09192281337

 

استفاده از گیاهان جهت دفع حشرات

 

گاهی اوقات پشه ها یا برخی از حشرات میتوانند اسایش سما را سلب کنند. برای دفع و از بین بردن این حشرات میتوانید سریع ترین و البته پر خطر را مورد استفاده قرار دهید . برای مثال میتوانید سریعا به نزدک ترین مغازه بروید و اسپری حشره کش تهیه نمایید و بصورت موقف از شر آنها خلاص شوید. اما در ادامه قصد داریم این کار را با استفاده از روش های طبیعی به شما کمک کنیم بدون هیچ نگرانی ، این کار را انجام دهید. یکی از این روش ها پرورش دادن گیاه در خانه یا آپارتمان میباشد که در ادامه در مورد آنها توضیح خواهیم داد.

استفاده از گیاهان جهت دفع حشرات

 

اسطوخودوس :

 

یکی از این گیاه هانی را که میتوانید در باغچه محل زندگی خود رشد دهید اسطوخودوس میباشد. این گیاه با بو و عطر خوشی که برای اسنان ها دارد ، میتواند محیط را خوشبو تازه نگه دارد. اما این بوی خوش فقط برای انسانها میباشد. حشرات و مخصوصا پشه ها به شدت از این بو متنفر میباشند. بوی این گیاه همچنین میتواند باعث ایجاد یک خواب راحت در افراد شود. زیرا بوی آن شباهت زیادی با مسکن های روحی روانی دارد.

 

ریحان :

 

میتوان عطر و بوی این گیاه را جز بهترین بوهای موجود در جهان دانست. همه افراد معمولا با این بو آشنا هستند و از عطر خوش آن لذت برده اند. اما همانند مورد بالا این بو فقط برای انسان ها خوش میباشد و حشرات به شدت از بوی آن نفرت دارند. مقداری بذر ریحان تهیه نمایید و در روف گاردن ، تراس و ا باغچه خود بکارید. با کمی مراقبت و ابیاری دوره ای این گیاه سبز میشود و از رشد خوبی نیز برخوردار میباشد. با استفاده از همن روش ساده و البته کمی صبر ، میتوانید مانع از ورود حشرات به داخل منزل شوید.

 

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

 

 

 

علف لیمو

 

این گیاه نیز به دلیل سازگاری خوبی که با شرایط آب و هوایی دارد میتواند در اکثر نقاط زمین یافت شود. بوی خوش این گیاه نیز باعث آزار و اذیت پشه ها میشود. مزیت دیگر این گیاه این است که میتوان به کمک آن شمع های خوشبو کننده ساخت.

 

اویشن لیمو

 

این گیاه بشتر در مناطق آفتابی رشد میکند و به خودی خود خاصیت دفع حشرات ندارد. باید مقداری از آن را برش بزنید و از مواد شیمیایی داخل آن استفاده کنید. قبل از استفاده حتما مقداری از آن را روی پوست خود بمالید تا از بوجود نیامدن حساسیت پوستی مطمئن شوید. اگر هیچ عارضه ای پیدا نشد ، میتوانید مقداری از آنها را بصورت دوره ای روی پوست خود بمالید تا از گزش پشه ها در امان باشید.

 

رزماری

 

این گاه علاوه بر زیبایی خاصی که به باغچه شما میدهد ، خواص دیگری نیز دارد. بوی خوش این گیاه نیز همانند سایر موارد میتواند باعث فراری دادن حشرات شود. این گیاه به دلیل سازگاری با شرایط آب و هوایی ، میتواند تقریبا در اکثر مناطق رشد کند. رشد و پرورش دادن این گیاه نیز کار دشواری نیست اما قبل از استفاده از آن باید آن را بجوشانید. بعد از جوشاندن محلول را در یک افشانه بریزید و در مکان های مشخص اسپری نمایید.

 

نعناع :

 

این گیاه نیز همانند ریحان بوی خوشی دارد. اما بوی نعناع کمی تند و تیز تر میباشد که هم بصورت طبیعی و هم بصورت جوشانده ، میتواند در دفع حشرات کمک کند. مقداری بذر نعناع در باغچه خود بکارید و آنها را آبیاری و مراقبت کنید. این گیاه عطر خوشی در هوا پخش میکند که میتواند مانع از ورود حشرات به آن محدوده شود. حتی میتوانید مقداری از این گیاه را بچینید و در آب بچوشانید و عصاره آن را درون یک افشانه بریزید و محل را خوشبو نمایید.

 

مریم گلی :

 

این گیاه نیز میتواند بصورت های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال سوزاندن برگ این گیاه در محلی که مورد حجوم حشرات موذی واقع شده است ، میتواند بسیار موثر باشد. همچنین میتواندی با قلمه زدن ، تعداد آنها را اضافه کنید و در محل های مختلف قرار دهید.

 

گیاهانی که ضد پشه میباشند :

 

پیازچه : مگس ها ، سوسک ها و شته ها از بوی تند و تیز این گیاه بیزارند و در حوالی این گیاه پرسه نمیزنند.

 

گل سرخ نیز یکی از این گیاهان میباشد که علاوه بر مزیت طمع دهندگی به غذا ،این گل شدت محیط اطراف را خوشبو میکند. همانطور که گفته شد ، پشه ها از بوی خوب بیزار میباشند ، به همین دلیل سعی کنید مقداری گل رز را بجوشانید و با عصاره آن یک اسپری خوشبو کننده بسازید و محیط اطراف خود را خوشبو نمایید.

 

آویشن : کرم های مختلف را دفع میکند

 

پونه کوهی : این گیاه نیز بوی شبیه نعناع دارد و میتوانید آنرا همانند نعناع مورد استفاده قرار دهید.

 

جعفری میتواند سوسک ها را دفع کند.

 

لیمو به شدت برای پشه ها آزار دهنده میباشد.

 

رازیانه نیز شته ها و حلزون ها را از محل دور میکنند.

استفاده از گیاهان جهت دفع حشرات

 

علف گربه :

 

از آنجایی که این علف ها یکی از گیاهان مورد علاقه گربه ها میباشد ، نام آنها نیز شبیه به هم است. این گیاه حاوی نپتالاکتون میباشد که باعث جذب گربه ها میشود. اما از آنجایی که از خانواده نعناع میباشد و بوی تقریبا تند و تیزی دارد ، میتواند حشرات موذی نظیر پشه ها مگس ها و کنه ها را دفع نماید. حتی برخی از اسپری های حشره کش از عصاره همین گیاه ساخته میشوند. به دلیل رشد سریع و پروسه ساده در پرورش دادن آنها ، میتوانید مقداری از آنها را در باغچه خود بکارید. ولی مواظب باشید تا آن منطقه به جولانگاه گربه ها تبدیل نشودJ

 

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

 

 

 

مقالات مرتبط

مطالب مهم

در حال بارگذاری ...