده یک تست حساسیت انحام شود.

 

چگونه ممکن است روغن چریش وارد بدن ما شوند ؟

چشم ، دهان ( خوردن ) ، تنفس و پوست راه هایی میباشند که ممکن است روغن چریش

از طریق آنها وارد بدن ما شوند. از آنجایی که روغن چریش روی بسیاری از محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرد ، ممکن است مقداری از آنها نیز همراه با وعده های غذایی وارد بدن ما شوند. افرادی که با روغن چریش سر وکار دارند نیز ممکن است از طریق استنشاق در معرض این مواد شیمیایی قرار بگیرند. حتی ممکن است با سیگار کشیدن و دست های آلوده به روغن چریش ، این مواد شیمیایی به راحتی وارد بدن شما شوند. با این حال ، سعی کنید قبل از استفاده از هر گونه مواد شیمیای و یا بعضا آفت کش ها ، ابتدا برچسب های موجود روی جلد آنها را با دقت بخوانید تا از نحوه و میزان استفاده از آنها مطلع شوید.

علائم و نشانه های برخورد جزئی با روغن چریش چیست ؟

آبگریز شفاف موجود در روغن چریش ( بدون وجود آزادیراسین ها ) از گلیسیرید و اسیدهای چرب تولید میشوند. این مواد تقریبا در خوراکی ها نیز یافت میشوند. زمانی که این مواد وارد بدن میشوند ، به ذرات کوچکتر تقسیم میشوند و تولید انرژی در بدن میکنند.

در یکی از تحقیقات ، دانشمندان مقداری از آزادیراسین ها را به حشرات تزریق کردند.بعد از 7 ساعت نود و پنج درصد از دوز این مواد شیمیایی در مدفوع آنها یافت شد. این یعنی تنها 5 درصد از کل آن در بدن حشره باقی ماند. باقی مانده آنها نیز یک روز بعد از تزریق از بدن حشره محو شدند.

آیا روغن چریش میتواند باعث ایجاد سرطان در افراد شود ؟

نه! صدها سال است که انسان ها به طرق مختلف ، از روغن چریش استفاده میکنند . در طول این مدت هیچگونه خطری مبنی بر ایجاد سرطان ، افراد را تهدید نکرده است. تحقیقات نشان داده است که روغن چریش نمیتواند تأثیری روی ژن ها داشته باشد. در تحقیقات دیگری که روی حیوانات آزمایشگاهی انجام شد ، به مدت 90 روز، مقداری از روغن چریش به خورد آنها داده شد اما بعد از آن هیچگونه علائمی مبنی بر ایجاد سرطان در آنها مشاهده نشد.

تحقیقات دیگری نشان داد که برخی از عناصر خاص موجود در روغن چریش باعث از بین رفتن سلول های سرطانی در همسترها شدند. تحقیق دیگری روی سلول های سرطانی پروستات انسان ها انجام شد. تحقیقات نشان داد عصاره ای که از برگ گیاه چریش گرفته شده است ، میتواند سرعت رشد آن سلول ها را کاهش دهد.

آیا تا به حال تحقیقی در مورد عوارض غیر سرطانی روغن چریش در بلند مدت انجام شده است ؟

در موش ها حتی زمانی که در کل زندگی آنها آزادیراکتین ها یا آبگریز های شفاف روغن چریش به خوردشان داده شد ، هیچ علائمی بروز پیدا نکرد.

آیا کودکان نسبت به روغن چریش در مقایسه با بزرگسالان از حساسیت های بیشتری برخوردار میباشند ؟

به طور کلی ، کودکان در مقایسه با بزرگسالان نسبت به مواد شیمیایی حساس تر میباشند. در یکی از تحقیقات زمانی که مقداری از روغن چریش به خورد موش ها داده شد ، بارداری آنها متوقف شد. در تحقیق دیگر ، در طول عمر یک موش مقداری از آزادیراسین ها ، به خورد آن داده شد. اما هیچ واکنش و علائمی مشاهده نگردید. علاوه براین باید بدانید که ، در سراسر جهان ، از روغن چریش در ساخت خمیر دندان ، خوشبو کننده ها و شامپوهای مخصوص حیوانات خانگی استفاده میشود. بنابراین ، ممکن است هر فرد در هر سنی ، در معرض روغن چریش قرار گرفته باشد. با این حال هیچ داده ای مبنی بر حساس تر بودن کودکان نسبت به بزرگسالان وجود ندارد.

در طبیعت چه اتفاقی برای روغن چریش می افتد ؟

آزادیراکتین ها که عنصر اصلی موجود در روغن چریش میباشند ، به سرعت تجزیه شده و به ذرات دیگری تبدیل میشوند.میکروب ها و نور آفتاب میتوانند آفت کش های موجود در خاک ، آب و رویگیاهان را تجزیه نمایند. عمر مفید نیمه جان آزادیراکتین ها چیزی بین 3 الی 44 روز میباشد. اگر در آب باشند که نیمه جان آنها 48 دقیقه تا 4 روز دوام می آورد. این ماده همچنین به سرعت روی برگ گیاهان تجزیه میشود ، نیمه جان آنها در چنین مکان هایی بین 1 تا 2.5 روز میباشد. سایر اجزاء باقی مانده روغن چریش نیز توسط میکروب ها در محیط های آبی تجزیه میشوند.

آیا روغن چریش روی حیات وحش ، ماهی ها و پرندگان تأثیرگذار است ؟

روغن چریش معمولا برای ، پرندگان و پستانداران بی خطر محسوب میشود و تأثیر چندانی روی آنها ندارد. با این حال تا حدودی برای ماهی ها و سایر حشرات و جانداران آبزی سمی میباشد. بخاطر داشته باشید که آفت های گیاهی باید حتما این مواد شیمیایی موجود روی گیاهان را بخورند تا بمیرند. به همین دلیل میتوان گفت که روغن چریش برای زنبورها و سایر گرده افشان ها خطری ندارد.

 

مقالات مرتبط

مطالب مهم

در حال بارگذاری ...