09192281337

 

رشد و گسترش حشره ساس با نگهداری لباس‌های چرک و کثیف در اتاق خواب!

 

در صورت نگهداری لباس‌های کثیف و چرک در اتاق خواب و کنار مبل‌ها، حشره ساس در محیط رشد و گسترش پیدا می‌کند. اندازه این حشره کوچک در حدود ۵ میلی متر است.

 

براساس مطالعات محققان دانشگاه شفیلد انگلیس، نگهداری لباس‌های چرک و کثیف در اتاق خواب، باعث رشد و گسترش ساس می‌شود. یکی از معضلات جامعه بهداشت، وجود حشرات خونخوار در مکان‌های مسکونی همانند منازل، خوابگاه‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و سربازخانه‌ها و واحدهای اقامتی است، با استفاده از روش‌های مختلف، می‌توان به راحتی جمعیت این حشرات موذی و آزاردهنده را کاهش داد.

 

مطالعات جدید این محققان نشان می‌دهد که احتمال وجود ساس و حشرات میکروسکوپی موذی در لباس‌های آلوده و خاکی بسیار زیاد است و نگهداری این لباس‌ها در اتاق خواب باعث رشد و گسترش آنان می‌شود.

 

خوب می‌دانیم که ورود این حشرات موذی به داخل اتاق خواب، مبلمان، رختخواب و لباس‌ها، بسیار آزاردهنده و رهایی از آن‌ها نیز بسیار دشوار است. برای ساس‌ها، بوی برجای مانده از انسان در لباس‌های پوشیده شده و کثیف بسیار جذاب و خوشایند است و این امر باعث رشد حشره می‌شود. حال اگر این لباس‌ها را روی کف زمین یا مبلمان قرار دهید، این حشرات به راحتی در محیط پخش می‌شوند.

 

محققان معتقدند بهترین روش برای از بین بردن ساس‌ها، شستشوی سریع لباس‌های چرک و خشک کردن آن در فضای آزاد و در نور آفتاب است.

 

یکی از دلایل گسترش حشره ساس در محیط، وجود لباس‌های چرک است

 

چنانچه امکان شستشوی سریع لباس‌ها وجود نداشته باشد، می‌توانید آن‌ها را تا زمان شستشو در یک کیسه سربسته و دور از اتاق خواب و مبلمان نگهداری کنید. وجود حشرات موذی و خونخوار برای صاحبان هتل، مهمانسرا و بیمارستان‌ها مانند کابوس بزرگی است، به ویژه در کشورهایی که میزبان مسافرهای بین‌المللی و گردشگران هستند.

 

ساس‌ها قبل از تغذیه، به رنگ قهوه‌ای روشن و به شکل یک بیضی مسطح به اندازه حدود پنج میلی متر هستند و بعد از مکیدن خون، متورم و تیره‌تر می‌شوند. این حشرات بدون وجود غذا تا شش ماه زنده می‌مانند و احساس ناخوشایندی در فرد ایجاد می‌کنند.

 

با اینکه این حشرات قادر به پرش و پرواز نیستند، اما به راحتی روی سطوح می‌خزند و در تمام ساختمان و محیط پخش می‌شوند. مهم ترین زیستگاه این حشرات، ملحفه، درز تشک و مبلمان می‌باشد.

 

چگونگی درمان سم آزار دهنده حشره دراکولا

 

حشره دراکولا به سلطان حشرات مناطق گرم و مرطوب معروف است و به دلیل سمی که در بدن خود دارد فاقد دشمن طبیعی می‌باشد، به طوری که حتی پرندگان نیز از خوردن آن اجتناب می‌کنند.

 

روش صحیح استفاده از حشره کش

 

در صورت استفاده از حشره کش‌های شیمیایی در فضای بسته و بدون تهویه مناسب و نیز تماس مستقیم این مواد با بدن، موجب مسمومیت و ابتلا به بیماری طولانی مدت می‌شود.

رشد و گسترش حشره ساس با نگهداری لباس‌های چرک و کثیف در اتاق خواب!

 

جهت دريافت مشاوره و سفارش خدمات سم پاشي در تهران با شماره 09192281337 تماس بگيريد.

 

 

 

مقالات مرتبط

مطالب مهم

در حال بارگذاری ...