09192281337

 

طعمه‌ای برای خلاصی از شر همه‌ی سوسک‌ها

 

 

 

وجود سوسک در منازل برای بانوان بسیار آزار دهنده است، به همین دلیل قصد داریم بهترین روش‌ها برای نابودی و از بین بردن سوسک‌ها را معرفی کنیم

خلاصی از شر همه‌ی سوسک‌ها ، بهترین راه طبیعی نابودی سوسک‌ها .

 

قاتل فوری سوسک‌ها چیست؟ بهترین راه طبیعی نابودی سوسک‌ها کدام است؟

 

مواد ضدعفونی کننده‌ی زیادی برای نابودی سوسک‌ها در بازار موجود است. روش‌های پیش‌گیری بسیاری هم موجود است که متأسفانه مواد شیمیایی پرخطری به شمار می‌آیند. حتما برای خلاصی از شر سوسک‌ها از برخی از این روش‌ها استفاده می‌کنید. برخی از این روش‌های خانگی هستند و بدون استفاده از مواد شیمیایی زیان بار سوسک‌ها را به راحتی می‌کشند.

 

ما در این مقاله به شما می‌آموزیم که چگونه سوسک‌ها را به راحتی از بین ببرید. در بین روش‌هایی که ما به شما یاد می‌دهیم شما می‌توانید بهترین و مؤثرترین روش را انتخاب کنید.

 

 

 

روش‌های خانگی دفع سوسک‌ها

 

 محلول شکر و جوش شیرین

 

ساده‌ترین و طبیعی‌تری راه برای کشتن سوسک‌ها همین است. شکر سوسک‌ها را به خود جذب می‌کند و جوش شیرین آن‌ها را می‌کشد. جوش شیرین از بین برنده سیستم گوارش سوسک‌ها است و به تدریج آن‌ها را می‌کشد. قدری شکر و قدری جوش شیرین را به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید. آن را در محل‌های تجمع و رفت و آمد سوسک‌ها قرار دهید. وقتی سوسک‌ها از این مخلوط می‌خوردند جوش شیرین با اسید معده‌ی آن‌ها واکنش شیمیایی به وجود می‌آورد و همین گازی ایجاد می‌کند که منجر به کشتن سوسک‌ها می‌شود.

 

 مایع کنسانتره

 

کنسانتره مایع عاملی بازدارنده برای سوسک‌ها به شمار می‌آید و همچون سم قاتل سوسک‌ها است. کنسانتره موجب می‌شود سوسک‌ها تا 2-3 هفته از محیط زندگی شما دور باشند.

 

برای استفاده، کنسانتره را با آب رقیق کنید و آن را بر روی محل‌های تجمع و رفت و آمد سوسک‌ها بریزید. از شر آن‌ها راحت خواهید شد.

 

 

 

 محلول آمونیاک

 

آمونیاک بویی قوی دارد و سوسک‌ها را دفع می‌کند. برای استفاده از این محلول، دو فنجان پودر آمونیاک را با یک ظرف پر از آب مخلوط کنید و آن را در دست‌شویی، حمام و سینک آشپزخانه بریزید. بوی قوی آمونیاک سوسک‌ها را فراری می‌دهد. این کا را یک‌بار طی دو هفته انجام دهید تا سوسک‌ها را از خانه بیرون کنید. این روش بسیار خوبی برای خلاصی از شر آن‌هاست.

 

آرد سفید و اسید بوریک

 

این طعمه‌ی خانگی سوسک‌ها را می‌کشد. امتحان کنید. قدری آرد سفید و اسید بوریک را با هم مخلوط کنید و با آب به صورت خمیر درآورید. با آن گلوله‌های کوچکی درست کنید و آن‌ها را در جاهای گوناگون خانه، که محل‌های تجمع و رفت و آمد سوسک‌ها است، قرار دهید. این گونه از شر سوسک‌ها خلاص خواهدی شد.

 

شکر و آرد سفید سوسک‌ها را به خود جذب می‌کنند، ولی اسید بوریک موجود در خمیر،  آن‌ها را از بین می‌برد. این راه حل را دست کم 1-2 هفته امتحان کنید تا مطمئن شوید که تمام سوسک‌ها نابود شده اند.

 

توجه: این مخلوط را از حیوانات خانگی و دسترس کودکان دور نگه دارید؛ چون موجب مسمومیت آن‌ها می‌شود.

خلاصی از شر همه‌ی سوسک‌ها ، بهترین راه طبیعی نابودی سوسک‌ها

 

نشاسته‌ی ذرت و  شکر و جوش شیرین

 

این طعمه سوسک‌ها را می‌کشد. 2 واحد نشاسته ذرت را با 1 واحد شکر/ پودر قند و 1 واحد جوش شیرین مخلوط کنید و آن را به صورت ژل درآورید. این مخلوط دارای سم ضعیفی است که به سادگی می‌تواند سوسک‌ها را به خود جذب کند. آن‌ها سم را می‌خورند یا آن را به لانه‌ی خود می‌برند. این مخلوط سوسک‌ها را نابود می‌کند.

 

دقت کنید که مخلوط را در جاهایی قرار دهید که سوسک‌ها آن را می‌بینند: گوشه‌های تاریک، کابینت‌ها و مناطق زیر کمدها. این طعمه برای انسان غیر سمی ‌است، اما جوش شیرین و نشاسته‌ی ذرت  سیستم گوارشی سوسک‌ها را از بین می‌برد.

 

این روش به آهستگی سوسک‌ها را از بین می‌برد و روشی غیر سمی ‌است.

 

توجه: این طعمه را در محلی دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگه‌داری کنید.

 

 

 

کاکائو، آرد و پودر اسید بوریک

 

1 واحد اسید بوریک، 2 واحد آرد و 1 واحد پودر کاکائو  را با  یکدیگر مخلوط کنید. مخلوطی سمی به دست می‌آید که می‌تواند سوسک‌ها را از بین ببرد. البته این مخلوط مانند بسیاری از دیگر مواد سوسک‌کش سمی ‌نیست.

 

سوسک‌ها این ماده را می‌خورند و برای استفاده به داخل لانه می‌برند. بنابراین، همه جای آشپزخانه و سرویس‌ها را تمیز کنید؛ مانند مناطق کوچک و تاریک، دست شویی‌ها، کابینت‌ها، گوشه‌های اتاق، و جاهای خالی خانه.

 

توجه: این مخلوط را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید. اسید بوریک مثل دیگر اسیدها ریه را تحریک می‌کند. بنابراین باید از تنفس کردن آن اجتناب کنید. هنگام به کار بردن اسید بوریک دستکش داشته باشید.

 

 

 

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

 

 

 

اسپری حشره کش

 

یک حشره‌کش تهیه کنیدو دایم محل‌های تجمع سوسک‌ها را با آن سم پاشی کنید؛ کناره‌ی دیوارها، مجسمه‌ها، و زیر کابینت‌ها. مواد حشره‌کش‌ها سمی است. بنابراین، دقت کنید که کودکان و حیوانات خانگی با آن آلوده نشوند. اسپری را در جهت مقابل باد استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است وارد چشم شما شود یا با پوست شما تماس پیدا کند و موجب تحریک شود.

 

توجه: قبل از استفاده از اسپری‌های سوسک‌کش، حتما به دستورالعمل‌هایی که بر روی آن درج شده است توجه کنید و نکات ایمنی و شیوه‌ی درست استفاده از آن را بخوانید.

 

فلفل، سیر و پیاز برای کشتن سوسک‌ها

 

برای تهیه‌ی این محلول، 1 قاشق غذاخوری فلفل کاین (فلفل بوته ای تند)، 1 حبه سیر، 1 عدد پیاز خمیر شده و 1 لیتر آب. این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس 1 قاشق غذاخوری صابون مایع به آن اضافه نمایید. این ماده را در جاهایی قرارد دهید ه که سوسک‌ها را بیشتر در آنجا می‌بینید. عطر این ماده سوسک‌ها را از خانه بیرون می‌آورد و به سمت آن می‌کشاند.

 

 

 

 

 

محلول صابون

 

از صابون حمام روزانه خودتان می‌توانید برای خلاصی از شر سوسک‌ها استفاده نمایید. قدری صابون را در مقداری آب حل کنید و آن را بر روی سوسک‌ها اسپری کنید. خیلی از سوسک‌ها با این کار بی درنگ می‌میرند؛ زیرا منافذ تنفسی آن‌ها که بر روی بدنشان قرار دارد با آب و صابون بسته می‌شود. شما نواحی آلوده را هم اسپری کنید تا به این وسیله سوسک‌ها را بیرون ببرید. این یکی از را حت‌ترین روش‌ها یی است که سوسک‌ها را از بین می‌برد.

 

لیسترین (دهان شویه)

 

بهترین راه برای خلاصی از شر سوسک‌ها استفاده از لیسترین (یا همان دهان‌شویه معروف) است.

 

در این روش، شما باید 1 واحد لیسترین را با همان اندازه آب و 2-3 قطره مایع ظرف‌شویی مخلوط نمایید. محلول به دست آمده را در یک بطری بریزید و مناطقی را که سوسک‌ها معمولا در آنجا دیده می‌شوند، اسپری کنید. با این کار، حتما آنرها را از خانه فراری خواهید داد

خلاصی از شر همه‌ی سوسک‌ها ، بهترین راه طبیعی نابودی سوسک‌ها .

 

پینستول (سفید کننده)

 

ماده‌ی پینستول (یا همان محلول سفیدکننده) بویی قوی دارد و سوسک‌ها را از محیط شما فراری می‌دهد.

 

در این روش، 2 فنجان پینستول(سفید کننده) و 1 فنجان آب گرم را به صورت محلول درآورید. این محلول را در محل‌های تجمع و رفت و آمد سوسک‌ها بریزید. هنگام استفاده از این محلول، پنجره‌های اتاق را باز کنید تا بوی  قوی محلول شما را اذیت نکند. پس از 30 دقیقه محل‌های سم‌پاشی شده را تمیز کنید. این شیوه‌ی مؤثری برای خلاصی از شر سوسک‌ها است.

 

 

 

طعمه‌ی  دست‌ساز

 

طعمه‌ی دست‌ساز ساخت شما می‌تواند یک ژل شیمیایی باشد که به آرامی ‌سوسک‌ها را جذب می‌کند. آن‌ها به سمت طعمه کشیده می‌شوند و اعضای خانواده‌ی خود را هم به سمت طعمه می‌آورند. با این طعمه، سوسک‌ها طی دو هفته خواهند مرد. طعمه را در نزدیکی محلی قرار دهید که سوسک‌ها در آنجا رفت و آمد می‌کنند؛ مثل زیر سینک، زمین آشپزخانه، حمام، کابینت و مانند آن. با استفاده از این طعمه سوسک‌ها به سرعت و به صورت طبیعی از خانه‌ی شما دور می‌شوند.

 

تله فرمالدئید

 

یک ترفند آسان برای کشتن سوسک‌ها! برای فراهم کردن این تله، یک بطری دهانه گشاد تهیه کنید. قدری از روغن ژله‌ای فرمالدئید روی قسمت داخلی لبه‌ی یک ظرف قرار دهید. قدری میوه‌ی بدون پوست مثل موز، سیب یا انبه درون یک بطری قرار دهید. در ظرف را باز بگذارید و اجازه دهید تا تمام شب در حمام یا آشپزخانه بماند. بوی میوه‌ها سوسک‌ها را به خود جذب خود می‌کند. به علت وجود نفت خام، سوسک‌ها در درون بطری گرفتار می‌شوند و نمی‌توانند بیرون بیایند. صبح روز بعد، سوسک‌ها را بکشید و از شرشان خلاص شوید.

 

 اسپری سوسک‌کش

 

بیشتر اسپری‌های شیمیایی دارای ماده‌ی سیفلوتین است. این ماده می‌تواند سوسک‌ها را به خوبی از بین ببرد. اسپری حشره‌کش را در گوشه و کنار خانه و آشپزخانه، مثل شکاف‌ها، سوراخ‌ها، گوشه‌ها، و زباله‌ها بریزید. سوسک‌ها غالبا در مناطق گرم و مرطوب رشد می‌کنند. این شیوه‌ی مناسبی برای رهایی از سوسک‌ها است.

 

توجه: لازم است هنگام اسپری حشره‌کش، نکات ایمنی را رعایت کنید. کودکان و حیوانات خانگی را از حشره کش دور کنید.

 

 

 

 تله‌ی خیار

 

در یک ظرف آلومینیومی، قطعات کوچکی از خیار قرار دهید. اجازه دهید یک شب در آن بماند. آب خیار نسبت به ظرف آلومینیومی واکنش نشان می‌دهد و تولید بو می‌کند. این بو سوسک‌ها را از خانه بیرون و به سمت ظرف می‌کشاند. این روش خوبی برای کشتن سوسک‌ها است.

 

 تله‌های دیگری برای سوسک‌ها

 

روش کارآمد دیگر برای رهایی از شر سوسک‌ها این است که از تله سوسک‌های موجود در بازار، که دارای مواد چسبنده هستند، استفاده کنید. از این مواد به عنوان چاشنی استفاده می‌کنند. هنگامی که سوسک‌ها به این تله‌ها می‌رسند در چسب گیر می‌افتند و زمینگیر می‌شوند. دام را در جایی قرار دهید که سوسک‌ها در آن زیاد رفت و آمد دارند. تله را چند بار، به مدت یک هفته در محل بگذارید و منتظر اثر آن باشید. این کار را پس از دو هفته تکرار کنید تا از وجود سوسک‌ها پاک شود.

خلاصی از شر همه‌ی سوسک‌ها ، بهترین راه طبیعی نابودی سوسک‌ها

 

 

 

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

 

 

 

 

 

مقالات مرتبط

مطالب مهم

در حال بارگذاری ...